• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

خیز بلند دانشگاه علوم پزشکی زابل برای حذف سل در شمال سیستان و بلوچستان 

  • کد خبر : 9862
  • 24 ژوئن 2024 - 10:54
خیز بلند دانشگاه علوم پزشکی زابل برای حذف سل در شمال سیستان و بلوچستان 

  به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده نشست خبری دکتر صالحی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زابل با اصحاب رسانه منطقه سیستان در عصر ۲ تیرماه جاری در ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد. در این نشست دکتر مسعود صالحی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زابل ضمن تاکید بر اهمیت وجود رسانه و نقش آن در حل […]


 

به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده نشست خبری دکتر صالحی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زابل با اصحاب رسانه منطقه سیستان در عصر ۲ تیرماه جاری در ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.

در این نشست دکتر مسعود صالحی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زابل ضمن تاکید بر اهمیت وجود رسانه و نقش آن در حل مشکلات، گفت: رسانه یکی از مهمترین عوامل حل معضلات و مشکلات سطح منطقه هستند و لذا باید یک ارتباط دو سویه بین دانشگاه و رسانه ها شکل بگیرد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زابل به یکی از مهمترین اهداف و برنامه های پیش روی دانشگاه اشاره کرد و افزود: برنامه محوری دانشگاه مقابله و حذف سل است ، با برنامه ریزی دقیق و تلاش جهادی در نظر داریم تا در یک برنامه چند ساله با بیماری سل در منطقه مقابله و در نهایت آن را حذف کنیم که یک برنامه چند ساله و طولانی خواهد بود.

دکتر صالحی ادامه داد: بیمارستان ۴۶ تختخوابی سل امام رضا (ع) که توسط خیرین عزیز ساخته شد و چند سال قبل افتتاح گردید اما جز آزمایشگاه بقیه بخش های آن غیر فعال بود به بهره برداری رسید.

وی افزود: منطقه سیستان بالاترین آمار بیماری سل در کشور را دارد و همین امر باعث شده است تا به طبع این بیماری مشکلات بسیاری برای شهروندان بوجود آید.

 

دکتر صالحی اظهار کرد: از طرفی وجود کشورهایی همچون افغانستان و پاکستان در مجاورت استان که شیوع بالای سل را دارند و جزو ۲۰ کشور اول در این بیماری محسوب میشوند، زنگ خطر این بیماری را جدی تر از قبل به صدا در آورده است.

 

وی ادامه داد: جزو آن کشورهایی قرار داریم که شیوع بیماری سل در آن پایین است اما وجود کشورهای همسایه و آمار بالای بیماری سل در استان به خصوص منطقه سیستان این هشدار را میدهد که هرچه سریعتر باید با این بیماری مقابله کرد و آن را حذف کنیم که حذف این بیماری طولانی و چندین ساله خواهد بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زابل همچنین به واریز معوقات نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی زابل اشاره کرد و گفت: ظرف ۵۰ روز گذشته بسیاری از نیروهای شرکتی دانشگاه از عدم پرداخت عیدی و حقوق های عقب مانده خود گلایه مند بودند که با بررسی دقیق بودجه دانشگاه این معوقات پرداخت شده است.

همچنین در ادامه خبرنگاران برخی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان سطح منطقه سیستان را عنوان کردند که سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زابل در ادامه به بررسی آنها پرداخت و بسیاری از این مشکلات را قابل حل دانست.


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=9862

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰