• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
8

به وقت عیادت

  • کد خبر : 7255
  • 17 آگوست 2020 - 13:03
به وقت عیادت

به گزرش پایگاه خیری سیستان فراموش شده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از استاد شیرمحمد اِسپندار در بمپور عیادت کرد. شیرمحمد اسپندار، از نوابغ موسیقی در سیستان و بلوچستان و اولین فردی است که در کشور دونِلی ( نواختن همزمان دو نی ) می نوازد. مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان […]


به گزرش پایگاه خیری سیستان فراموش شده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از استاد شیرمحمد اِسپندار در بمپور عیادت کرد.

شیرمحمد اسپندار، از نوابغ موسیقی در سیستان و بلوچستان و اولین فردی است که در کشور دونِلی ( نواختن همزمان دو نی ) می نوازد.
مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت : در روزهای گذشته انتشار اخباری مبنی بر کسالت و بیماری استاد شیرمحمد اسپندار در فضای مجازی منتشر شد که بر همین اساس و بنا به درخواست صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن دیدار و تجلیل از این چهره ارزشمند در جریان آخرین وضعیت جسمانی استاد اسپندار قرار گرفتیم که خوشبختانه اوضاع جسمانی استاد اسپندار رو به بهبود است.
مسگرانی افزود: استاد اسپندار یکی از مفاخر موسیقی ایران است که تلاش های زیادی را برای معرفی موسیقی و هنر کشور انجام داده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی کامل برای هرنوع حمایت و فراهم کردن امکان درمان استاد اسپندار را اعلام کرده است.
شیر محمد اسپندار، متولد 1306 ، اهل بمپور و اکنون هم در همین شهرستان ساکن است. شهرستان بمپور در جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارد.
وی دارای دکترای افتخاری موسیقی از کشور فرانسه و 30 مدال و دیپلم افتخار از 27 کشور جهان است.
حتی به استاد اسپندار در پاریس ، پیشنهاد اقامت داده شده بود که وی در پاسخ می گوید به هیچ وجه حاضر به ترک خاک کشور خود نیست


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=7255

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰