• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

توصیه به مامورین پلیس راهنمایی و رانندگی، اول راهنمایی کنید جریمه برای مرحله آخر است/ نمایندگان مجلس وظیفه دارند درباره قرارداهای بین المللی از رئیس جمهور محترم و وزاری مربوطه سوال بپرسند

  • کد خبر : 3045
  • 25 می 2018 - 15:18
توصیه به مامورین پلیس راهنمایی و رانندگی، اول راهنمایی کنید جریمه برای مرحله آخر است/ نمایندگان مجلس وظیفه دارند درباره قرارداهای بین المللی از رئیس جمهور محترم و وزاری مربوطه سوال بپرسند

به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده: حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا امام جمعه زابل در خطبه های نماز جمعه بیان کرد: دوشنبه 7 خرداد ، 12 رمضان سالروز انجام عهد اخوت میان رسول خدا (ص) و امیرالمومنین حضرت علی (ع) است ، تنها برادر رسول خداست علی ابن ابیطالب ؛ سالروز تاسیس مجلس […]


به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده: حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا امام جمعه زابل در خطبه های نماز جمعه بیان کرد:

دوشنبه 7 خرداد ، 12 رمضان سالروز انجام عهد اخوت میان رسول خدا (ص) و امیرالمومنین حضرت علی (ع) است ، تنها برادر رسول خداست علی ابن ابیطالب ؛ سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی و وروز قانون نامگذاری شده است که این روز را به نمایندگان کشور تبریک عرض می کنیم و آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم که تمام نمایندگان کشور مخصوصا نمایندگی که در سیستان و بلوچستان هستند و بالاخص عزیزانی که در دارالولایه سیستان منتخب و وکیل مردم در مجلس شورای اسلامی هستند بطور ویژه مشکلات را رصد کنند.

توصیه به مامورین پلیس راهنمایی و رانندگی، اول راهنمایی کنید جریمه برای مرحله آخر است

وی در ادامه افزود: چون روز قانون است همین جا نکته ای را بگوییم چون مراجعات ویژه اعتراضات و شکایات مردمی در مورد جریمه های که مامورین پلیس راهنمایی و رانندگی در خارج از منطقه داشتیم و مسئول مربوط قرار بود با ما تماسی داشته باشند که چون تماس نگرفتند ما در اینجا میگوییم که انشالله به سمع و نظرشان برسد .

اولا جریمه کردن در مرحله آخر است ، در وهله ای اول راهنمایی است زیرا وظیفه ایشان راهنمایی و رانندگی یست ، اول راهنمایی کنید ،فرهنگ سازی کنید و بنده به جرات این موضوع را میگویم شاید کسی نتواند اینگونه حرف بزند ؛ ما از لحاظ فقهی میتوانیم ثابت کنیم که خیلی از این جریمه ها خلاف شرع است. ما دلیل شرعی نداریم که اگر یک نفر کمربند نبسته است جریمه نقدی بکنیم، نصحیت بکنیم ، برایش ضرر دارد ؟ خُب شما هم ضرر مادی میرسانید .. ضرر احتمالی دارد ؟ خُب شما ضرر حتمی مالی میرسانید ، ضرر دارد ابتدا نصحیت و راهنمایش کنید‚ سرعت بالا دارد ؟ ماشینش را توقیف کنید دیگر نیاز به پرداخت وجوه ندارد.

امام جمعه زابل در ادامه عنوان کرد: روز مجلس است سعی کنند این قانون را دوباره بررسی کنند و مامورین ما در بعضی جاها گزارش رسیده ظالمانه جریمه میکنند ، دنبال یک بهانه هستند تا یک اشکال پیدا کنند و جریمه کنند ، در این مشکلات اقتصادی که در کشور است ، مخصوصاً در دارالولایه سیستان که این همه مشکلات اقتصادی وجود دارد ، هنوز خسارات مردم داده نشده … اما شما از مردم خسارت نقدی میگیرید. شما در ابتدا فرهنگ سازی کنید ، فرهنگ کمربند بستن را به مردم آموزش دهید ، فرهنگ رانندگی کردن را یاد بدهید و جریمه برای مرحله آخر است که باز اگه وجوه شرعی داشته باشد.

علی اکبر کیخا افزود: امروز جمعه 4 خرداد 9 رمضان روز دزفول و روز مقاومت و پایداری است ، گرامی میداریم یاد عزیزانی را که با جان و مال در مقابل دشمن که مزدور استکبار جهانی بود ایستادند و الگوی مقاومت شدند ؛ دشمن به روش ها و شیوه های مختلف و متفاوت سعی دارد که جامعه اسلامی را و اسلام را با تسلط و سلطه ی کامل بر ملت و جوامع اسلامی از بین ببرد. و در وهله ی اول میخواهد تسلط کامل بر تمام شئون جوامع اسلامی و مسلمین داشته باشد و در مرحله دوم زمانیکه که مشاهده میکنند کسی در مقابل آنها ایستادگی می کند با جنگ ، ترور ، قتل و غارت اهداف شان را به پیش میبرند و بعد از این مرحله ، نفوذ در بدنه و مستقر شدن و مستقر کردن نیروهای خودشان در شرعیان حیاتی کشوری که مورد هدفشان است را در پیش میبرند.

ایجاد فتنه ، آشوب و هرج و مرج یکی از شیوه های براندازی استکبار جهانی علیه جوامع مسلمین است ؛ تحریم های شدید علمی ، اقتصادی، فرهنگی و نظامی یکی از شیوه های دشمن از صدر اسلام تا کنون است و خداوند متعال دشمن ترین دشمنان علیه مسلمانان را یهودیان میداند .

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا عنوان کرد: امروزه هم مشاهده میکنیم که خطر استکبار جهانی که همان خطر یهوداست همه جا نمایان و آشکار است؛ در تاریخ و عمر پُربرکت جمهوری اسلامی ایران که اسلام ناب محمدی (ص) را به جهان معرفی و حکومت توحیدی را در این کشور برپا کرد مشاهده می کنیم که همین یهود و همین صهیونیست بین الملل شدیدترین دشمن نسبت به انقلاب اسلامی است .
در برجام از همان روز اول حرکت و مسیری آمریکا دیده نشد و بارها رهبر انقلاب اسلامی فرمودند آمریکا قابل اعتماد نیست و اخیراً هم فرمودند که یکی از درس های برجام این است که به دشمن خودت ، به آمریکـا اعتماد نکنید و این درس بزرگی ست.

در پایان خطیب نماز جمعه زابل بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در موضوع اقتصاد مقاومتی بارها فرموده اند ” توان درون را توجه کنید ” ؛ برای مردم سوال است که چرا بجای اینکه کارخانجات داخلی را قوت ببخشیم قرادادهای بسیار عجیب با شرکتهای بزرگ اروپایی بستیم الان هم دارند بدعهدی میکنند و بعضی از این شرکتهای اروپایی به اطلاعات ویژه صنعت نفت ما دست پیدا کنند.

اینها آیا هزینه ندارد برای نظام؟ آیا مردم حق دارند از دولت محترم پیرامون اینگونه پروتکل ها و قرارداهای بین المللی سوال بپرسند؟  آیا نمایندگان مجلس وظیفه دارند که از رئیس جمهور محترم و وزاری مربوطه سوال بپرسند و آنها را ملزم به پاسخگویی به ملت کنند؟


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=3045

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰