• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
7

توضیحات دهمرده درخصوص اقدامات انجام شده برای تامین آب سیستان و بلوچستان / از انتقال آب از دریای عمان تا کشف آب ژرف

  • کد خبر : 8422
  • 19 ژانویه 2021 - 21:01
توضیحات دهمرده درخصوص اقدامات انجام شده برای تامین آب سیستان و بلوچستان / از انتقال آب از دریای عمان تا کشف آب ژرف
نماینده مردم سیستان در مجلس گفت: انتقال آب از دریای عمان، کشف آب ژرف در سیستان، جلوگیری از تبخیر و رسوب گذاری ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب سیستان به صورت سالانه، تامین آب زاهدان از آب‌های زیرزمینی و... ازجمله اقدامات در حال انجام برای تامین آب مردم سیستان است.

به گزارش سیستان فراموش شده : حبیب اله دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با آب هیرمند، گفت: با وجود آنکه منشاء آب رودخانه هیرمند در خاک افغانستان واقع شده است، مردم دو سرزمین ایران و افغانستان از آب این رودخانه استفاده می‌کردند اما اکنون مشکلاتی در استفاده از این آب برای مردم سیستان به وجود آمده است لذا برای ایجاد یک زندگی پایدار برای مردم سیستان چند کار را آغاز کرده‌ایم. انتقال آب از دریای عمان، کشف آب ژرف در سیستان، جلوگیری از تبخیر و رسوب گذاری 400 میلیون متر مکعب آب سیستان به صورت سالانه، تامین آب زاهدان از آب‌های زیرزمینی و… ازجمله این اقدامات است.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه آهن چابهار – زاهدان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: راه آهن زابل- زاهدان به عنوان محور شرق کشور، در حال اتمام است که درصورت بهره‌برداری علاوه‌بر مردم سرزمین سیستان، افغان‌ها نیز از آن بهره خواهند برد.

به گفته وی همچنین نیروگاه بادی میل نادر که به تازگی به بهره‌برداری رسیده است می‌تواند 1000 مگاوات برق ارزان تولید کرده و این برق قابل صدور به افغانستان و کشورهای دیگر است.

دکتر دهمرده با بیان اینکه بزرگراه و آزادراه سیستان در حال تکمیل است، گفت: همچنین انتقال گاز از عسلویه به تا مرز میلک زابل به مراحل آخر رسیده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای  اسلامی اضافه کرد: تمامی اقدامانی فوق مانند انتقال آب دریا از عمان، جلوگیری از رسوب‌گذاری، گازرسانی، تکمیل آزادراه‌ها و… باید همزمان انجام شوند تا مشکلات مردم کاهش پیدا کند و افراد مهاجرت کرده مردم به سیستان بازگردند و شاهد افزایش جمعیت و امید در منطقه باشیم.


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=8422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰