• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
8
معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان:

عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی رامشار و میرجاوه بعد از ١٠سال آغاز شد

  • کد خبر : 8019
  • 08 نوامبر 2020 - 11:59
عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی رامشار و میرجاوه بعد از ١٠سال آغاز شد
معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی رامشار در منطقه سیستان هم مرز با افغانستان و منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه هم مرز پاکستان بعداز گذشت افزون‌بر۱۰ سال از تصویب آنها آغاز شده است.

سیستان فراموش شده: ماندانا زنگنه اظهارداشت: سیستان وبلوچستان استانی بامرزهایی طولانی وکاملا صادراتی دارای ظرفیت‌های بی نظیری در توسعه سرمایه گذاری مبتنی بربازار صادراتی بویژه بازارکشورهای همسایه افغانستان و پاکستان است و در این راستا و به منظور فراهم سازی زمینه مناسب سرمایه گذاری، ایجاد و راه اندازی مناطق ویژه اقتصادی بسیار موثر خواهدبود.

وی ادامه داد: قطعا با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی رامشار و میرجاوه سیستان و بلوچستان می تواند در این شرایط جنگ اقتصادی، در اقتصاد کشور نقش آفرینی داشته باشد.
معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی رامشار با یکهزار هکتار اراضی در منطقه رامشار و ٥٠هکتار در مجاورت مرز میلک به سرعت ایجاد و این منطقه ویژه اقتصادی آمادگی جذب سرمایه گذار و ساخت واحدهای تولیدی و خدمات بازرگانی را دارد.

وی با بیان اینکه بهترین بازار صادراتی منطقه به دلیل دسترسی به بازار کشورهای آسیای میانه با جمعیت چند میلیون نفری به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد، گفت: ظرفیت‌های بالای این استان در زمینه ارتباط خارجی با سه کشور افغانستان، پاکستان و عمان فرصت‌های تجاری بسیار خوبی برای این منطقه و سه کشور یادشده فراهم کرد که هنوز از آن به خوبی بهره گرفته نشده است.

زنگنه خاطر نشان کرد: بر اساس سند آمایش سرزمین؛ تجارت و ترانزیت مهمترین مزیت این استان است که باید مردم از آن بهره‌مند شوند.


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=8019

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰