• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

خدمات فعلی در سیستان و بلوچستان نسبت به ظرفیت‌ها پایین است

  • کد خبر : 2251
  • 21 آوریل 2018 - 15:50
خدمات فعلی در سیستان و بلوچستان نسبت به ظرفیت‌ها پایین است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تاکنون خدماتی در مسیر پیشرفت سیستان و بلوچستان ارائه و انجام‌شده است اما با توجه به ظرفیت بالای این استان در زمینه‌های مختلف ، خدمات فعلی کم بوده و این استان لایق خدمات بیشتر است.  محمدعلی جوادی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس […]


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تاکنون خدماتی در مسیر پیشرفت سیستان و بلوچستان ارائه و انجام‌شده است اما با توجه به ظرفیت بالای این استان در زمینه‌های مختلف ، خدمات فعلی کم بوده و این استان لایق خدمات بیشتر است.

 محمدعلی جوادی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: 27 سال پیش در خرداد 69 شهردار زاهدان شدم و در خدمت وزیر جهاد کشاورزی فعلی که آن زمان استاندار سیستان و بلوچستان بود، بودم. امروز قبل از ورود به این جلسه یک‌ساعتی از شهر زاهدان بازدید کردم و ناراحت شدم چراکه فکر می‌کنم شهر زاهدان ظرفیت و لیاقتی بیش از این دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: زاهدان سمبل وحدت شیعه و سنی است و باید به‌عنوان شهر نمونه وحدت کشور بیش از این به آن پرداخت.

وی بابیان اینکه زاهدان نیاز به توسعه بیشتر دارد، خاطرنشان کرد: همه باید مشارکت زیادی در توسعه روزافزون این شهر داشته باشند.سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان لایق خدمات بیشتر از این است.

جوادی ادامه داد: سیستان و بلوچستان 11 درصد از خاک ایران را در برگرفته است. تنها راه ایران به اقیانوس همین استان است. در چند سال گذشته برای توسعه بلوچستان نیاز به ایجاد منطقه آزاد بود که این اتفاق افتاد و سازمان منطقه آزاد چابهار ایجاد شد اما خیلی کم است. از طرفی برای توسعه سیستان، سازمان عمران سیستان تشکیل شد اما کم بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: این استان نیاز به خدمات بیشتری دارد و همه ما در تهران و دیگر نقاط کشور باید به فکر این مرزداران کشور باشیم. استانی که در هر جلسه برگزارشده در تهران از ظرفیت و پتانسیل‌های بالای آن صحبت می‌شود. این استان در کنار دارا بودن تنوع اقلیم گونه‌های مختلف گیاهی در سرتاسر آن با داشتن موقعیت جغرافیایی خاص برای تبدیل‌شدن به محور ترانزیت، محور توسعه شرق کشور قلمداد می‌شود که با راه‌اندازی خط آهن چابهار به مشهد این ظرفیت به فعل می‌رسد.

وی افزود: امسال در بخش کشاورزی مانند چند سال اخیر که به مصیبت خشکسالی دچار شدیم شعارمان مصرف آب کمتر، تولید محصولات بیشتر است. برنامه‌های ما با هماهنگی وزارت نیرو این است که در سراسر کشور از مصرف آب کشاورزی بکاهیم و درعین‌حال بر تولید و حاصل بخش کشاورزی بیفزاییم.

جوادی ادامه داد: برهمین مبنا طرح آبیاری نوین در یک میلیون و 800 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کشور در سال 96 اجرا شد که در سیستان و بلوچستان نیز این طرح در حال اجراست که البته ظرفیت این استان بیش از این است و باید در آینده بیش از گذشته صورت گیرد.

صنایع تبدیلی و شیلات در بلوچستان باید ارتقا یابد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ارزیابی‌های وزارتخانه جهاد کشاورزی در سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد توسعه شیلات در چابهار و همچنین توسعه صنایع تبدیلی در بلوچستان باید بیشتر از وضعیت فعلی باشد. قطعاً باید تسهیلات بیشتری به این استان داده شود و از طرفی سرمایه‌گذاران بیشتری جذب شوند تا بتوانیم درزمینهٔ صنایع تبدیلی و فراوری محصولات کشاورزی مانند خرما که تولید بسیار خوبی در این استان دارد و هم در شیلات بیش از گذشته کارکنیم و این وظیفه تمام دستگاه‌هایی است که زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی هستند.

وی عنوان کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت تولید 4 میلیون تن در سال را دارد که امیدواریم با اسنادی که در این استان تهیه‌شده است هرسال درصدی به این ظرفیت اضافه شود و به همین نسبت درصدی از آب مصرفی کم کنیم که اجرای طرح‌های کشت گلخانه‌ای و ایجاد سیستم‌های نوین آبیاری در سراسر استان در رسیدن به این هدف کمک خواهد کرد.

جوادی افزود: این استان دارای ظرفیت بالایی درزمینهٔ نیروی انسانی است که در کنار قابلیت‌های دیگر آن برای به منصه ظهور رسیدن آن باید برنامه‌ریزی داشت تا بتوان تولید، اشتغال و بهره‌برداری استان را افزایش داد.تسنیم


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=2251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰