• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

آب چاه‌ ژرف سیستان به شبکه انتقال آب شهری و روستایی متصل شد

  • کد خبر : 9414
  • 30 آگوست 2022 - 12:47
آب چاه‌ ژرف سیستان به شبکه انتقال آب شهری و روستایی متصل شد

سیستان فراموش شده: با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار و جمعی از مسوولان استان سیستان و بلوچستان، از پروژه فناورانه انتقال آب چاه‌های ژرف استان سیستان و بلوچستان به شبکه آب شهری رونمایی می‌شود.  آب چاه های ژرف سیستان در دولت مردمی سیزدهم به شبکه انتقال آب شهری و روستایی منتقل می […]


سیستان فراموش شده: با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار و جمعی از مسوولان استان سیستان و بلوچستان، از پروژه فناورانه انتقال آب چاه‌های ژرف استان سیستان و بلوچستان به شبکه آب شهری رونمایی می‌شود.

 آب چاه های ژرف سیستان در دولت مردمی سیزدهم به شبکه انتقال آب شهری و روستایی منتقل می شود. از طریق این طرح فناورانه روزانه ۳۰۰۰ متر مکعب برابر با ۳ میلیون لیتر آب استحصال و به شبکه آب شهری استان منتقل خواهد شد.این طرح با حمایت مرکز توسعه فناوری های راهبردی و کارگروه آب، خشکسالی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی شده و به بهره برداری رسیده است.

افتتاح طرح های نوآورانه و فناورانه در حوزه آب

همچنین معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از طرح فناورانه آب شیرین‌کن در چاه ژرف شماره ۱ با ظرفیت ۵۰۰ متر مکعب در ثانیه بازدید و رونمایی می‌کند.

 این محصولات و تجهیزات ایران‌ساخت تصفیه آب که توسط شرکت ثمین و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسیده است، در داخل کشور تا ۵۰ درصد صرفه جویی ارزی نسبت به محصولات مشابه اروپایی به تولید رسیده است.

این شرکت دانش‌بنیان در زمینه مشاوره، طراحی و ساخت تجهیزات تصفیه آب شامل آب شیرین کن (RO)، اولترا فیلتراسون (UF)، سیستم‌های گند زدایی فرابنفش و سایر فناوری‌های حوزه آب فعالیت می‌کند.

نخستین واحد نمک زدایی از آب‌های ژرف جهت مصرف آب شرب به صورت سرمایه گذاری بخش خصوصی و قرارداد خرید تضمینی آب به روش  B.O.T به بهره برداری می‌رسد.

توسعه فناوری اصلاح و نمک زدایی آب

از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه بهره برداری از طرح فناورانه نمک زدایی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

این طرح، توسط شرکت پیام آوران نانو فناوری فردانگر  در محل چاه ژرف اکتشافی شماره ۳ سیستان اقدام به طراحی، ساخت و اجرای فاز ۱ واحد نمک زدایی به ظرفیت ۱۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز راه اندازی شده است.

 ظرفیت نهایی این واحد ۲۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز خواهد بود.  طراحی این سیستم با  استفاده از فناوری ترکیبی اسمز معکوس و الکترودیالیز به همراه  کریستالیزاسیون سرد انجام گرفته است. این روش راندمان بازیابی آب را تا ۹۰% افزایش می دهد.

افتتاح فاز دوم کارخانه نوآوری و بازدید از شرکت‌های مستقر، بازدید از مرکز خدمات فناوری تجاری‌سازی و رونمایی از محصولات ایران‌ساخت از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون علمی و فناوری به سیستان و بلوچستان است.


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=9414

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰