• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9

مردم شهر زابل از تسهیلاتی که دولت در بازسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی و محلات حاشیه نشین ایجاد کرده نهایت استفاده را ببرند / ما در وزارت راه و شهرسازی هر چه را در توان داریم به خدمت گذاشته ایم تا مردم به رفاه و آرامش و زندگی سعادتمند دست پیدا کنند

  • کد خبر : 8004
  • 06 نوامبر 2020 - 12:09
مردم شهر زابل از تسهیلاتی که دولت در بازسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی و محلات حاشیه نشین ایجاد کرده نهایت استفاده را ببرند / ما در وزارت راه و شهرسازی هر چه را در توان داریم به خدمت گذاشته ایم تا مردم به رفاه و آرامش و زندگی سعادتمند دست پیدا کنند
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی طی سفر به شهرستان زابل با حضور در آیین زیرسازی و بهره‌برداری از آسفالت معابر ۵ محله حاشیه نشین این شهر به نام های حسین اباد، معصوم اباد، اسلام آباد، هیرمند شمالی و رسالت اظهار کرد: اکنون یکی از پروژه‌های مهم حاشیه نشینی این شهر که موجب آزار و اذیت  مردم زابل بود، از طریق اصلاح معابر و بهسازی و آسفالت و انجام پروژه‌هایی که به مسایل اجتماعی کمک می‌کند، افتتاح شد

سیستان فراموش شده: محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی طی سفر به شهرستان زابل با حضور در آیین زیرسازی و بهره‌برداری از آسفالت معابر ۵ محله حاشیه نشین این شهر به نام های حسین اباد، معصوم اباد، اسلام آباد، هیرمند شمالی و رسالت اظهار کرد: اکنون یکی از پروژه‌های مهم حاشیه نشینی این شهر که موجب آزار و اذیت  مردم زابل بود، از طریق اصلاح معابر و بهسازی و آسفالت و انجام پروژه‌هایی که به مسایل اجتماعی کمک می‌کند، افتتاح شد.

به گزارش سیستان فراموش شده: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بعد از سال‌ها مردم شهر زابل از محیط شهری مناسبتری بهره‌مند شده‌اند، افزود: با خدمات بهسازی شهری، مردم از یکسری از مشکلات این نواحی رها خواهند شد.

اسلامی تاکید کرد: مردم شهر زابل از تسهیلاتی که دولت در بازسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی و محلات حاشیه نشین ایجاد کرده نهایت استفاده را ببرند و هر چه سریعتر نسبت به ایفای سهم خود در ارتقای محل زندگی‌شان اقدامات سازنده را انجام دهند. ما در وزارت راه و شهرسازی هر چه را در توان داریم به خدمت گذاشته ایم تا مردم به رفاه و آرامش و زندگی سعادتمند دست پیدا کنند.

وزیر راه و شهرسازی دستاوردهای سفر دو روزه خود به استان سیستان و بلوچستان را برای مردم زابل برشمرد و عنوان کرد: امروز در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۲ هزار میلیارد تومان پروژه یا افتتاح شد یا کار خود را آغاز کرد.

اسلامی در ادامه گفت: طی این سفر ۵۴ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و ۱۴۶ کیلومتر راه روستایی افتتاح شدند و همچنین پروژه های بازآفرینی شهری، احداث بیمارستان و تاسیس فرودگاه در حوزه های زیر ساختی در این استان برقرار است.

وی عنوان کرد: از مهمترین پروژه‌ها،  پروژه راه آهن از زاهدان به چابهار است که یک ماه پیش ریل گذاری مکانیزه آن از زاهدان شروع شده و دیروز هم از چابهار به زاهدان ریل گذاری آن آغاز شده است.

گفتنی است که در بازدید از مناطق حاشیه نشین و سکونتگاه‌های غیر رسمی شهر زابل، فرزانه صادق مالواجرد، معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، مهدی عبوری، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان، حبیب الله دهمرده و محمد سرگزی نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مقامات استانی حضور داشتند.

لازم به ذکر است که در این طرح بازآفرینی شهری، در طول هشت ماه حدود ۲۰۰ هزار متر مربع بهسازی انجام شده است و از ۸۰۰ هکتار وسعت محلات نابسامان شهر زابل حدود ۳۸۰ هکتار آسفالت شده که جمعیت ۲۵ هزار نفری را شامل می شود. طی این طرح، تاکنون ۴۰ درصد از این محلات ساماندهی شده است


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=8004

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰