• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

بازدید جانشین ناجا از مرز میلک در شمال سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 8887
  • 08 آگوست 2021 - 0:35
بازدید جانشین ناجا از مرز میلک در شمال سیستان و بلوچستان

سردار رضایی به همراه مسئولان منطقه به منظور بررسی وضعیت مرز میلک در حال بازدید از نقاط صفر مرزی است. به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده به نقل از  خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان، با ناامنی و جنگ داخلی بین نیروهای نظامی دولت افغانستان با گروه طالبان و سقوط چندین ولسوالی و پایگاهای […]


سردار رضایی به همراه مسئولان منطقه به منظور بررسی وضعیت مرز میلک در حال بازدید از نقاط صفر مرزی است.

به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده به نقل از  خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان، با ناامنی و جنگ داخلی بین نیروهای نظامی دولت افغانستان با گروه طالبان و سقوط چندین ولسوالی و پایگاهای نظامی از جمله ولسوالی کنگ که در نزدیکی استان نیمروز کشور افغانستان قرار دارد، این رخدادها ترس و ایجاد رعب و وحشت مردم این استانها را در پی داشت و موجب شد تا مردمی که در نزدیکی مرزهای جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنند از ترس طالبان به داخل خاک جمهوری اسلامی ایران پناه بردند.

از چهل و هشت ساعت گذشته تعداد زیادی از مردم عادی و مسئولان کشور افغانستان از مرز میلک شهرستان مرزی هیرمند وارد خاک این شهرستان مرزی شده اند.

امنیت در مرز میلک سیستان و بلوچستان با کشور افغانستان برقرار است.

سردار رضایی جانشین ناجا در بازدید از پایانه مرزی میلک شهرستان هیرمند گفت:یک جلسه رسمی با مرزبان کشور جمهوری افغانستان گذاشته شود که چرا مرزهای خود را کنترل نمی کنند که این همه جمعیت وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده اند.

وی افزود: اگر مرزبانان کشور افغانستان گفتند که خاک این کشور نا امن می باشد در یک نامه کتبی بنویسند و آن را صورت جلسه کنید و هر وقت اعلام کردند که هیچ مشکلی ندارند گذرگاهای مرزی را باز کنید و نفراتی که وارد خاک ایران شدند را در سلامت کامل تحویل مرزبانان کشور جمهوری افغانستان بدهید.

سردار رضایی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با تمام همسایگان خود دست دوستی و صلح پایدار برقرار کرده است، ما هم مردم کشور افغانستان را برادر و دوست داریم و امیدواریم که یک امنیت کامل در افغانستان برقرار باشد تا مردم مسلمان این کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران رنج کمتری بکشند.

وی تصریح کرد: طبق گزارشات و بررسی های انجام شده در آن سوی مرز درگیری ها در ولسوالی کنگ در نزدیکی ولایت نیمروز که هم مرز با شهرستان مرزی هیرمند است، ولایت نمیروز افغانستان هنوز سقوط نکرده است و هیچ گونه تحرکاتی از جنگ در داخل این ولایت مشاهده نشده و در حالت عادی است.


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=8887

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰