گروه : اخبار استان » اخبار زابل » اخبار سیستان
ساعت : 15:59
شناسه : 5800
تاریخ : 02 سپتامبر 2019
دانشجویان عدالتخواه سیستان پیگیر دغدغه مردم شدند دانشجویان عدالتخواه سیستان پیگیر دغدغه مردم شدند

 سیستان فراموش شده :امین دلداده کمالی، دبیر جنبش عدالتخواه دانشگاه زابل ، در خصوص نشست اخیر دانشجویان با فرمانداران منطقه گفت: در دیدار دانشجویان با فرمانداران مناطق مختلف سیستان(پنج شهرستان سیستان و بلوچستان)، دغدغه فرمانداران و نیز ائمه جمعه منطقه شنیده شد و پس از آن پیگیری‌ها از سوی دانشجویان انجام شد. دبیر جنبش عدالتخواه […]


 سیستان فراموش شده :امین دلداده کمالی، دبیر جنبش عدالتخواه دانشگاه زابل ، در خصوص نشست اخیر دانشجویان با فرمانداران منطقه گفت: در دیدار دانشجویان با فرمانداران مناطق مختلف سیستان(پنج شهرستان سیستان و بلوچستان)، دغدغه فرمانداران و نیز ائمه جمعه منطقه شنیده شد و پس از آن پیگیری‌ها از سوی دانشجویان انجام شد.
دبیر جنبش عدالتخواه دانشگاه زابل ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مهمی که مطرح شد، موضوع عدم وجود درمانگاه‌ها و مکان‌های درمانی بهداشتی بود. یکی از این مراکز ۷ تا ۸ سال است که ساخته شده، اما به مرحله بهره‌برداری نرسیده و بهره‌برداری از آن هر سال به سال دیگر موکول می‌شود. دانشجویان این موضوع را پیگیری کرده و طی آن قرار شد تا در همین هفته به مرحله افتتاح برسد.
وی افزود: اهانت مرزبانی به برادران اهل سنت موضوع دیگری بود که توسط دانشجویان پیگیری شد. چه بسا اگر اینگونه بی احترامی‌ها ادامه پیدا کند افرادی مشابه عبدلمالک ریگی که به دلیل وجود عقده و تعصب دست به جنایت های فجیعی زد، رشد و متولد می شوند.

دلداده کمالی در خصوص پیگیری مجازات این مرزبان خاطی گفت: با پیگیری این موضوع توسط دانشجویان عدالتخواه دانشگاه زابل، مرزبان خاطی جریمه شد. در کل منطقه تنها کسانی که پیگیر این مسائل بود دانشجویان بودند که متاسفانه رسانه ای این اخبار را منتشر نکرد.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشگاه زابل گفت: موضوعات و فعالیت‌های بسیاری در سه ماهه اخیر به دست دانشجویان انجام گرفته و مرتفع شده است. دانشجویان موضوع آب یکی از روستا‌ها را پیگیری کرده و به سرانجام رساندند. با توجه به مطالباتی که انجام شد در حال حاضر ۷ یا ۸ روستا به امکانات برق تجهیز شده‌اند. یک مرکز بهداشتی که در شهر زابل در بحث بهداشتی ضعیف بود و زباله‌های عفونی را در خیابان‌ها رها می‌کرد، که با پیگیری های دانشجویان از این پس این زباله‌ها در جای دیگری از بین می روند.

خبرگزاری دانشجو