• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
بخشدار بنجار :

پل رودخانه نیاتک در مسیر بنجار به هیرمند باید هر چه سریعتر احداث شود / ناحیه صنعتی بنجار با وجود زیرساخت های مناسب فرصت خوبی برای حضور سرمایه گذاران است

  • کد خبر : 8634
  • 25 فوریه 2021 - 22:57
پل رودخانه نیاتک در مسیر بنجار به هیرمند باید هر چه سریعتر احداث شود / ناحیه صنعتی بنجار با وجود زیرساخت های مناسب فرصت خوبی برای حضور سرمایه گذاران است

به گزارش سیستان فراموش شده : روز چهارشنبه علی راستگو در نشست با خبرنگاران منطقه سیستان در اقامتگاه بومگردی بپور روستای ارباب بخش بنجار گفت : ناحیه صنعتی بنجار با ۲۵ هکتار وسعت و وجود زیرساخت های مناسب فرصت خوبی برای حضور سرمایه گذاران است به طوری که زمین های این ناحیه به صورت اقساطی […]


به گزارش سیستان فراموش شده : روز چهارشنبه علی راستگو در نشست با خبرنگاران منطقه سیستان در اقامتگاه بومگردی بپور روستای ارباب بخش بنجار گفت : ناحیه صنعتی بنجار با ۲۵ هکتار وسعت و وجود زیرساخت های مناسب فرصت خوبی برای حضور سرمایه گذاران است به طوری که زمین های این ناحیه به صورت اقساطی و با کمترین نرخ نسبت به سایر نواحی صنعتی سیستان وبلوچستان با سرمایه گذاران واگذار می شود.

بخشدار بنجار اظهارداشت: بنیاد برکت با اعطای تسهیلات کم بهره تاکنون برای یکهزار و ۲۰۰ نفر با اعتبار بیشاز ۳۲ میلیارد اشتغالزایی شده است.

وی با بیان اینکه در شهر بنجار آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی(ره) مستقل است تاکید کرد: ۸۷ مدرسه با بیش از هشت هزار دانش آموزش و ۶۰۰ نیروی آموزشی در شهر بنجار وجود دارند.

راستگو تصریح کرد: همجواری بنجار با شهرستان زابل باعث کاهش جمعیت دانش آموزان در دوره اول و دوم متوسطه شده که با پیگیری انجام شده با آموزش و پرورش مدارس نمونه در این شهر افزایش پیدا می کند.

وی از ایجاد و راه اندازی بازارچه محصولات کشاورزی در شهر بنجار خبرداد و گفت: زمین به وسعت ۵ هکتار برای این بازارچه که از ضروریات منطقه سیستان است ایجاد میشود.

بخشدار بنجار ادامه داد: بیش از ۲۲ هزار هکتار اراضی قابل کشت در شهر بنجار وجود دارد که در طرح ۴۶ هزار آبیاری نوین به دشت سیستان ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار اختصاص پیدا کرده است.

وی اظهارداشت: بیش‌از ۲ هزار هکتار اراضی نیاتک بخش مرکزی بنجار در محل تونل بادی قرار گرفته و با شروع بادهای ۱۲۰ روزه سیستان این منطقه از شرایط بحرانی برخودار است که با سیلاب ورودی به منطقه سیستان از سال گذشته با برنامه ریزی و همکاری دهیاری ها آب به بیش از ۸۰ درصد این اراضی رها شده است.

راستگو احداث پل نیاتک را ضروری دانست و گفت: احداث پل رودخانه نیاتک در مسیر تردد بنجار به هیرمند که در ایام سیل مسدود می شود و تردد را برای منطقه به این دو شهر سخت می کند که باید هر چه سریعتر این پل احداث شود.

وی در پایان افزود : از ۹۳ روستای بخش مرکزی زابل ۴۲ روستا با ۴۶۹ استخر خاکی و بتنی سالیانه هر استخر بین یک تا ۲ تن ماهی تولید می کنند.

 


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=8634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰