• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

اختصاص بودجه مستمر برای نگهداری از طرح ۴۶ هزارهکتاری دشت سیستان در اولویت مجلس شورای اسلامی

  • کد خبر : 8159
  • 03 دسامبر 2020 - 18:33
اختصاص بودجه مستمر برای نگهداری از طرح ۴۶ هزارهکتاری دشت سیستان در اولویت مجلس شورای اسلامی

سیستان فراموش شده: امروز نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بهمراه اعضای اين کمیسیون و دکتر دهمرده نماینده مردم سیستان درمجلس شورای اسلامی، معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از طرح آبرسانی دشت سیستان بازدید کردند. به گزارش سیستان فراموش شده :نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: […]


سیستان فراموش شده: امروز نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بهمراه اعضای اين کمیسیون و دکتر دهمرده نماینده مردم سیستان درمجلس شورای اسلامی، معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از طرح آبرسانی دشت سیستان بازدید کردند.

به گزارش سیستان فراموش شده :نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور استفاده هر چه بهتر از طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان در نظر داریم بعد از اتمام طرح، یک دستگاه متولی با یک اعتبار ویژه و مستمربرای نظارت و نگهداری طرح پیش بینی کنیم تا ادامه کار این طرح عظیم با قوت پیگیری شود
عسکری در حاشیه سفر به شمال سیستان و بلوچستان و بازدید از طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان اظهار داشت: این طرح در برنامه نخست حدود ۲۰۰ هزار هکتار بوده است که در مرحله اجرای عملیات ۴۶ هزار هکتار آن مورد توجه قرار گرفته است.

وی تامین نهاده های دامی را یکی از چالش های حوزه امنیت غذایی کشور عنوان کرد و افزود: به دنبال آن هستیم که یک فضایی ایجاد کنیم که هم ارزبری نداشته باشد و هم نهایت بهره وری را از ظرفیت های داخلی داشته باشیم که در این زمینه دشت سیستان به دلیل ظرفیت های آبی و خاک حاصلخیز فرصت ارزشمندی را فراهم نموده است.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی پیشرفت فیزیکی طرح ۴۶ هزار هکتار را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: باید فضای ترویجی ايجاد کنیم تا کشاورزان منطقه با گذر از شیوه های سنتی کشت به سوی کشت‌های الگویی اقتصادی و کم آب بر هدایت شوند وبا یک حرکت ترویجی وبا استفاده از سیستم های نوین آبیاری عملکرد تولید در هر هکتار را به ۵ تن برسانیم.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر تامین نیاز کشور در حوزه دام گفت: هم اینک نیاز کشور به نهاده های دامی همچون ذرت افزون بر ۹،۲میلیون و سویا ۴،۳ میلیون تن و جو ۶.۶ میلیون تن است که در حال حاضر بخش کمی آنها یعنی ۲ میلیون تن ذرت، ۳۰۰ هزار تن سویا و بیش از ۳ میلیون تن جو در کشور تولید می شود.

وی تاکید کرد: استان های سیستان و بلوچستان، ایلام و خوزستان از ظرفیت های خوبی برخوردارند که باید از آنها بیشترین بهره را برای تامین نهاده های بخش کشاورزی کشور برد.
عسکری اجرای طرح آبرسانی ۴۶هزارهکتاری دشت سیستان برای ایجاد اشتغال و ارتقای تولید در منطقه را حرکتی بسیار ارزشمند دانست و از تلاش‌های گسترده اخیر سازمان جهادکشاورزی کشاورزی استان جهت اتمام کار طرح آبرسانی در منطقه تقدیر کرد.

دکتر دهمرده نماینده مردم سیستان درمجلس شورای اسلامی نیز در جریان این بازدید گفت ما بدنبال این هستیم پس از اجرای کامل طرح ، چگونگی نگهداری سیستم، ردیف اعتباری برای ادامه کار طرح، الگوی کشت جدید و چگونگی بازاررسانی تولیدات کشاورزان تعیین وتکلیف شده تا برای کشاورزان سیستانی درآمد مطلوب حاصل شود.

گفتنی است در جریان این بازدید معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان و جمعی از مدیران نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شوراي اسلامي را همراهی کردند.

 


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=8159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰