• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
8

دکتر دهمرده : کاندیدایی که دست به هزینه‌های کلان می‌زند تا به مجلس ورود کند این فرد ازنظر من یک فرد ناسالمی است

  • کد خبر : 5826
  • 16 سپتامبر 2019 - 14:33
دکتر دهمرده : کاندیدایی که دست به هزینه‌های کلان می‌زند تا به مجلس ورود کند این فرد ازنظر من یک فرد ناسالمی است

سیستان فراموش شده :برای این‌که یک مملکت مقتدری داشته باشیم باید در این مملکت یک مجلس مقتدر، نترس و آزاده تشکیل شود، زیرا مجلس در رأس تمام امور است. ازاین‌رو نمایندگان مجلس باید بکوشند و این کلمه‌ای که می‌گوید در رأس امور است را به منصه‌ی ظهور برسانند. حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم سیستان  و عضو […]


سیستان فراموش شده :برای این‌که یک مملکت مقتدری داشته باشیم باید در این مملکت یک مجلس مقتدر، نترس و آزاده تشکیل شود، زیرا مجلس در رأس تمام امور است. ازاین‌رو نمایندگان مجلس باید بکوشند و این کلمه‌ای که می‌گوید در رأس امور است را به منصه‌ی ظهور برسانند.

حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم سیستان  و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وضعیت کنونی سیستان و بلوچستان در شان مردم و نظام جمهوری اسلامی نیست اما این مورد را باید گفت که این عقب‌ماندگی به زمان حکومت طاغوتی پهلوی برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی هم در حد توان برای پیشرفت این منطقه سعی و تلاش کرده است افزود: این توجه به استان سیستان و بلوچستان قابل‌تقدیر است اما دولت‌ها باید توجه بیش‌ازحدی به استان‌های محروم ازجمله سیستان و بلوچستان داشته باشند.

نماینده مردم زابل گفت: باید از کوچ مردم منطقه جلوگیری کرد، زیرا مهاجرت از این منطقه در بلندمدت برای کشور بحران‌آفرین خواهد شد.

وی همچنین درباره عملکرد مجلس دهم سخن گفت و بیان داشت: برای این‌که یک مملکت مقتدری داشته باشیم باید در این مملکت یک مجلس مقتدر، نترس و آزاده تشکیل شود، زیرا مجلس در رأس تمام امور است. ازاین‌رو نمایندگان مجلس باید بکوشند و این کلمه‌ای که می‌گوید در رأس امور است را به منصه‌ی ظهور برسانند.

دهمرده بابیان این‌که نماینده‌ای که راهی مجلس می‌شود باید از هر حیث یک نماینده الگو باشد گفت: کاندیدایی که دست به هزینه‌های کلان می‌زند تا به مجلس ورود کند این ازنظر من یک فرد ناسالمی است.

 نماینده زابل ادامه داد: باید از این افرادی که دست به مخارج سنگین می‌زنند تا به مجلس ورود کنند باید پرسید که مگر حقوق نمایندگی چقدر است؟ یا در مجلس چه چیزی توزیع می‌کنند که شما درصدد ورود به این نهاد هستید.

وی اضافه کرد: سؤال دیگری که باید از این افراد پرسید این است که آیا شما واقعاً دغدغه و غم مردم را دارید؟ که دست به هزینه‌های کلان می‌زنید تا راهی مجلس بشوید بعد آن زمان به مردم کمک کنید اگر این‌طور است ازنظر من پذیرفتنی نیست اگر این افراد واقعاً غم مردم را دارند همان هزینه‌هایی که صرف راه‌یابی خود به مجلس می‌کنند را در بین مستضعفین و مردم تقسیم کنند.

دهمرده بابیان این‌که یکی از وظایف شورای نگهبان این است که باید ازاین‌دست افراد بپرسد که برای چه دست به خرج‌های کلان می‌زنند بیان داشت: نماینده‌ای که برای رسیدن به مجلس بریزوبپاش‌های سنگینی انجام می‌دهد بدانید این فرد نیت سالمی ندارد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی تا شهریورماه امسال گفت: در وهله اول باید گفت که این وعده شدنی نیست؛ به‌طور مثال، استان سیستان و بلوچستان ازلحاظ داشتن مدارس خشتی، دارای رتبه اول کشوری است که این وضعیت جای تأسف دارد؛ لازم است آموزش‌وپرورش با نگاهی ویژه به وضعیت این‌گونه مدارس رسیدگی کند.

 نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اغلب مدارس خشتی کشور، در مناطق کم برخوردار و محروم قرار دارد و همچنین این‌گونه مدارس، در مناطق روستایی بیشتر به چشم می‌خورد که این وضعیت شایسته نظام آموزشی کشور نیست؛ چراکه دانش آموزان باید در مکانی ایمن تحصیل کنند.

دهمرده اضافه کرد: نباید از روی احساسات و نداشتن آگاهی، کلامی به زبان آورده شود؛ زیرا با توجه به تعداد بالای مدارس خشتی در کشور، این امکان وجود ندارد که بتوان تا پایان شهریور سال 98 تمامی مدارس خشتی در کشور را به‌صورت کامل جمع‌آوری کرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: وجود فضای آموزشی نامناسب در کشور، یکی از معضلات وزارت آموزش‌وپرورش است و مدارس خشتی به دلیل نداشتن ایمنی‌های لازم جهت تشکیل کلاس درس، به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند فضای ایمنی را برای دانش آموزان  فراهم کند؛ بنابراین آموزش‌وپرورش باید از توان خود جهت تأمین فضاهای آموزشی ایمن برای دانش آموزان استفاده کند.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فرهنگیان و تأکیدات ایشان در خصوص  لزوم توجه ویژه به بحث مهارت‌آموزی در سیستم آموزشی  کشور گفت: بحث مهارت‌آموزی یکی از لازمه‌های سیستم آموزشی کشور است که متأسفانه در آموزش‌وپرورش به آن توجهی صورت نمی‌گیرد و به تبع آن نیز دانش‌آموزانی که وارد دانشگاه می‌شوند، نمی‌توانند مهارت‌های لازم را فرابگیرند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در سیستم آموزشی کشور مشاهده می‌شود، گرایش بیشتر دانش آموزان به رشته‌های تجربی و پزشکی است و علت آن داشتن موقعیت شغلی و درآمد مناسب است، اما دیدی که در خصوص شغل‌های مهارتی در ذهن دانش آموزان قرار دارد، دید مناسبی نیست؛ چراکه آموزش‌های درستی در مدارس و دانشگاه‌ها در بحث مهارتی صورت نمی‌گیرد و نهایتاً بعد از فارغ‌التحصیلی، به دلیل عدم فراگیری مهارت‌های لازم، بیکار می‌مانند.

این نماینده مجلس افزود: آموزش‌وپرورش باید در وهله اول باید هدایت تحصیلی را در مدارس به نحو مطلوب اجرایی کرده و تجهیزات و امکانات لازم را در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش را فراهم کند و در این مدارس از مربیان و معلمانی استفاده کند که در امور مهارتی متخصص باشند و بتوانند دانش آموزان را به‌خوبی آموزش دهند.

وی بیان کرد: متأسفانه بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ثمره عدم توجه به امور مهارتی در مدارس و سپس در دانشگاه‌ها است؛ چراکه در مدارس و دانشگاه‌ها تنها به دروس تئوری توجه شده و آموزش‌های مهارتی در اولویت‌های آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها قرار ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مهارت آموزی در آموزش و پرورش بسیار دقیق و درست است؛ بنابراین اگر خواهان سروسامان دادن اشتغال و ریشه کن شدن بیکاری در کشور هستیم، باید دانش آموزان را به سمت فراگرفتن امور مهارتی تشویق کنیم.نماینده


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=5826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰