• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

طرح پرورش ماهیان خاویاری در زابل نتایج خوبی داشته است / با برنامه ریزی می توان درآمدزایی خوبی از این طرح داشت

  • کد خبر : 2940
  • 17 می 2018 - 13:10
طرح پرورش ماهیان خاویاری در زابل نتایج خوبی داشته است / با برنامه ریزی می توان درآمدزایی خوبی از این طرح داشت

سیستان فراموش شده: رئیس پژوهشکده تالاب بین المللی هامون دانشگاه زابل در جمع اعضای هیات علمی این دانشگاه ببان کرد: طرح پرورش ماهیان خاویاری در زابل نتایج خوبی داشته و می توان برنامه ریزی کرد تا از این طرح در آمد زایی مناسبی داشت. به گزارش سیستان فراموش شده به نقل از ایسنا منطقه سیستان […]


سیستان فراموش شده: رئیس پژوهشکده تالاب بین المللی هامون دانشگاه زابل در جمع اعضای هیات علمی این دانشگاه ببان کرد: طرح پرورش ماهیان خاویاری در زابل نتایج خوبی داشته و می توان برنامه ریزی کرد تا از این طرح در آمد زایی مناسبی داشت.

به گزارش سیستان فراموش شده به نقل از ایسنا منطقه سیستان و بلوچستان: احمد قرائی اشاره به تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه بر روی ماهیان خاویاری، گفت: بیش از 8 سال است که ما میزبان این ماهیان در منطقه سیستان هستیم و درخصوص رشد و توسعه این ماهی بررسیهای لازم صورت گرفته و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد .

وی ادامه داد: ماهی خاویار از ماهیان استراتژیک محسوب می شود و در دنیا منحصر بفرد است و درعین حال دارای بازاری رو به رشد بوده که کاملا مشهود است .

این عضو هیأت علمی دانشگاه زابل افزود: ما در دانشگاه زابل طرح 5 ساله ای برای تکثیر این ماهی استراتژیک در دست اجرا داریم و این درحالیست که تکثیر این ماهی در کشور همچنان با مشکل مواجه می باشد ولی با توجه به اقداماتی که صورت گرفته تکثیر این ماهی را در منطقه سیستان انجام داده ایم و می شود ظرف مدت 5 سال، تکثیر را انجام داد که مستلزم یکسری ساختارهای پشتیبانی است تا طی این مدت از تجزیه ویژه تا مرحله هورمون تراپی و ایمپلنت ماهیان را به راحتی انجام دهیم تا بتوانیم خاویار بدست بیاوریم .

قرائی در پایان افزود: اگر چنین اتفاقی بیفتد حتماً به فناوری دست پیدا می کنیم که قطعاً برای کشور همسایه مانیزمورد توجه قرارخواهد گرفت و میتوانیم درجهت توسعه علمی آن در زمینه فناوری تکثیر ماهیان خاوریاری آینده خوبی داشته باشیم.


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=2940

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰