• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

تحسین به مردم دارالولایه سیستان که دوش به دوش تمام مردم ایران حماسه بزرگ را خلق کردند / دشمنان زبونانه و حقیرانه در اوج نامردی خواستند انتقام بگیرند فرزندان امت، پاسداران حریم وطن و مرزبانان امنیت میهن اسلامی را به شهادت رساندند

  • کد خبر : 5281
  • 15 فوریه 2019 - 17:27
تحسین به مردم دارالولایه سیستان که دوش به دوش تمام مردم ایران حماسه بزرگ را خلق کردند / دشمنان زبونانه و حقیرانه در اوج نامردی خواستند انتقام بگیرند فرزندان امت، پاسداران حریم وطن و مرزبانان امنیت میهن اسلامی را به شهادت رساندند

به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کیخا امام جمعه شهرستان زابل در خطبه های نماز جمعه بیان کرد: یکی از عنایات خداوند متعال این است که به یک امت توفیق دهد تا حکومت اسلامی تشکیل داده و پرچم توحید را در کشورشان برپا کنند و تمام زندگی و […]


به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کیخا امام جمعه شهرستان زابل در خطبه های نماز جمعه بیان کرد: یکی از عنایات خداوند متعال این است که به یک امت توفیق دهد تا حکومت اسلامی تشکیل داده و پرچم توحید را در کشورشان برپا کنند و تمام زندگی و اموراتشان تحت قوانین الهی و بندگی خداوند پیموده شود. ایام الله دهه فجر را به احسن وجه سپری کردیم و چهل سال پیروزی مقاومت،مجد،عظمت،عزت و شرف و شکست استکبار را جشن گرفتیم. دشمنان گفته بودند که انقلاب ایران چهل سالگی اش را نخواهد دید اما به کوری چشم دشمنان چهل سالگی انقلاب اسلامی را دیدیم و پیروزی و اقتدار خود را به رخ جهانیان کشیدیم.با وجود تمام مشکلات و سختی ها ملت شریف ایران پای ارزش ها و آرمانهای انقلاب محکمتر از گذشته ایستاده اند و به این انقلاب شکوهمند اسلامی افتخار می کنند.

وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی نظام اسلامی، نظام اسلام دولت اسلامی،دولت اسلامی جامعه ی اسلامی و جامعه اسلامی تمدن اسلامی را رقم میزند. هر گاه دولت اسلامی در راستای ارزش ها و اهداف انقلاب حرکت کرده موفق بوده و هر گاه کمی از ارزش ها فاصله گرفته با مشکل مواجه شده است. اگر دولت ها به گونه ای می بودند که ارزش ها را دستور کار قرار دهند، چرا در آن واحد مافیا های قدرت تمام گوشت ها را خارج میکنند، مجددا همان گوشت را وارد میکنند و بازار و زندگی مردم را در دست می گیرند؟ چرا سوخت و تمام زندگی مردم دست تعداد افرادی مجس ویژه خوار و رانت خوار باشد؟
اگر مسئولین به جای اینکه آقا زاده ها را جلو بیندازند و رانت خواری بکنند و سهم خود را از انقلاب بخواهند جدا کنند به فکر حل و رفع معضلات و مشکلات می بودند ما خیلی بیشتر پیشرفت می کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کیخا عنوان کرد: 22 بهمن امسال یکی از زیبا ترین راهپیمایی های چهل ساله ی ایران اسلامی بود. آفرین به این ملت غیور بصیر، بسیجی، ولایی و انقلابی،به مردم دارالولایه سیستان و بالاخص شهرستان زابل که دوش به دوش تمام مردم ایران این حماسه بزرگ را خلق کردید.
تشکر از همه مردم شریف و با بصیرت ایران اسلامی و تشکر از نسل اولی های انقلابی که لحظه لحظه صدور و حدوس انقلاب را دیدند، نسل دومی ها ،نسل سومی ها و کودکان و نوجوانانی که علم انقلاب را از نسل های گذشته گرفتند.
تشکر از پاسداران عزیز، سربازان گمنام امام زمان(عج)، ارتشیان، نیروی انتظامی،پلیس، هنگ مرزی و از شورای تامین، از چشم هایی که آرام نگرفت و بیدار بود تا امنیت فراهم شود و همه عزیزانی که برای هر چه بهتر و باشکوه تر برگذار شدن جشن چهلمین سالگرد انقلاب تلاش نمودند.

ایشان در ادامه گفت: از خلق این حماسه دوستان انقلاب خوشحال شدند و دشمنان و شیاطین تا مغز استخوانشان سوخت و غضبناک شد و ما به آنها می گوییم از این عصبانیت بمیرید. اما دشمنان زبونانه و حقیرانه در اوج نامردی خواستند انتقام بگیرند و توسط چند خود فروخته ،فرزندان امت، پاسداران حریم وطن و مرزبانان امنیت میهن اسلامی را به شهادت رساندند. لعنت بر تفکر وهابیت تکفیری که گوش به فرمان استکبار جهانی هستند. خوشا به حال پاسداران عزیز که آخرین پله زندگی را با شهادت پیمودند و آسمانی شدند.
انشاالله خداوند همه شهدا، مخصوصا شهدای حادثه تروریستی اتوبوس سپاه را با شهدای کربلا محشور بفرماید.

امام جمعه زابل عنوان کرد: یکی از قضایای مهم دیگر این هفته بیانیه راهبردی و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی تحت عنوان(گام بزرگ دوم انقلاب اسلامی) بود.
برخی از فراز های بیانیه حکیمانه رهبر معظمم انقلاب:
– این بنده‏ اى ناچیز مایلم با جوانان عزیزم، سخن بگویم. سخن اوّل درباره‏ى گذشته است.عزیزان! نادانسته‏ها را جز با تجربه ‏ى خود یا گوش سپردن به تجربه‏ى دیگران نمیتوان دانست. بسیارى از آنچه را ما دیده و آزموده ‏ایم، نسل شما هنوز نیازموده و ندیده است. ما دیده ‏ایم و شما خواهید دید. دهه‏ هاى آینده، دهه ‏هاى شما است و شمایید كه باید كارآزموده و پرانگیزه از انقلاب خود حراست كنید و آن‏را هرچه بیشتر به آرمان بزرگش كه ایجاد تمدّن نوین اسلامى و آمادگى براى طلوع خورشید ولایت عظمى (ارواحنافداه) است، نزدیك كنید رهزنان فكر و عقیده و آگاهى بسیارند؛ حقیقت را از دشمن و پیاده نظامش نمیتوان شنید. انقلاب اسلامى و نظام برخاسته از آن، از نقطه ى صفر آغاز شد؛

اوّلاً: همه‏ چیز علیه ما بود، ثانیاً: هیچ تجربه ‏ى پیشینى و راه طى شده‏ اى در برابر ما وجود نداشت. به رغم همه‏ ى این مشكلات طاقت ‏فرسا، جمهورى اسلامى روز به روز گامهاى بلندتر و استوارترى به جلو برداشت. این چهل سال، شاهد جهادهاى بزرگ و افتخارات درخشان و پیشرفتهاى شگفت ‏آور در ایران اسلامى است. عظمت پیشرفتهاى چهل‏ ساله‏ ى ملّت ایران آنگاه بدرستى دیده میشود كه این مدّت، با مدّتهاى مشابه در انقلابهاى بزرگى همچون انقلاب فرانسه و انقلاب اكتبر شوروى و انقلاب هند مقایسه شود. روحیه و باور «ما می‏توانیم» منشأ بركات بزرگ شد.

دوماً: ثبات و امنیّت كشور و تمامیّت ارضى و حفاظت از مرزها را كه آماج تهدید جدّى دشمنان قرار گرفته بود، ضمانت كرد. ثانیاً: موتور پیشران كشور در عرصه‏ ى علم و فنّاورى و ایجاد زیرساخت‏هاى حیاتى و اقتصادى و عمرانى شد كه تاكنون ثمرات بالنده ‏ى آن روز به روز فراگیرتر میشود.

ثالثاً: مشاركت مردمى را در مسائل سیاسى مانند انتخابات، مقابله با فتنه ‏هاى داخلى، حضور در صحنه‏ هاى ملّى و استكبارستیزى به اوج رسانید. رابعاً: بینش سیاسى آحاد مردم و نگاه آنان به مسائل بین‏ المللى را به گونه‏ ى شگفت ‏آورى ارتقاء داد. خامسا: كفّه‏ ى عدالت را در تقسیم امكانات عمومى كشور سنگین كرد. سادساً: عیار معنویّت و اخلاق را در فضاى عمومى جامعه بگونه‏اى چشمگیر افزایش داد. سابعاً: نماد پر ابّهت و با شكوه و افتخارآمیز ایستادگى در برابر قلدران و زورگویان و مستكبران جهان و در رأس آنان آمریكاى جهان‏خوار و جنایت‏كار، روز به روز برجسته ‏تر شد.

۲- بركات انقلاب اسلامى‏
بدانید كه اگربی توجّهى به شعارهاى انقلاب و غفلت از جریان انقلابى در برهه‏ هایى از تاریخ چهل‏ ساله نمی ‏بود – كه متأسّفانه بود و خسارت‏بار هم بود بیشك دستاوردهاى انقلاب از این بسى بیشتر و كشور در مسیر رسیدن به آرمانهاى بزرگ بسى جلوتر بود و بسیارى از مشكلات كنونى وجود نمیداشت.
امّا راه طى شده فقط قطعه‏ اى از مسیر افتخارآمیز به‏ سوى آرمانهاى بلند نظام جمهورى اسلامى است. دنباله‏ ى این مسیر كه به گمان زیاد، به دشواریِ گذشته‏ ها نیست، باید با همّت و هشیاری و سرعت عمل و ابتكار شما جوانان طى شود. مدیران جوان، كارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعّالان جوان، در همه ‏ى میدانهاى سیاسى و اقتصادى و فرهنگى و بین‏ المللى و نیز در عرصه ‏هاى دین و اخلاق و معنویّت و عدالت، باید شانه ‏هاى خود را به زیر بار مسؤولیّت دهند، از تجربه ‏ها و عبرتهاى گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابى و روحیه ‏ى انقلابى و عمل جهادى را به كار بندند و ایران عزیز را الگوى كامل نظام پیشرفته ‏ى اسلامى بسازند.

نكته ‏ى مهمّى كه باید آینده‏ سازان در نظر داشته باشند، این است كه در كشورى زندگى می‏كنند كه از نظر ظرفیّتهاى طبیعى و انسانى، كم‏ نظیر است و بسیارى از این ظرفیّتها با غفلت دست ‏اندركاران تاكنون ‏بی ‏استفاده یا كم ‏استفاده مانده است. همّتهاى بلند وانگیزه ‏هاى جوان و انقلابى، خواهند توانست آن‏ها را فعّال و در پیشرفت مادّى و معنوى كشور به معنى واقعى جهش ایجاد كنند.
مهم‏ترین ظرفیّت امیدبخش كشور، نیروی انسانی مستعد و کار آمد با زیربناى عمیق و اصیل ایمانى و دینى است. جمعیّت جوان زیر ۴۰ سال كه بخش مهمّى از آن نتیجه ‏ى موج جمعیّتى ایجاد شده در دهه ‏ى شصت است، فرصت ارزشمندى براى كشور است. به‏ جز این‏ها، فرصتهاى مادّى كشور نیز فهرستى طولانى را تشكیل می‏دهد كه مدیران كارآمد و پُرانگیزه و خردمند می‏توانند با فعّال كردن و بهره ‏گیرى از آن، درآمدهاى ملّى را با جهشى نمایان افزایش داده و كشور را ثروتمند وبی نیاز و به معنى واقعى داراى اعتماد به نفس كنند و مشكلات كنونى را برطرف نمایند. ایران از نظر ظرفیتهاى استفاده نشده طبیعى و انسانى در رتبه‏ ى اوّل جهان است.بیشك شما جوانان مؤمن و پرتلاش خواهید توانست این عیب بزرگ را برطرف كنید.

توصیه های راهبردی خطاب به جوانان:
1.امید و خوش بینی به آینده: امید به آینده داشته باشیم همه ملت ایران به خصوص دارالولایه سیستان.درست است سیستان دو دهه خشک سالی را پشت سر گذاشته اما با مدیریت درست مسئولین،سیستان می تواند به قطب اقتصادی شرق کشور تبدیل شود. الحمد لله به برکت دعا ها و تقوای جمعی باران رحمت نازل شد و سیلاب رحمت در حال جریان است. به نتیجه رسیدن پروژه آب ژرف و پروه شیرین کردن آب دریای عمان از پسا بندر تا خراسان ،به دست جوانان این مرز و بوم به راحتی میتواند عملیاتی شود
جوانان خود را باور کنند،انقلابی باشند،به دنبال کار آفرینی باشند،به دنبال راه اندازی کارگاه و کارخانه باشند.

2.علم و پژوهش
3.معنویت و اخلاق:معنویت و اخلاق ،جهت دهنده ی همه ی حرکتها و فعالیت های فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است.
4.اقتصاد: اقتصاد یک نقطه کلیدی تعیین کننده است.اقتصاد قوی،نقطه قوت و عامل مهم سلطه ناپذیری و نفوذ ناپذیری دشمن است و اقتصاد ضعیف،نقطه ضعف و زمینه ساز نفوذ و سلطه و دخالت دشمنان است.
5.عدالت و مبارزه با فساد که لازم و ملزوم یکدیگرند.فساد اقتصادی و اخلاقی و سیاسی،توده چرکین کشور ها و نظامها و اگر در بدنه ی حکومت ها عارض شود،زلزله ی ویرانگر و ضربه زننده به مشروعیت آنهاست. 6.استقلال و آزادى: این هر دو ازجمله‏ ى ارزشهاى اسلامی ‏اند و این هر دو عطیّه‏ ى الهى به انسانهایند و هیچ‏كدام تفضّل حكومتها به مردم نیستند. حكومتها موظّف به تأمین این دو اند. منزلت آزادى و استقلال را كسانى بیشتر میدانند كه براى آن جنگیده‏ اند. ملّت ایران با جهاد چهل ‏ساله‏ ى خود ازجمله ‏ى آن‏ها است.
7.عزّت ملّى، روابط خارجى، مرزبندى با دشمن: این هر سه، شاخه ‏هایى از اصلِ «عزّت،حكمت، و مصلحت» در روابط بین ‏المللی ‏اند
8.سبك زندگى: سخن لازم در این باره بسیار است. تلاش غرب در ترویج سبك زندگى غربى در ایران، زیانهای بی جبران اخلاقى و اقتصادى و دینى و سیاسى به كشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادى همه‏ جانبه و هوشمندانه میطلبد كه باز چشم امید در آن به شما جوانها است.

 


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=5281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰