• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
4

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از نزدیک وضیعت تالاب خشک هامون را بررسی کند / عملکرد محیط زیست در سیستان غیر از خروج شترها و مشغول شدن به تخریب و تعمیر دایک چه چیزی بوده است؟

  • کد خبر : 4405
  • 12 اکتبر 2018 - 14:46
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از نزدیک وضیعت تالاب خشک هامون را بررسی کند / عملکرد محیط زیست در سیستان غیر از خروج شترها و مشغول شدن به تخریب و تعمیر دایک چه چیزی بوده است؟

به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده حجت الاسلام و المسلمین اشرفیان در خطبه های نماز جمعه شهر علی اکبر بیان کرد: امروز هم که دشمن در صدد نفوذ بین ارکان تصمیم گیرنده نظام و پیدا کردن بهانه ای برای اعمال بیشتر به نظام ماست دولت و مجلس امتحان سختی در پیش رو دارند و […]


به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده حجت الاسلام و المسلمین اشرفیان در خطبه های نماز جمعه شهر علی اکبر بیان کرد: امروز هم که دشمن در صدد نفوذ بین ارکان تصمیم گیرنده نظام و پیدا کردن بهانه ای برای اعمال بیشتر به نظام ماست دولت و مجلس امتحان سختی در پیش رو دارند و هر نوع کنوانسیون و معاهده و تعهدی که مطرح می شود اول باید ارزیابی کرد منافی با عزت و استقلال و اقتدار ملت ما نباشد.

وی در ادامه افزود: در موضوع تصویب cft در مجلس مقام معظم رهبری این دیده بان تیز بین و بصیر انقلاب فرمودند این معاهدات ابتدا در اتاق فکر قدرت های بزرگ و برای تامین منافع و مصالح آنها پخت و پز می شود بعد با پیوستن دولت های همسو یا دنباله رو یا مرعوب آنها شکل به ظاهر بین المللی می گیرد که کشور هایی که آن را نپذیرند مورد هجوم قرار بدهند ، رهبر عزیز انقلاب از امضای این معاهدات هشدار دادند و راه حلش را این گونه فرمودند که خود مجلس ما مستقلا در موضوع مثل مبارزه با تروریسم و مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند نه اینکه ملحق شود به کنوانسیون هایی که آنها با تعریف خودشان از تروریسم آن را مطرح می کنند از نظر غرب تروریسم داعش نیست ، القاعده نیست ، گروه هک های تروریستی تکویری نیستند از نگاه آنها حزب الله لبنان ، انصارالله یمن ، مردم سوریه ، نظام ایران وهرکشوری که درمقابل انهاباشد تروریست است.

در ادامه ایشان گفت: به چه منطقی مجلس cft را تصویب کرد چه دست هایی در کار بود تا مثل برجام که 20 دقیقه ای تصویب شد cft را هم با وجود این همه هشدار های دلسوزان نظام و مخالفت های جمع کثیری از نمایندگان مردم تصویب کنند ، آیا این همان مجلس است که باید در راس امور باشد ؟ آیا این لایحه باعث عزت و اقتدار ماست یا باعث ذلت ما و سوء استفاده دشمن برای اعمال فشار بیشتر به بهانه حمایت از تروریسم است؟
البته دشمن تا زمانی که ناخدای کشتی انقلاب بیدار باشد هیچ غلطی نمی تواند بکند و اگر هم همه خواب باشند به تنهایی این کشتی را هدایت می کند . اما بااین گونه تصمیم هاهزینه هایی بر نظام و نیروهای ارزشی این انقلاب وارد می شود که با اتمام حجت رهبری هرگونه خدشه و تحمیل هزینه نظام مسبب آن کسانی هستند که با نفوذ و لابی گری این معاهده ننگین را تصویب کردند.

امام جمعه شهر علی اکبر افزود: تصویب cft در مجلس بدتر از تصویب لایحه کاپیتولاسیون در سال 1342 است چون آنجا مجلس ملی بود و رژیم پهلوی اما این مجلس شورای اسلامی است و در حاکمیت نظام مقدس اسلامی ، این مجلس عصاره آراء خودماست نباید افرادی را به مجلس فرستاد که مرعوب دشمن می شود و به جای اینکه تمام هم و غمش در شرایط فعلی تدبیر وضعیت سیاه اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم باشد نه لوایح استعماری انگلیس و آمریکایی را تصویب می کند و امام جامعه را تنها گذاشته اند ما به درایت و بصیرت شورای محترم نگهبان ایمان داریم و امیدواریم که به تصویب نرسد اما در هر صورت چه مصوب شورای محترم نگهبان بشود یا نشود و این لایحه لکه ننگی بر دامن مجلس ماند مگر برجام که آقایان آب خوردن ما را هم مرتبط با آن می دانستند چه گلی به سر ما زد که cft بزند. آن جایی که می گفتند برجام را خدا آورد و کشور ما پسابرجام گلستان می شود این همه تحریم وگرفتاری برای نظام تحمیل شد اینجا که آقای ظریف خودش می گوید نه من و نه رئیس جمهور تضمین نمی دهیم تصویب cft در ایران مشکلات ما را حل کند چه مفهومی جز باج دادن و حقارت  دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از نزدیک وضیعت تالاب خشک هامون را بررسی کند

حجت الاسلام و المسلمین اشرفیان عنوان کرد: مطلع شدیم بعد از گلایه های فراوان مردمی و انتقاد ائمه جمعه و دعوت استاندار محترم قرار است ریاست محترم سازمان حفاظت محیط زیست کشور سفری به سیستان باشند و از نزدیک وضیعت تالاب خشک هامون را بررسی کنند، اقدام ارزشمندی است که پیشاپیش از ایشان تقدیر و تشکر می کنیم و امیدواریم که این سفر برای بررسی واقعی و میدانی شرایط تالاب و بلایی که دو دهه است برای مردم سیستان آمده باشد و سفر آقای کلانتری به دل تالاب باشد که دل مردم است سفری صوری از پشت شیشه های دودی ماشین های شاسی بلند نباشد که تا کنون هیچ دردی را دوا نکرده است جز آمار های کاغذی ، تالاب هامون با زندگی و حیات مردم سیستان ، با امنیت و اقتصاد استان گره خورده است.

عملکرد محیط زیست در سیستان غیر از خروج شترها و مشغول شدن به تخریب و تعمیر دایک چه چیزی بوده است؟

در ادامه وی افزود: تالاب بین المللی هامون یکی از تالاب های مهم دنیا و بزرگترین دریاچه آب شیرین سراسر فلات ایران و هفتمین تالاب بین المللی جهان که از ذخیره گاههای زیست کره در ایران است اما در این 20 سال قدمی برای احیای آن برداشته نشده وگرنه حاصل آن یک قطره موجودی آب تالاب بود ، عملکرد محیط زیست ما در هردوره غیر از خروج شتر ها و مشغول شدن به تخریب و تعمیر دایک چه چیزی بوده است؟ آیا در هر دوره تنها برنامه اداره کل اعلام همین گزارشهاست؟

اشرفیان ادامه داد: تالابی که سفره امید و روزی مردم بود ، به اندازه دهها کارخانه برای مردم مفید بود و اشتغالزایی داشت امروز مسبب بحران آلودگی هواست این ریزگرد های آلوده چه آن ریزگردهایی که از پشت مرز ها وارد میشود چه آنهایی که از دل تالاب برمی خیزد به مرور قاتل خاموش مردم شده است چطور میشود محیط زیست برای احیای دریاچه ارومیه کارگروه ملی تشکیل میدهد واحیاء میکند ولی تالاب هامون که مهمتر و امنیتی تر هست دودهه بلاتکلیف است.

امام جمعه علی اکبر عنوان کرد: بنابر نظر کارشناسان محیط زیست و طبق دستگاههای سنجش ریزگرد وقتی به 750 میلی گرم بر متر مکعب برسد حالت بحرانی است که منطقه باید تخلیه شود و در سیستان حداقل 38روز آن از 750 میلی گرم رد می شود و ما هیچ وقت در منطقه شرایط 50 که شرایط هوای سالم است را نداشتیم و حداقل ۲ماه سال شرایط خیلی خطرناک داریم در شرایط ساده بایک باد معمولی این ریزگردها به ۲۰۰۰میرسد بالاترین درجه آلودگی هوا چهار هزار و اندی است گاهی این آلودگی بالای 4500 هم می رسد که خیلی خطرناک وشایددردنیااین همه آلودگی بی نظیرباشد.

وی در پایان افزود: آقای کلانتری باید بداند مردم ما در این شرایط زندگی میکنند ونفس میکشند امیدواریم با تدبیر استاندار محترم فرصتی فراهم شود که مردم و رسانه ها بتوانند واقعیت منطقه را بیان کنند.


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=4405

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰