• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
2

شروع عملیات اجرایی کلنگ پروژه راه آهن زاهدان-زابل-بیرجند در ایام دهه فجر

  • کد خبر : 5143
  • 30 ژانویه 2019 - 17:54
شروع عملیات اجرایی  کلنگ پروژه راه آهن زاهدان-زابل-بیرجند  در ایام دهه فجر

سیستان فراموش شده :حبیب اله دهمرده نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند ضمن تبریک ایام دهه فجر و چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، گفت: همیشه تاکید داشته ام که اگر دو امکان و زیر ساخت فراهم نشود، توسعه نیز رخ نمی دهد، این دو امکان همان حمل و نقل و انرژی است. نماینده […]


سیستان فراموش شده :حبیب اله دهمرده نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند ضمن تبریک ایام دهه فجر و چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، گفت: همیشه تاکید داشته ام که اگر دو امکان و زیر ساخت فراهم نشود، توسعه نیز رخ نمی دهد، این دو امکان همان حمل و نقل و انرژی است.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: از این روی در حوزه زیر ساخت سیستان دو اتفاق در حال انجام است و کارهای اولیه آن از تخصیص اعتبار و تجهیزکارگاهی مهیا شده که لازم است از همه مسئولان مربوطه تقدیر و تشکر کنم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: با توجه به توافقی که با مسئولان صورت گرفته است، قرار است کلنگ پروژه راه آهن زاهدان-زابل-بیرجند در ایام دهه فجر در شهر زابل زده شود، از این رو از ازعباس آخوندی وزیر سابق و محمد اسلامی وزیر کنونی وزارت راه و شهرسازی و مجلس برای فراهم آوردن امکانات اولیه این پروژه که کار بزرگی است، تشکر می کنم.

وی توضیح داد: چابهار، زاهدان، زابل، بیرجند و سرخس مسیر کریدوری شرق کشور است که یکی از حلقه های آن در زابل راه اندازی می شود، اتمام این پروژه بستگی به تامین امکانات مالی دارد، با این حال این قطعه زود جواب می دهد و شاید بین 2 تا 3 سال به پایان برسد و به واسطه آن زاهدان به شبکه ریلی کشور متصل شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: از طرف دیگر به افغانستان متصل می شویم و محور شرق یعنی چابهار- میلک زابل فعال می شود، برای این پروژه ردیف بودجه پیش بینی شده، پیمان کار انتخاب و تجهیزات کارگاهی فراهم شده که به زودی شروع به کار می کند.

دهمرده در ادامه با اشاره به گاز رسانی به سیستان و بلوچستان، گفت: گاز از عسلویه به سیستان و بلوچستان انتقال داده می شود و از طریق مرز میلک به افغانستان، پاکستان، هندوستان و عمان صادر می شود، صادرات گاز به شرق اتفاق استراتژیک است.

وی با بیان اینکه قُطر لوله انتقال گاز 56 اینچ و مناسب این کار است، اظهار داشت: در حال حاضر انتقال گاز تا زاهدان صورت گرفته است و در ایام دهه فجر کلنگ انتقال آن به زابل، سیستان و سپس افغانستان زده می شود باید گفت که تجهیزات کارگاهی آن فراهم شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به بازدید سال های قبل مقام معظم رهبری از این استان، گفت: :اگر چابهار- میلک زابل فعال شود شرق کشور متحول می شود”، تلاش می شود این مهم اجرا شود ، چرا که این دو اتفاق باعث رونق منطقه در همه ابعاد می شود و می توان انرژی را به افغانستان و راه آهن ترانزیتی داشته باشیم.خانه ملت


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=5143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰