• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

بازارچه مرزی میلک در مرز افغانستان شبانه‌روزی نشده است / وعده ای که استاندار سابق نتوانست عملی کند

  • کد خبر : 2372
  • 23 آوریل 2018 - 21:44
بازارچه مرزی میلک در مرز افغانستان شبانه‌روزی نشده است / وعده ای که استاندار سابق نتوانست عملی کند

سیستان فراموش شده: در حالی استاندار سابق سیستان و بلوچستان نتوانست وعده “شبانه‌روزی” شدن بازارچه مرزی میلک را عملی کند رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت‌ از استاندار جدید خواست این موضوع را عملی کند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیستان فراموش شده به نقل از  خبرگزاری تسنیم‚ نادر میرشکار عصر امروز در کارگروه توسعه […]


سیستان فراموش شده: در حالی استاندار سابق سیستان و بلوچستان نتوانست وعده “شبانه‌روزی” شدن بازارچه مرزی میلک را عملی کند رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت‌ از استاندار جدید خواست این موضوع را عملی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیستان فراموش شده به نقل از  خبرگزاری تسنیم‚ نادر میرشکار عصر امروز در کارگروه توسعه و صادرات غیرنفتی در استانداری سیستان و بلوچستان از استاندار خواست تا زمان افتتاح و تکمیل مراحل ساخت پل دوم مرزیِ میلک در مرز ایران و افغانستان، این بازارچه شبانه‌روزی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه درخواست‌ها و ظرفیت‌های صادراتی استان زیاد است، گفت: شرایط لازم برای توسعه صادرات در استان باید فراهم شود به ویژه در مرز افغانستان یعنی میلک که برای عبور و ایجاد شرایط مناسب‌تر محدودیت‌هایی وجود دارد.

وی با اشاره به کاهش صادرات از مرز میلک، عنوان کرد: کاهش صادرات از مرز میلک به افغانستان در سال قبل به دلیل کمبود منابع بوده است، اگر تا زمان تکمیل پل مرزی دوم میلک بتوانیم این مرز را شبانه‌روزی کنیم، صادرات کالا به افغانستان افزایش خواهد یافت.

میرشکار فعالیت بازارچه‌های مرزی را یک فرصت برای سیستان و بلوچستان برشمرد و افزود: در این بازارچه‌ها تعاونی‌های مرزنشینی و بازرگانان مختلف فعالیت دارند که از فرصت‌های اقتصادی استان محسوب می‌شود. در این رابطه باید به دنبال شرکت‌های صادرات‌گرا بود تا مراوده کالا از شیوه‌های سنتی خارج شود، چراکه روش‌های سنتی مراوده کالا برای ما منفعت زیادی ندارد.

سیستان و بلوچستان پل ارتباطی ایران با کشورهای منطقه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه استان ما از لحاظ موقعیت منطقه‌ای و همسایگی با کشورهای هدف مانند افغانستان و پاکستان و دسترسی به کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان ظرفیت‌های اقتصادی و صادراتی زیادی دارد.

وی افزود: کارگروه توسعه صادرات براساس سیاست‌های کلی اقتصادی استان که رونق تولید، ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید است سعی دارد بسترهای مناسب برای توسعه اقتصاد استان را فراهم کند، در این راستا اگر تولید درست و رقابتی داشته باشیم بستر مناسبی برای توسعه صادرات خواهیم داشت.

میرشکار ادامه داد:استان جایگاه خوبی در این منطقه دارد و می‌تواند به‌عنوان یک پل ارتباطی قوی بین کشورمان با پاکستان و افغانستان و حتی بقیه کشورهای منطقه و استان‌های دیگر محسوب شود و نقش منطقه‌ای داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اضافه کرد: هنوز ما ضعف‌هایی در برخی زیرساخت‌ها و امکانات داریم که با وجود آن جایگاه صادراتی ما حدود 500 میلیون دلار است اما اگر ترانزیت داخلی، خارجی و بقیه کشورها را نیز حساب کنیم سال قبل جایگاه صادراتی ما سه میلیارد دلار بوده است.

وی در بخش دیگری تولید انواع مختلف خرما را از مزیت‌های اقتصادی و صادراتی استان دانست و گفت: علاوه بر این صنایع‌دستی صادرات محور نظیر فرش دست‌باف و سوزن‌دوزی داریم که به خارج از استان صادر می‌شود. که فرهنگ‌سازی برای استفاده داخلی از این صنایع می‌تواند در توسعه و شکوفایی آن‌ها مؤثر باشد.


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=2372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰