• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
5

استیضاح وزیر کار حرکت انقلابی مجلس نسبت به مشکلات اقتصادی کشور

  • کد خبر : 3844
  • 11 آگوست 2018 - 10:11
استیضاح وزیر کار حرکت انقلابی مجلس نسبت به مشکلات اقتصادی کشور

به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده حجت الاسلام و المسلمین اشرفیان در خطبه های نماز جمعه شهر علی اکبر بیان کرد: مسئله ازدواج یکی از مهم ترین موضوعات اساسی و نیاز جوانان است که اسلام می فرماید عجله کردن اگر در هر کاری ناپسند باشد تسریع در فراهم کردن اسباب ازدواج جوانی که به […]


به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده حجت الاسلام و المسلمین اشرفیان در خطبه های نماز جمعه شهر علی اکبر بیان کرد: مسئله ازدواج یکی از مهم ترین موضوعات اساسی و نیاز جوانان است که اسلام می فرماید عجله کردن اگر در هر کاری ناپسند باشد تسریع در فراهم کردن اسباب ازدواج جوانی که به سن ازدواج رسیده لازم و پسندیده است اما متاسفانه امروز مشکلات جوانان گسترده تر از همیشه است و سن ازدواج بالا رفته و روز به روز علاقه به ازدواج در بین جوانان کمتر می شود و به تبع آن آسیب های اخلاقی و اجتماعی جامعه بیشتر می شود و هنوز متولی مشخصی ندارد چه کسی باید در مقوله ازدواج جوانان فرهنگسازی و زمینه سازی پاسخگو باشد لذا باید هم خانواده ها و هم نهاد های مربوطه نسبت به ترویج و فرهنگ سازی ازدواج به موقع ، عاقلانه و ساده تلاش کنند.
وی در ادامه افزود: صدا و سیما مروج ازدواج آسان و سبک زندگی اسلامی باشد ، عروسی های تجملاتی و پر هزینه را تبلیغ نکند، فیلم نسازد قناعت و ساده زیستی را تبلیغ کند. اداره ورزش و جوانان برنامه های خود را برای ترویج ازدواج آسان و حل مشکل ازدواج جوانان بیان کند ، هرچه از اخبار ورزش و جوانان مطرح می شود مربوط به حوزه ورزش است که البته آن آن هم لازم و ضروری است ،اما نباید فراموش کرد همه مشکلات جوانان فقط مربوط به ورزش نیست حتی خیلی از ورزشکاران عزیز هم در مقوله ازدواج با مشکلات عدیده ای مواجه هستند ،

حجت الاسلام و المسلمین اشرفیان عنوان کرد: هر چه بتوانیم مشکلات ازدواج جوانان را حل بکنیم برکات دینوی و معنوی برای کشور خواهد داشت ، خانواده ها از تشریفات زاید و ریخت و پاش های بی مورد اجتناب کنند ، سخت گیری های بیش از اندازه با هدف و فلسفه ازدواج منافات دارد ، بیکاری, مهریه های سنگین هزینه ها و جهیزیه های سنگین توقعات و رسومات غلط باعث شده آمار ازدواج روز به روز کاهش پیدا کند و سن ازدواج بالا برود ، مسئولین عزیز باید اولویت در اشتغال و مسئولیت ها را به آقایان واگذار کنند که مسئول تامین معاش زندگی هستند و مهمترین مشکل جوانان در ازدواج که بیکاری است حل شود ، کانون های مشاوره قبل از ازدواج به صرف آموزش یک سری مسائل پزشکی و بهداشتی اکتفا نکنند ، مسائل مهم زندگی مشترک ، وظایف زوجین ، عوامل تحکیم خانواده ، اصول رسیدن به تفاهم ، درک شرایط زندگی و احترام متقابل و راهکار های مدیریت شرایط و ایجاد محبت و صمیمیت در خانواده را آموزش بدهند.

امام جمعه شهر علی اکبر افزود: هفته گذشته شاهد حرکت انقلابی مجلس نسبت به مشکلات اقتصادی کشور بودیم که مجلس طبق وظیفه قانونی خود از وزیر محترم کار نسبت به وعده های داده شده اما عمل نشده و افزایش آمار بیکاری و رانت خواری و فساد در مجموعه این وزارت خانه سوال شد و چون نمایندگان از جواب وزیر قانع نشدند به او رای اعتماد ندادند از این مسئولیت مهم برکنار شد آنچه مهم است برکناری یا تثبیت آقای وزیر نیست مهم این است که مردم ببینند همت و نظارت قانونی مجلس را بر عملکرد وزراء محترم و دستگاههای دیگر بویژه دستگاههای اقتصادی است که وقتی ضعف کاری ، نارضایتی عمومی ، وفساد اداری را میبینند سیاسی کاری ومعامله گری را کنار بگذارند و طبق سوگندی که روز اول یاد کردند برای رفاه حال مردم و برای عزت نظام اسلامی از هیچ امری فروگذار نباشند.

وی در ادامه گفت: اما دو نکته اینجا مطرح می شود. اولا : اینکه نحوه استیضاح و سخنانی که در مجلس مطرح می شود باید در شان مجلس و نظام جمهوری اسلامی باشد ، صحبت هایی که مطرح می شود اعتماد سازی کند برای مردم نه اینکه بیشتر شبهه آفرینی کند .
ثانیا : اینکه نظارت مجلس و در صورت نیاز استیضاح مجلس باید برای همه مسئولین امر کارآمد باشد و طلسم سوال از افراد مختلف شکسته شود تا مردم ببینند مبارزه با فساد یک امر جدی و همگانی است امروزبرخورد با فساد و مفسدین و اخلال گران اقتصادی در یک مطلبه عمومی و فوریتی است ، مبارزه با فساد مطالبه جدی مقام معظم رهبری از تمام قواست.

اشرفیان در پایان بیان کرد: موضوع بعدی اینکه یکی از سوالاتی که خیلی از اوقات مردم می پرسند موضع نمایندگان محترم استان و بویژه منطقه در مجلس شورای اسلامی نسبت به عملکرد دستگاهها و وزارت خانه های مربوطه چیست ؟ آیا موافق استیضاح هستند یا مخالف؟ آیا اساسا نظری دارند؟ چرا دراین نطق ها هیچ اظهار نظر و موضع گیری از آنها مشاهده نمی شود؟ آیا شرایط بدتری از شرایط استان بویژه سیستان هم در آمار بیکاری و فقر مطلق و بی آبی و بحران ریزگرد و هم کلنگ های بی ثمر و ضعف مدیریتی وجود دارد ؟ پس چرا هیچ نطق و هیچ اعتراضی به وزیر یا مسئول مربوطه نمی شود، اگر هر کدام از عزیزان ماهی یکبار نطق خوبی داشته باشد وزیر را مجبور به پاسخگویی می کند ، نظام برای این مردم کم نگذاشته و به بهانه های مختلف امکاناتش را بسیج میکند برای خدمت به این مردم مانند حرکت ارزشمند و انقلابی هلال احمر کشور که در کل استان خدمات بسیار ارزنده ای داشتند و آینده هم آینده روشنی است اما شما باید حرکتی انقلابی و موثر از خود در کارنامه خود برجای بگذارید.


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=3844

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰