• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

خبر خوش برای مردم سیستان

  • کد خبر : 3418
  • 28 ژوئن 2018 - 12:19
خبر خوش برای مردم سیستان

سیستان فراموش شده: دکتر دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی از حفر اولین چاه ژرف خاورمیانه در سیستان خبر داد و گفت: امیدواریم لوله گذاری به زودی انجام وآب وارد لوله و پمپاژ شود. به گزارش سیستان فراموش شده: تیرماه سال 95 بود که پیشنهاد طرح آب های ژرف توسط دهمرده نماینده مردم […]


سیستان فراموش شده: دکتر دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی از حفر اولین چاه ژرف خاورمیانه در سیستان خبر داد و گفت: امیدواریم لوله گذاری به زودی انجام وآب وارد لوله و پمپاژ شود.

به گزارش سیستان فراموش شده: تیرماه سال 95 بود که پیشنهاد طرح آب های ژرف توسط دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی به معاون رئیس جمهور درکمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه شد که بر اساس آن مطالعه آب های ژرف در سیستان مورد بررسی قرار گیرد.
در این راستا مکاتبات و جلساتی برگزار شد و برای سیستان در صفحه 247 بودجه 96 ردیفی تحت بودجه آب های ژرف اختصاص پیدا کرد که در ادامه آن جلسه ای با حضور این نماینده، استاندار سیستان و بلوچستان و ستاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در تیرماه 96 برگزار و نقاط امیدوار کننده این طرح ارائه شد و با موافقت سازمان برنامه و بودجه، رقم اولیه 25 میلیارد تومان برای حفاری اولین چاه در ایران اختصاص یافت.
در همین خصوص و برپایه گفته های برخی از حاضرین در اولین جلسه چاه آب های ژرف در خاورمیانه این کار ادامه یافت که خوشبختانه بعد از تذکرات، مکاتبات و نطق های صحن علنی مجلس اولین قرارداد بین وزارت نیرو، بنیاد مستضعفین و معاون رئیس جمهور منعقد شد و مراحل این پروژه انجام شد.
در همین راستا حبیب الله دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با عصرهامون اظهار کرد: اولین چاه آب ژرف کشور و خاورمیانه به عمق دو هزار متر در سیستان ایجاد شد.
وی گفت: این اتفاق تاریخی در نوع خود نقطه عطف و در واقع انقلابی است که نصیب مردم سیستان شده و حق مردم است.
دهمرده ادامه داد: امیدواریم لوله گذاری به زودی انجام وآب وارد لوله و پمپاژ شود.

منبع:  عصرهامون


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=3418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰