• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

اعتراض جمعی از کسبه خواروبار فروش شهر زابل از فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای / پشت پرده تخفیف های فروشگاه افق کوروش

  • کد خبر : 8501
  • 05 فوریه 2021 - 23:05
اعتراض جمعی از کسبه خواروبار فروش شهر زابل از فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای / پشت پرده تخفیف های فروشگاه افق کوروش
در این شرایط بد اقتصادی و شیوع بیماری منحوس کرونا شاهد هستیم که فروشگاه های زنجیره ای به خصوص افق کوروش شعب خود را در منطقه سیستان و شهر زابل گسترش داده است و هر چند مدتی در یک گوشه از شهر یک فروشگاه افتتاح می شود. جمعی از کسبه خواروبار فروش شهر زابل از این شرایط بوجود آمده اعتراض دارند.

در این شرایط بد اقتصادی و شیوع بیماری منحوس کرونا شاهد هستیم که فروشگاه های زنجیره ای به خصوص افق کوروش شعب خود را در منطقه سیستان و شهر زابل  گسترش داده است و هر چند مدتی در یک گوشه از شهر یک فروشگاه افتتاح می شود. جمعی از کسبه خواروبار فروش شهر زابل از این شرایط بوجود آمده اعتراض دارند.

به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده یکی از کسبه باسابقه زابل عنوان کرد: با توجه به اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به دلیل خرید عمده از تولیدکنندگان، بعضا با قیمت بسیار پایین تری از نرخی که در اختیار خرده فروشان قرار می‌گیرد، محصول را خریداری می‌کنند و در نتیجه سود بیشتری از مصرف کننده دریافت می‌کند. بنابراین خرده فروشان مواد غذایی و سوپرمارکتها در مقابل با این فروشگاهها قدرت رقابت ندارند.

عباس طارقی رئیس اتحادیه خواروبار فروشان شهرستان زابل با ابراز گلایه از این شرایط تاکید کرد: اگر اوضاع به همین شکل پیش برود شاهد تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی خواروبار خواهیم بود، با توجه به اینکه در دوره شش ماهه گذشته بیش از 50 واحد صنفی به علت کسادی بازار محل کسب را جمع آوری و پروانه کسب خود را ابطال کرده اند که قطعا این روند تعطیلی ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: با تعطیل شدن واحدهای صنفی بیکاری در سطح شهر بیشتر می شود بطور مثال هر مغازه موادغذایی که بسته شود حدود 3 نفر از افراد جامعه بیکار می شود و اگر مسئولین محترم فکری برای این معضل نکنند اوضاع از این که هست بدتر خواهد شد.

یکی از کسبه خواروبار فروش با اعتراض به نحوه عملکرد فروشگاه افق کوروش گفت: با توجه به تبلیغاتی كه انجام می شود مردم انتظار تخفیف واقعی از فروشگاه های زنجیره ای دارند. هر چند این فروشگاه شعار «همواره تخفیف» را یدک می کشد، اما اکثر کالاهای موجود در آن قیمت های بالاتری نسبت به بازار دارند. در خوش بینانه ترین حالت می توان گفت تولید کنندگان قیمت کالاهای سفارش فروشگاه های زنجیره ای را با هماهنگی قبلی بیشتر از قیمت واقعی درج می کنند که هنگام فروش در ظاهر به مشتری تخفیف داده شود، اما در اصل نه تنها تخفیفی داده نشده بلکه برخی محصولات را گرانتر از حد معمول به فروش رسانده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه این پدیده می تواند علاوه بر مخدوش کردن فعالیت فروشگاه های زنجیره ای، فعالیت خرده فروشان سطح شهر را به شکست منجر سازد. از مسئولین محترم درخواست میکنیم این موضوع را بطور جدی پیگیری کنند تا شرایط از این بدتر نشود. در این میان حضور و نظارت دقیق نهادهای ناظر مانند تعزیرات می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=8501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام یکی ازکسبهای باسابقه هستم ولی متاسفانه باکسادی بازار درصدد جمع اوری مغازهستم دلیلش اینه بابای تهرانی داره سودشو میخوره ویه پشت پردهایی است یک موردش حجم بسته ها کم وقیمت مصرف کننده روبیشتر برای مشتری گول زننده امیدواریم که ریس محترم اتحادیه همیار این کاسبا باشند باتشکر