• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
امام جمعه زابل در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه مطرح کرد :

بین ائمه جمعه منطقه سیستان هم افزایی خوبی وجود دارد / بر سر مشکلات مردم ذره ای با کسی تعارف ندارم

  • کد خبر : 8394
  • 12 ژانویه 2021 - 19:01
بین ائمه جمعه منطقه سیستان هم افزایی خوبی وجود دارد / بر سر مشکلات مردم ذره ای با کسی تعارف ندارم

به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده حجت الاسلام و المسلمین عزیزی روز دوشنبه در نشست خبری صمیمی با اصحاب رسانه اظهار داشت: امروزه رسانه ها رهبران فکری و ذهنی مردم هستند و براحتی میتوانند ذهن جامعه را رهبری کنند. وی با اشاره به این که رسانه‌ها مذاق‌های اندیشه ایی مردم را در دست گرفته‌اند […]


به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده حجت الاسلام و المسلمین عزیزی روز دوشنبه در نشست خبری صمیمی با اصحاب رسانه اظهار داشت: امروزه رسانه ها رهبران فکری و ذهنی مردم هستند و براحتی میتوانند ذهن جامعه را رهبری کنند.

وی با اشاره به این که رسانه‌ها مذاق‌های اندیشه ایی مردم را در دست گرفته‌اند گفت: ما باید در جهت مثبت به یک هیپنوتیزم رسانه ایی برسیم و رسانه‌ها در کنار هم برای افزایش امید بین مردم تلاش کنند تا مردم نسبت به آینده دلسرد نشوند.

با قرار دادن ذهن مخاطب در یک خلأ و تزریق یک جریان توسط اخبار می‌توان زمینه را برای شبکه‌ی نفوذ آماده کرد تا آن‌ها نیز با تکرار همان حرف با ادبیات دیگر آن را در بین عوام گسترش داده و حرکت عوام را به دنبال داشته باشد.

 

برای ایجاد امید بین مردم نسبت به آینده باید تلاش شود

امام جمعه زابل افزود: برای ایجاد امید بین مردم نسبت به آینده باید تلاش شود. اولاً مسئول قوه هضمش را بالا ببرد و رسانه‌ها نیز باصداقت وامانت داری نقد کنند چراکه قوه ذهن مردم را خدا به شما امانت‌داده و رسانه‌ها باید با پایبندی به اخلاق و رسالت در کار خبرنگاری پیگیر کارها شوند.

امام‌جمعه زابل در خصوص طرح آبرسانی به 46هزار هکتار دشت سیستان عنوان کرد: به درخواست مردم به این طرح ورود کردیم. تعداد زیادی حوضچه در مکان نامناسب جایگذاری شده بود که بخش زیادی از آن اصلاح شد، سیاست باید در جهت اصلاح مشکلات این طرح بزرگ پیش برود. اما در این مسیر نمی‌خواهم نه در تعریف اغراق کنم و نه شیفته‌ی مطالبه گری هیجانی شوم.

وی در ادامه افزود: نواقص این طرح باید برطرف شود و هرکس حوضچه خراب مشاهده کرد یا کسی حقابه اش به او تحویل داده نشده حتماً به ما مراجعه کنند و ما نیز از مسئولین امر همراه مردم مطالبه خواهیم کرد.

 

درخواست مردم و رسانه ها از مسئولین محترم مخازن ذخیره گاز باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزیزی در خصوص کمبود گاز در منطقه سیستان اظهار داشت:  مشکل اصلی در سیستان نبود زیرساخت مناسب است نه میزان سهمیه گاز؛ ذخیره سازی گاز یک امر استراتژیک است که اگر به هر دلیلی کمبودی در گازرسانی به منطقه ایجاد شود میتوان از این ذخیره استفاده کرد، در حال حاضر مشکل سهمیه گاز نیست حتی اگر سهمیه چند برابر هم شود بی فایده است چون به گفته مسئولین مشکل کشنده باعث بوجود آمدن کمبود گاز شده است.

امام جمعه زابل در خصوص قدمت و جایگاه فرش سیستانی در کشور گفت: فرش سیستان هویت و شناسنامه دارد. در جهت ایجاد اشتغال در منطقه تمهدیدات لازم برای اجرای فرایند پرداخت فرش در منطقه سیستان انجام شود.

وی در ادامه افزود: پیگیر حل مشکل احداث کارخانه کاشی و سرامیک شهرستان هامون هستیم. به لطف خداوند با پیگیری های صورت گرفته در سیستان و نماینده ولی فقیه در استان، امیدواریم از طریق آستان قدس رضوی بتوانیم زمینه سرمایه گذاری را فراهم کنیم.

 

بر سر مشکلات مردم ذره ای با کسی تعارف ندارم

امام‌جمعه زابل در خصوص انتقادهای شدیدی که به سفرهای انتخاباتی مقامات کشوری به سیستان و بلوچستان شده است، گفت: ما باید نسبت به حضور مسئولین کشوری اقبال داشته باشیم آنها نیز بخشی از آبروی مملکت ما هستند، بالاخره اگر سفر سیاسی هم باشد مصوباتی خواهد داشت که به نفع مردم است، بنده به عنوان امام جمعه یک شهر وظیفه دارم با مسئولینی که به منطقه سفر میکنند همراهی کنم و درعین‌حال نقدمان را نیز به او منتقل نماییم.

وی در ادامه افزود: هر مسئولی با هر گرایشی اگر گرهی از کار مردم باز کند بنده حاضرم دست او را ببوسم، البته حرفهای تند خود را در جلسات خصوصی با مسئولان میزنم و سر مشکلات مردم ذره ای با کسی تعارف ندارم.

عزیزی در پایان در خصوص اتحاد و همراهی ائمه جمعه منطقه سیستان اظهار کرد: الحمدلله بین ائمه جمعه هم افزایی خوبی صورت گرفته است و جلسات ماهیانه جهت مشورت و پیگیری مسائل روز منطقه سیستان برگزار می شود.

 

 

 

 


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=8394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰