• امروز : جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Friday - 20 September - 2024
4

مدیرکل راه و شهرسازی : نا امیدکردن مردم در این شرایط خیانت است،جاده زابل به زاهدان تا 5 سال‌ آینده تکمیل میشود

  • کد خبر : 7781
  • 19 سپتامبر 2020 - 20:43
مدیرکل راه و شهرسازی : نا امیدکردن مردم در این شرایط خیانت است،جاده زابل به زاهدان تا 5 سال‌ آینده تکمیل میشود

به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده: در اولین نشست رسانه ای مهندس اکبری نماینده محترم وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان ،اقدامات و پاسخ به سوالات خبرنگاران زیر به صورت تیتر وار منتشر میشود. اکبری تاکید کرد؛ احداث جاده، مسکن،نیم نگاهی به شهرسازی و ساختن دستگاههای دولتی و مدیریت املاک از جمله حوزه […]



به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده: در اولین نشست رسانه ای مهندس اکبری نماینده محترم وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان ،اقدامات و پاسخ به سوالات خبرنگاران زیر به صورت تیتر وار منتشر میشود.

اکبری تاکید کرد؛ احداث جاده، مسکن،نیم نگاهی به شهرسازی و ساختن دستگاههای دولتی و مدیریت املاک از جمله حوزه عملکرد منتصب به راه و شهرسازی است که در جنوب استان در مدیریت املاک موفق تر از شمال استان عمل شده است و بلعکس در ساخت دستگاه های دولتی در سیستان بیشتر از جنوب استان اقداماتی صورت گرفته .

اولویت ما ایجاد بزرگراه زابل به زاهدان است.

از ۲۰۰ کیلومتر ۱۱۰ کیلومتر انجام شده و ۹۰ کیلومتر باقیمانده نیز در حال انجام است که با تعامل سازنده با نمایندگان عدد جدید ۵۰ میلیارد تومان برای این جاده تامین شد که با روند و بودجه کنونی تا ۵ سال آینده احداث این جاده بطول خواهد انجامید.

۱۸ کیلومتر از پل شیله تا یادمان شهدا آماده تحویل به پیمانکار است.

عرشه پل جدید نورو تکمیل نشده است که سال قبل با ۵ میلیارد تومان برآورد هزینه انجام میشد اما امسال ۱۲ میلیارد تومان برای تکمیل این پل بودجه لازم داریم.

هر کیلومتر بزرگراه ۴،۵ تا ۵،۵ میلیارد تومان هزینه دارد.

کل اعتبارات سال قبل این بزرگراه زابل به زاهدان ۱۵ میلیارد تومان بود که ۲۷ میلیارد تومان مطالبات پیمانکار ان از سنوات گذشته را داشتیم اما با مدیریت صورت گرفته مقداری از مطالبات پرداخت و مقداری از زیرسازی این بزرگراه انجام شد.

در جاده زابل به دوست محمد از ۳۰ کیلومتر ۱۸ کیلومتر آن زیر سازی شده.

از محمد آباد به میلک ۴۱ کیلومتر جاده پیش رو داریم که ۱۰ کیلومتر آن باقیمانده است که از آن ۱۰ کیلومتر هم ۵ کیلومتر جدیدا آسفالت شده و ۵ کیلومتر باقیمانده در حال کار است.

جاده توربین های بادی میل نادر بطول ۲۰ کیلومتر است که ۱۰ کیلومتر آن آسفالت شده و ۵کیلومتر قیرپاشی و ۵ کیلومتر باقیمانده آماده قیرپاشی است که در این بین ۴۰ دهنه پل نیز احداث شده‌ است.

در بحث حاشیه نشینی ۵ مجله هدف تعریف و مصوب شد که کلنگ ساخت و بازسازی این محلات در شهریور سال قبل زده شد و ۲۶ میلیارد تومان در بهسازی قبل از آسفالت محلات تا کنون هزینه شده است.

اکبری تاکید کرد که دستگاه ها باید به شهرداری کمک کنند،امید را نباید از مردم گرفت،هر کس به سهم خود باید این امید را در مردم ایجاد کند در غیر اینصورت خیانت کرده است.

ایشان به سوال همیشگی تکمیل کمربندی آیت الله سیستانی گفت :کمربندی زابل در سنوات گذشته احداث شد و از نظر ما کامل شده بود اما اکنون زیر نظر سازمان حمل و نقل و پایانه هاست و ما هیچ دخالتی در آن نداریم .

خط آهن جدید در استان از چابهار تا زاهدان و بعد از آن به سمت زابل و نهبندان و خراسان جنوبی و رضوی ادامه پیدا خواهد کرد،بودجه این پروژه بزرگ تاکنون 2000 میلیارد تومان تخصیص داده و پرداخت شده که مقام معظم رهبری مستقیما روند کار این پروژه را رصد میکند و قرار است تا پایان دولت، 2 قطعه آن از چابهار به ایرانشهر و از خاش به زاهدان تکمیل شود.

در پایان مهندس اکبری به مردم سیستان برای انتخاب نمایندگان این دوره تبریک گفت و ادامه داد که ظرفیت و پتانسیل فراوان نمایندگان در منطقه سیستان اشاره کرد و گفت این ظرفیت میتواند در بحث بودجه کمک بزرگی به مدیران برای تکمیل پروژه ها بکند.ایشان در ادامه به نفوذ قابل توجه دکتر دهمرده در بدنه دستگاه های دولتی اشاره کرد و همچنین از دکتر سرگزی دیگر نماینده سیستان به عنوان نیروی جوان و فعال و با تعامل یاد کرد.

پایان خبر/


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=7781

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰