• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

مرز سیستان چشم انتظار مدیران سالم ، با نشاط ، خوش فکر و مُتدین است / رسانه ها و سایت های محلی و فعالین اجتماعی موضوع مرز را دنبال کنند

  • کد خبر : 3139
  • 01 ژوئن 2018 - 16:24
مرز سیستان چشم انتظار مدیران سالم ، با نشاط ، خوش فکر و مُتدین است / رسانه ها و سایت های محلی و فعالین اجتماعی موضوع مرز را دنبال کنند

به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا امام جمعه زابل در خطبه های نماز جمعه بیان کرد: به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع ) این هفته ، هفته کمک به محرومان و مستضعفان است ؛ در مقوله کمک به نیازمندان مسئولین یک وظیفه دارند ، خویشاوندان یک وظیفه […]


به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا امام جمعه زابل در خطبه های نماز جمعه بیان کرد:

به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع ) این هفته ، هفته کمک به محرومان و مستضعفان است ؛ در مقوله کمک به نیازمندان مسئولین یک وظیفه دارند ، خویشاوندان یک وظیفه دارند و موسسات خیرییه وظیفه دیگر؛ اگر انسان بخواهد کمکی به محرومی داشته باشد در وهله ی اول باید در جمع خویشاوندانش دنبال فقیر و نیازمند بگردد و اگر فقیری نبود آن وقت نوبت به دیگران است.

وی در ادامه افزود: مسئولین هم به نوبه ای خودشان باید به محرومین رسیدگی کنند، موسسات خیریه زیادی داریم ما از همه تشکر می کنیم، خیرینی که در اقصی نقاط ایران پهناور هستند و بذل توجه به نقاط محروم دارند از همه این بزرگواران تشکر می کنیم و قدردان آنها هستیم البته تقاضایی هم داریم که عزیزان در نوع ورودشان در بیان فقر و محرومیت تدبیر بیشتری داشته باشند.مسئولین میتوانند بیشترین نوع کمک به محرومان را داشته باشند، لذا خواهش ما از استاندار محترم این است که هم سرعت بیشتری در رصد کارنامه میزان خدمت و یا احیاناً لیاقت و یا بی لیاقتی مسئولین داشته باشند و هم دقت کامل در انتخاب افراد مخصوصاً فرمانداران داشته باشند.

امام جمعه زابل در ادامه عنوان کرد: مرز سیستان چشم انتظار مدیران سالم ، با نشاط ، خوش فکر و مُتدین است ؛ مرز سیستان بسیار درآمد زاست ، اما برای چه کسی و کسانی؟ سهم مردم از ورود دام از افغانستان به ایران چقدر است ؟ رسانه ها و سایت های محلی و فعالین اجتماعی این موضوعات را دنبال کنند و دنبال موضوعات حاشیه ای و غیرضروری اصلاً نباشند و مرز را دقت کنند ، مرز مردم هستند، مرز تنگه احدیست که این مردم سربازان ولایت در آن تنگه هستند .

رسانه ها توجه کنند ، پاس مرزی چه شد ؟ سهم مردم در تبادل سوخت چقدر است ؟ آیا تبادل سوخت شکل میگیرد ؟

علی اکبر کیخا افزود: منطقه آزاد پیش کشتان ، بازارچه ها و معابری مرزی چه شد ؟ چرا اتفاقی نمی افتد چرا اثر این بازارچه ها در سفره مردم و بازار دیده نمیشود. پیگیری حق آبه هامون توسط وزیر امور خارجه به کجا رسید ؟ میگیوند میزان بارندگی در سال گذشته در افعانستان کم بوده ، ما این را میدانیم که در کل جهان بحران آب وجود دارد ولی برای این موضوع یک قرارداد بین المللی نوشته شده است ؛ قرار نیست که از سرریز سدها و بندها کشور همسایه این حق آبه داده شود و می بایست از همان آبی که در سدها کشور همسایه ذخیره کرده باید این حق آبه به ما داده شود ؛ در این امر مهم چقدر وزیر امور خارجه قدم برداشته است.

در پایان خطیب نماز جمعه زابل بیان کرد: درخواست مردم ما از استاندار محترم این است که میزان کارایی و کفایت مدیر کل محیط زیست استان را بطور ویژه بررسی کنند؛ مردم ، سازمان های مردمی و کارشناسان سوال دارند لطفا جواب این سوالات را بدهید و سوالات بی پاسخ نماند .

سوال اول : تالاب هامون در سال 93 بعنوان ذخیرگاه زیست کره ثبت جهانی شد و چه عکس ها و خبرها در سطح جهانی مخابره شد ، سوال این است که میزان افزایش اعتبارات چقدر بوده است و چه اقداماتی در میدان عمل انجام شده است؟

سوال دوم : بعد از ثبت جهانی در مورد حق آبه و افزایش حق آبه زیست محیطی، چه اقدام بین المللی انجام شده است؟

سوال سوم : در سال 96 طرح جامع مدیریت تالاب هامون در اختیار استان قرار گرفت ، سندی که دو سال کارشناسان روی آن کار کردند و بعد تدوین شد ، سندی که قرار بود تحولی در تالاب ایجاد کند ؛ سوال ما این است که چرا این سند رها شده است و اگر رها نشده چه اقداماتی انجام شده است؟

سوال چهارم : در همان سال و تقربیا سال 95 طرح جامع ریزگردهای تالاب هامون تدوین شده است ، کدام قسمت این طرح را بصورت میدانی عملیاتی کردید؟ آیا بودجه ها ، صرف تالاب میشود ؟ اگر نه ، چرا ؟ اگر آری گزارش بدهید که در کجای تالاب این بودجه ها را صرف کردید؟

سوال پنجم : نقش دانشگاهیان در پروژه های مربوط به تالاب چقدر است ؟ اهل فن ، اساتید دانشگاه و متخصصین محیط زیست سوالاتی دارند ، جواب سوالهای این عزیزان را بدهید.

ما از استاندار محترم درخواست می کنیم که از مدیر کل مربوطه بخواهند بزودی و در اسرع وقت جلسه ای با اهل فن و اندیشه دانشگاه در این مقوله برگزار کنند و سوالات اساتید را جواب بدهند ، اساتید دانشگاه قانع شدند مردم ما هم قانع میشوند .


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=3139

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰