• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

اگر قرار باشد چیزی گِل گرفته شود آن درب شورای شهر نیست بلکه باید تفکر قومیتی و طایفه ای را گِل گرفت

  • کد خبر : 4023
  • 01 سپتامبر 2018 - 22:41
اگر قرار باشد چیزی گِل گرفته شود آن درب شورای شهر نیست بلکه باید تفکر قومیتی و طایفه ای را گِل گرفت

سیستان فراموش شده: پس از اتفاقات ناخوشایندی که چندی پیش از شهرداری و شورای شهر زابل به جامعه مخابره شد باید منتظر واکنش مردم در گِل گرفتن درب شورای شهر میبودیم چرا که کاسه صبر مردم در حال لبریز شدن بود.   به گزارش سیستان فراموش شده: حامد سالاری یکی از فعالین اجتماعی و فرهنگی […]


سیستان فراموش شده: پس از اتفاقات ناخوشایندی که چندی پیش از شهرداری و شورای شهر زابل به جامعه مخابره شد باید منتظر واکنش مردم در گِل گرفتن درب شورای شهر میبودیم چرا که کاسه صبر مردم در حال لبریز شدن بود.

 

به گزارش سیستان فراموش شده: حامد سالاری یکی از فعالین اجتماعی و فرهنگی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما پیرامون این حرکت اظهار داشت : متاسفانه در چند انتخابات خصوصا انتخابات اخیر شورای شهر زابل علیرغم راهنمایی های ائمه جمعه و رسانه ها ،این تفکر قومیتی بود که برنده اصلی انتخابات بوده و این تهدیدی برای آینده و توسعه منطقه سیستان و در کل هر منطقه ای که طالب توسعه است، خواهد بود.

وی در ادامه گفت : قطعا اینکه مردم برای پیگیری حقوق شهروندی خود و آینده منطقه انتقاداتی داشته باشند و برای رسیدن به حقوق خود اعتراض و تجمع قانونی کنند خبر خوبی برای مردم و نشانه ی مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامیست.
وی تصریح کرد :اما با خوب یا بد بودن اینکه درب شورای شهر گِل گرفته شد کاری نداریم اما نکته اینجاست که مسبب اصلی این اتفاقات خود مردم سیستان هستند که با انتخاب بر اساس طایفه و فامیل مسیر توسعه را بسته و پیشرفت منطقه را همانطور که در این سالها دیدیم به بن بست میرسانند.چرا که اگر شورایی بر اساس شایسته سالاری انتخاب میشد قطعا شهرداری شایسته هم برای شهر انتخاب می کردند،پس نتیجه میگیریم مردم با واسطه شهردار را نیز انتخاب میکنند.

سالاری افزود: اگر قرار است چیزی گِل گرفته شود قطعا آن درب شورای شهر نیست بلکه باید تفکر قومیتی و طایفه ای که بلای جان توسعه در این منطقه شده است را گل گرفت.
این فعال اجتماعی عنوان کرد: آیا اگر شورای شهر منحل شود و دوباره انتخابات برگزار شود انتخابی بر اساس شایسته سالاری در این منطقه انجام خواهد شد؟ که جواب قطعا خیر است پس باید به فکر اصلاح تفکر و تصمیم گیری اعضای فعلی بود.

وی در پایان گفت : آنچه مهم است تفکر و ایده های شکل گرفته در شورای شهر فعلی است. توانایی آنها بر حل مشکلات مردم ، برنامه های قابل قبول، سلامت نفس، امانتداری و سعه صدر اعضا مهم است و الا در این عصر نگاه قومیتی و جناحی صرف بدون در نظر داشتن آحاد شهروندان به پشیزی هم نمی ارزد.

 


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=4023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰