گروه : اخبار استان » اخبار هامون » اخبار ویژه » پیشنهاد سردبیر
ساعت : 23:34
شناسه : 2516
تاریخ : 27 آوریل 2018
بنایی که 4 مدیر کل به خود دید و تکمیل نشد + تصاویر بنایی که 4 مدیر کل به خود دید و تکمیل نشد + تصاویر

سیستان فراموش شده : شاید کمتر کسی بداند بنای آجر سفالی که در پایین کوه خواجه ساخته شده مرکز بازدید کنندگان تالاب هامون است که سالهاست رها شده و خاک میخورد و تکمیل نشده است. به گزارش سیستان فراموش شده :طرح اولیه این بنا در دوران مدیریت مهندس همتی مدیر کل وقت اداره محیط زیست […]


سیستان فراموش شده : شاید کمتر کسی بداند بنای آجر سفالی که در پایین کوه خواجه ساخته شده مرکز بازدید کنندگان تالاب هامون است که سالهاست رها شده و خاک میخورد و تکمیل نشده است.

به گزارش سیستان فراموش شده :طرح اولیه این بنا در دوران مدیریت مهندس همتی مدیر کل وقت اداره محیط زیست استان استارت خورد و با کمی پیشرفت و با مشکلات فراوانی که پیمانکار بی تجربه ایجاد کرده بود به مهندس خسرو افسری مدیر کل بعدی این اداره رسید و با همت ایشان با پیشرفتهایی ، گامی رو به جلو برداشت اما متاسفانه باز هم تکمیل نشد و بعد از  آن به دکتر محمودی مدیر کل دولت تدبیر و امید رسید که در این دوره نیز با پیشرفت صفر درصد متوقف ماند و بعد از ایشان به دوره مدیریت فعلی یعنی خانم دکتر پورملایی رسید که متاسفانه تا کنون نیز پیشرفتی نداشته و همچنان خاک میخورد.

این مرکز پیشرفته و نو قرار بود با نصب دوربین های چشمی در طبقه بالا و رو به دریاچه هامون زیبایی های تالاب را به بازدید کنندگان هدیه دهد و همچنین در طبقه همکف نیز انواع پرندگان و حیوانات تاکسیدرمی شده  نیز برای آشنایی بیشتر مردم با این پرندگان و حیوانات خودنمایی کنند.

متاسفانه در حال حاضر این ساختمان رها شده و این بنا با صرف مبالغ هنگفت چند صد میلیونی از بیت المال کم کم رو به نابودی خواهد رفت.

این مکان با حضور سرکار خانم ابتکار ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز که برای افتتاح ثبت جهانی تالاب هامون به عنوان دوازدهمین ذخیره گاه زیست کره جهان به نزدیکی آن تشریف اورده بودند نیز مورد بی مهری قرار گرفت.

طبق توافقی که با سازمان میراث فرهنگی شده بود قرار بر این شد که معماری و رنگ و نمای ساختمان برگرفته از معماری بومی باشد و گنبد ساخته شده نیز در واقع طرح گنبد خانه های خشت و گلی بومی منطقه سیستان شود اما……

نصیحت پدرانه و همیشگی دکتر دهمرده را به مدیران اینچنین میگوییم که کاری کنید که بعد از شما باقیات و صالحاتی باقی بماند ، این میزها و صندلی ها گذشتنی است و مهم آن است که بعد از خود چه بجا گذاشته اید که عام المنفعه باشد.