• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

خط انتقال گاز زاهدان به زابل افتتاح شد

  • کد خبر : 9423
  • 30 آگوست 2022 - 13:13
خط انتقال گاز زاهدان به زابل افتتاح شد

سیستان فراموش شده: خط لوله ۳۶ اینچ انتقال گاز زاهدان- دوراهی دشتک- زابل به طول ۱۱۰ کیلومتر با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نفت و با تلاش قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به میمنت گرامیداشت پنجمین روز از هفته دولت به بهره‌برداری رسید. به گزارش سیستان فراموش شده: طرح انتقال گاز […]


سیستان فراموش شده: خط لوله ۳۶ اینچ انتقال گاز زاهدان- دوراهی دشتک- زابل به طول ۱۱۰ کیلومتر با اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نفت و با تلاش قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به میمنت گرامیداشت پنجمین روز از هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش سیستان فراموش شده: طرح انتقال گاز از زاهدان به زابل به عنوان یکی از آرزوهای دیرینه مردم سیستان به منظور تأمین گاز شهرها و روستاهای واقع در مسیر خط لوله، شهر زابل و کارخانه سیمان سیستان طراحی و اجرا شده ظرفیت انتقال روزانه ۲۲.۵ میلیون مترمکعب گاز را دارد.

این خط لوله در مسیر خود یک ایستگاه لانچر و یک ایستگاه رسیور، ۲ ایستگاه حفاظت کاتدیک و پنج ایستگاه شیر بین‌راهی دارد و به صورت EPC (طراحی و مهندسی، تأمین کالا و اجرا) توسط هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اجرا شده است.

نائب رئیس هیات مدیره شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در این مراسم با بیان اینکه این شرکت مصمم است امکانات و تسهیلات گاز طبیعی را در سیستان و بلوچستان توزیع کند، اظهارداشت: با دسترسی مردم و صنایع استان به انرژی پاک، زمینه شکوفایی استعدادهای سرشار در این جغرافیای پهناور فراهم می شود.

صمد رحیمی ادامه داد: در این راستا یکی از شهرهایی که در اولویت کاری شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران قرار گرفته زابل است که از نظر راهبردی از مناطق مهم و بزرگ استان به شمار می آید و تعداد زیادی روستا در اطراف آن واقع شده‌اند که هم‌اینک با گازرسانی به زابل، امکان گازرسانی به این روستاها نیز فراهم شده است.

وی با اشاره به مشخصات خط انتقال گاز زاهدان – دوراهی دشتک – زابل افزود: مسیر گازرسانی به شهرستان زابل از شهر زاهدان شروع شده و در قالب ۲ گستره مجزا گاز را به زابل می رساند؛ گستره نخست (زاهدان – دوراهی دشتک) به طول ۱۰۹ کیلومتر و قطر ۳۶ اینچ اجرا شده که در طول مسیر نیروگاه در دست احداث زاهدان، کارخانه سیمان زابل و شهرهای واقع در مسیر را از گاز بهره مند می‌کند.

نائب رئیس هیات مدیره شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: با پایان یافتن گستره اول در منطقه دوراهی دشتک، گستره دوم(دوراهی دشتک – زابل) به قطر ۲۴ اینچ و طول ۱۱۰ کیلومتر واقع شده که در مسیر خود شهر صنعتی رامشار را تغذیه و در نهایت به شهر زابل می‌رسد که از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: گستره‌های اول و دوم پروژه خط انتقال گاز “زاهدان – دوراهی دشتک – زابل” توسط ۲ پیمانکار مجزا و در قالب ۲ قرارداد اجرا شده که این تمهید، سبب تسریع در روند اجرا و بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت پیمانکاران توانمند داخلی شده است.

رحیمی اظهارداشت: سال ۱۴۰۱ در گفتمان صنعت گاز به نام سیستان و بلوچستان نامگذاری شده و هم‌اینک سربازان توسعه گاز، بیش‌از ۷۶۰ کیلومتر خط لوله فشار قوی را در گستره استان در دست اقدام دارند به طوریکه این جغرافیای پهناور به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است.


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=9423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰