• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

علت محبوبیت حجت الاسلام کیخا چیست؟ / آیا پس از دهه ها لیدر و رهبر برای سیستانیها ظهور کرده است؟؟

  • کد خبر : 5214
  • 07 فوریه 2019 - 23:38
علت محبوبیت حجت الاسلام کیخا چیست؟ / آیا پس از دهه ها لیدر و رهبر برای سیستانیها ظهور کرده است؟؟

سیستان فراموش شده: چهارسال پیش بود که طلبه ای به ظاهر جوان و البته ناشناخته برای مردم سیستان و شهر زابل به عنوان امام جمعه جدید این شهرستان معرفی شد. در آن زمان شاید برخی از مردم از این انتصاب ابراز نگرانی میکردند اما هرچه جلوتر رفتیم هفته به هفته خطبه های نماز جمعه مردم […]


سیستان فراموش شده: چهارسال پیش بود که طلبه ای به ظاهر جوان و البته ناشناخته برای مردم سیستان و شهر زابل به عنوان امام جمعه جدید این شهرستان معرفی شد.
در آن زمان شاید برخی از مردم از این انتصاب ابراز نگرانی میکردند اما هرچه جلوتر رفتیم هفته به هفته خطبه های نماز جمعه مردم بیشتری را به مصلی المهدی (عج) می کشاند به طوری که دیگر جایی برای سوزن انداختن نبود.
به تدریج این شیخ جوان ، محبوب مردم شد اما براستی علت این محبوبیت که به قول خیلی از مردم این روحانی جوان را محبوبترین امام جمعه پس از انقلاب اسلامی میدانستند چه بود؟
دربیان علل این محبویت می توان ب نکات زیر اشاره کرد:
۱. چهره ای با محبت و مهربان و صدایی نافذ که بر دل هر شخص شنونده ای مینشست را میتوان به عنوان اولین علت این محبوبیت برشمرد.
۲.توانایی علمی و حوزوی ایشان درسطوح بالا نیز گواه دیگری بر این محبوبیت بود
۳.شخصیتی کاریزماتیک و با جذبه که در اوج تعامل و مهربانی با مسئولین و مردم،هیچگاه از حقوق مردم رنج دیده شهرستان و اصول انقلاب کوتاه نیامد حتی اگر مجبور میشد هزینه ای سنگین برای آن بپردازد.
۴.این طلبه ی جوان،اما دانشمند از زمان انتصاب سعی میکرد تمام توان خود را بر بیان مشکلات نه تنها مردم زابل بلکه مردم کل سیستان و بلوچستان در تریبون نماز جمعه بگذارد.
۵.برخورد با مسئولین کم کار و شجاعت و شهامت بیان خیلی از مسائل به دور از محافظه کاری شاید یکی از مهمترین دلایل این محبوبیت است که نشان از ظهور یک امام جمعه در تراز انقلاب اسلامی میداد.
۶.در روزگاری که خیلی از مسئولین حرف و عمل یکسانی ندارد،ظهور چهره ای که عمل و حرفش یکی بوده و میتوان روی وعده اش حساب کرد،جذابیت و محبوبیت آن را دو چندان میکرد.
۷.اقدامات و تحولاتی که در همین چهارسال حوزه ی علمیه زابل را به یکی از حوزه های علمیه برتر کشور و دفتڔ امام جمعه زابل را جزو برترین های کشور کرد. اقدامات فراوانی در حوزه های فرهنگی،عمرانی و محرومیت زدایی.
۸.دوری از قوگرایی و جناح گرایی از وی چهره ای فراتر از قوم و جناح ساخته که همین امر باعث شده همه اقوام وهمه جناج ها و احزاب دور ایشان برای رسیدن به سیستانی آباد گرد هم آیند
و خیلی از شاخص های دیگر که در هر جامعه ای میتوان از یک رهبر برای رساندن آن جامعه به سعادت و شکوفایی انتظار داشت،همگی در وجود ایشان جمع شده است.

همین امر باعث شد که امروز در مراسمی زیبا و بی نظیر همه ی مسولین ادارات شهرستان از اقدامات انقلابی ایشان تقدیر کردند که این مراسم اوج محبوبیت ایشان را بین مسولین و مردم نۺان داد.

اما با این حال متاسفانه هنوز شاهدیم که عده ای از روی حسادت و یا به خطر افتادن منافعشان سعی در تخریب امام جمعه انقلابی زابل دارند که البته مردم سیستان با حمایت قاطع خود پاسخی محکم به آنها دادند.

دهه هاست که مردم سیستان در رسیدن به اهدافشان ناموفق بودند که مهمترین علت آن نداشتن رهبر و لیدر بوده است اما اکنون بارقه ای از امید در دل مردم سیستان بوجود آمده است که رهبری شجاع ، دانا و فرهیخته برای رهبری سیستانیهای ایران ظهور کرده که با همراهی مردم و مسئولین می تواند سیستان و زابل را به سر منزل مقصود برساند و این شخص کسی نیست جز حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی اکبر کیخا

حامد سالاری


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=5214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰