• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

حرکت ارزشمند و زیبا از طرف نمایندگان سیستان/ باید هیاتی از دولت و مجلس شورای اسلامی به منطقه اعزام شوند

  • کد خبر : 1902
  • 13 آوریل 2018 - 15:56
حرکت ارزشمند و زیبا از طرف نمایندگان سیستان/  باید هیاتی از دولت و مجلس شورای اسلامی به منطقه اعزام شوند

امام جمعه شهر علی اکبر بیان کرد: در هفته گذشته شاهد یک حرکت ارزشمند و زیبا از طرف نمایندگان بودیم که به صورت جمعی نامه ای در رابطه با موضوع خشکسالی منطقه سیستان به رئیس جمهور ارائه کردند؛ مردم دارالولایه سیستان از این اجماع و هم اندیشی نمایندگان و هر اقدام سازنده ای که با […]


امام جمعه شهر علی اکبر بیان کرد: در هفته گذشته شاهد یک حرکت ارزشمند و زیبا از طرف نمایندگان بودیم که به صورت جمعی نامه ای در رابطه با موضوع خشکسالی منطقه سیستان به رئیس جمهور ارائه کردند؛ مردم دارالولایه سیستان از این اجماع و هم اندیشی نمایندگان و هر اقدام سازنده ای که با استفاده از خرد جمعی و استفاده از توان و ظرفیت همدیگر و با وحدت و برادری برای پیگیری مشکلات مردم انجام شود تشکر می کنند و از آن حمایت می کنند و امید داریم مسئولین اجرایی نیز همراه شوند.

به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده حجت الاسلام و المسلمین اشرفیان در خطبه های نماز جمعه شهر علی اکبر عنوان کرد: امروز سیستان بدترین شرایط خود را تجربه می کند موج ناامیدی و زمزمه مهاجرت خطر بزرگی است که تنگه احد نظام را تهدید می کند، خشکسالی و بی آبی و افزایش آمار بیکاری و فقر وحشتناک از یک طرف بی تدبیری و بی خیالی بعضی مسئولین از طرف دیگر مردم را در تنگنای شدید و منطقه را در یک فاجعه بی سابقه ای قرار داده که در حال وقوع است. و پرداخت خسارت به کشاورزان و یا تسریع در تصویب منطقه آزاد سیستان اگرچه لازم و واجب است اما کافی نیست خود منطقه آزاد هم وقتی صنعت و تولیدی نباشد وقتی آب نباشد وقتی زیر ساختی نباشد وقتی نیروی انسانی و مردم نباشند کارایی زیادی نخواهد داشت.

امام جمعه علی اکبر بیان کرد: راهکار اصلی برای خروج منطقه از بحران و مشکلات تقسیم استان است، با این وسعت استان هر اندازه که دولت و مجلس تزریق اعتبار کند به دلیل عمق محرومیت و کمبود های استان و پهناوری و وسعت عجیب استان جایی نمود پیدا نمی کند. در این شرایط بحرانی و بی آبی سیستان که انبار غله کشور تبدیل به یک بیابان خشک لم یزرع کرده نامه نماینده مردم زاهدان برای تخصیص اعتبار مجدد برای تکمیل خط دوم انتقال آب از چاه نیمه به زاهدان چه توجیه عقلایی و منطقی دارد؟ در شرایطی که آب چاه نیمه ها و منابع آبی منطقه به شدت کاهش پیدا کرده و درحال خشک شدن و تبخیر است و متاسفانه از خیر نزولات جوی هم بی بهره ماندیم و از طرفی افغانستان جلوی ورود آب را گرفته انتقال لوله دوم از زابل به زاهدان چه توجیهی دارد؟

خطیب نماز جمعه شهر علی اکبر اذعان کرد: کسانی که حاضرند سیستان را نابود کنند تا مناطق دیگر آباد شود چه جوابی نزد خدا برای نسل های آینده دارند مگر خون دیگران از مردم اینجا رنگین تر است؟ با این کار هم مردم سیستان را از منطقه بیرون می کنید و هم دام و زراعت آنها را به آتش می کشید، نابودی صنعت کشاورزی سیستان صدمات جبران ناپذیری به کشور وارد می کند.

ایشان در ادامه افزود: چرا روزگار سیستان به جنازه ای تبدیل شده که هر کس تکه ای برای خودش می کند حتی خراسان جنوبی هم از زابل آب می خواهد، نمایندگان و استاندار عزیز در اینجا هم یک صدا از حق زنده ماندن مردم دفاع کنند، تبخیر آب چاه نیمه ها دلیل برای خشکاندن چاه نیمه ها نمی شود آیا در قبال لوله انتقال اول آب به زاهدان توانستید از هزینه آن راهکارهای پیشگیری از تبخیر آب چاه نیمه ها را عملیاتی کنید؟  اگر شما بتوانید جلوی تبخیر آب را بگیرید در عوض همان مقدار را برای زاهدان یا هر کجا بفرستید منعی ندارد اما علاوه بر تبخیر انتقال آب در چند خط ظلم به مردم است.

در پایان حجت الاسلام اشرفیان عنوان کرد: چرا مسئولین سیستان را به حال خود رها کردند و همه فقط روضه خوبی برای مردم می خوانند اما در عمل کاری نمی کنند دل مردم این روضه ها پر است و بی روضه گریه می کنند، باید هیاتی از دولت و مجلس شورای اسلامی به منطقه اعزام شوند تا واقعیت بحران منطقه را ملاحظه کنند و در سطح ملی تدابیری اندیشیده شود، وزیر خارجه را برای مطالبه حقابه و تعیین تکلیف با افغانها راهی افغانستان کنند تا از طریق نهاد های بین المللی مکلف و مجاب به تامین حقابه شود .


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=1902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰