• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

شرایط بحرانی مردم سیستان پذیرش این بد اخلاقی و اختلافات را ندارد / بعضی افراد اگر بخواهند برای جبران ضعف خود اینگونه که مشکلات را به مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه نسبت بدهند‚ قطعا پاسخ قاطعانه ای ازمردم دریافت خواهند کرد.

  • کد خبر : 2666
  • 04 می 2018 - 22:52
شرایط بحرانی مردم سیستان پذیرش این بد اخلاقی و اختلافات را ندارد / بعضی افراد اگر بخواهند برای جبران ضعف خود اینگونه که مشکلات را به مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه نسبت بدهند‚ قطعا پاسخ قاطعانه ای ازمردم دریافت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده حجت الاسلام و المسلمین اشرفیان در خطبه های نماز جمعه شهر علی اکبر عنوان کرد: از آنچه که که طبق اخبار واصله قرار است وزیر محترم کشور در هفته آتی وارد استان شود تا از نزدیک شرایط بحرانی سیستان را ارزیابی کند تدبیر و همت کلیه مسئولان استانی را […]


به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده حجت الاسلام و المسلمین اشرفیان در خطبه های نماز جمعه شهر علی اکبر عنوان کرد: از آنچه که که طبق اخبار واصله قرار است وزیر محترم کشور در هفته آتی وارد استان شود تا از نزدیک شرایط بحرانی سیستان را ارزیابی کند تدبیر و همت کلیه مسئولان استانی را می طلبد که فارغ از هر نگاه و جناح سیاسی مشکلات و معضلات منطقه و آسیب های اجتماعی فاجعه بار ناشی از فقر و بیکاری و راهکار های بیرون رفت از آن را تبیین کنند و قاطعانه بدنبال حل آن باشند.

وی در ادامه افزود: پیش شرط رشد و شکوفایی سیستان اجماع و احترام همه مسئولان هم به مردم و هم به یکدیگر است ، اتهام زنی و خود بزرگ بینی و طایفه گری و جناح بازی بزرگترین آفت فعلی برای مسئولان سیستان شده است که نفعش را دشمن و آسیب آن را نظام و مردم متحمل می شوند ، این چه فضایی است که در منطقه بوجود آمده هر کسی از هر فرصتی برای دیده شدن و تحسین خود و تخریب و تقبیح دیگران استفاده می کند بیشتر توان و وقت خود را برای تقویت فامیل و جناح خود ویا برای تضعیف یک جریان و یک شخص صرف می کند و فضای جامعه را متشنج می کند و باعث نا امیدی مردم و امیدواری دشمنان به رخنه و نفوذ می شود.

شرایط بحرانی مردم سیستان پذیرش این بد اخلاقی و اختلافات را ندارد

امام جمعه علی اکبر در ادامه عنوان کرد: همه تریبون ها و همه کرسی ها امانتی هستند که باید برای خدا باشد وگرنه حساب سختی خواهد داشت ، ما باید تلاش کنیم گرهی از مشکلات مردم رنجیده و صبور را باز کنیم نه اینکه با اختلافات و حاشیه سازی دردی بر آلام مردم اضافه کنیم .
اگر همه مردم و ائمه جمعه و استاندار فرمانداران و نمایندگان محترم و رسانه ها یک صداو درکنارهم مطالبه گر باشند آیا مشکلی خواهد بود که قابل حل نباشد ؟ آیا اختلاف باعث رشد و پیشرفت می شود یا توقف و پیشرفت ؟
شرایط بحرانی مردم سیستان پذیرش این بد اخلاقی و اختلافات را ندارد . باید با وحدت و همدلی فرصت خدمت به مردم را غنیمت دانست .

بعضی افراد اگر بخواهند برای جبران ضعف خود اینگونه که مشکلات را به مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه نسبت بدهند‚ قطعا پاسخ قاطعانه ای ازمردم دریافت خواهند کرد.

اشرفیان در ادامه افزود: اما این روزها بعضی افراد بجای پاسخگوی به مردم به دنبال وحدت شکنی وتحریک مردم به اغتشاش و آشوب هستند ودر محافل خصوصی با مظلوم نمایی سعی بر پوشش ضعف وکم کاری خود وتوهین به دیگران هستند‚ به آنها هشدار میدهیم دست ازاین رویه بردارند. اگرنمیخواهند یا نمیتوانند مشکل مردم راحل کنند دیگران را متهم نکنند‚ خط قرمز مردم ولایت مداری و خدمت صادقانه مسئولین به مردم است اگر بخواهند ضعف خود را اینگونه جبران کنند که مشکلات را به مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه نسبت بدهند با اینکه میدانند رهبری هیچ وقت مداخله درامورکشور نبوده و نیست یا اگر بخواهند از فرصت خدمت به مردم دنبال سیاسی بازی وکسب امتیاز باشند قطعاپاسخ قاطعانه ای ازمردم دریافت خواهند کرد.

پیگیر مشکلات مردم باشید

ایشان در ادامه بیان کرد:  پیگیر مشکلات مردم باشید پرداخت خسارت کشاورزان یک امر قطعی اما مقطعی خواهد بود ، باید موضوع دیپلماسی آب از افغانستان ، تعیین تکلیف مرز و سهم مردم از مرز و موضوع سوخت مرزنشینان که جز وعده های همیشگی بود که برای ارتقاء معیشت مرز نشینان و جلوگیری از تلفات جانی و مالی مردم مصوب شد و قرار شد تا شعاع ۵۰ کیلومتر را از منافع آن بهره مند شوند ، چرا انجام نمیشود… مناطق ویژه اقتصادی و شهرک های صنعتی را مطالبه کنید که اگر احیاء شود و بتواند سرمایه گذار جذب کند شرایط منطقه را متحول می کند ، صنعت گردشگری و توریستی استان حداقل در شمال استان بسیار ضعیف است در حالی که می تواند مولد اقتصاد و اشتغال باشد.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین اشرفیان عنوان کرد : موضوع بیماری های تنفسی و گوارشی و موضوع سوء تغذیه در خانواده ها یک امر جدی و خطرناک است که اگر مهار نشود سلامت جامعه را به خطر خواهد انداخت ، کودکان و نوجوانانی که امروز با سوء تغذیه دست و پنجه نرم می کنند پدران و مادران آینده این سرزمین خواهند بود عزیزان نمایندگان و فرمانداران پیگیر این امر باشند.
چرا مردم نمی توانند کما فی السابق دام وارد کنند و حتی نمی توانند دام خود را از استان خارج کنند و در یک بن بستی باشند که مجبور شوند دام خود را به نصف قیمت به دلالان بفروشند و خودشان هم مهاجرت کنند ، چرا برای احیای دریاچه ارومیه طبق مصاحبه شخص رئیس محیط زیست کشور حداقل ۱۸۰۰ میلیارد اعتبار در نظر گرفته شود همه ظرفیتهای داخلی و خارجی بسیج میشود اما برای احیای تالاب بین المللی هامون یک دهم این مبلغ هم تخصیص داده نشود ، عیب کار از کجاست ؟ باید دولت به مرزنشینانی که از زمین و هوای در مضیقه و تنگنا هستند یارانه ویژه اختصاص دهد تا از خالی شدن مرزها که که بار امنیتی غیرقابل جبرانی دارد جلوگیری شود .
سفر وزیر کشور باید به روستاهای خالی از سکنه و زمین های سوخته و قایق های خاک خورده در تالاب و بازار های کساد باشد تا از عمق بحران و درد مردم مطلع شود .


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=2666

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰