• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان: مذاکره برای دریافت سهم حق‌آبه هامون به‌عهده وزارت امور خارجه است و آن‌ها نیز به شدت دنبال حل این موضوع هستند

  • کد خبر : 3936
  • 26 آگوست 2018 - 19:37
معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان: مذاکره برای دریافت سهم حق‌آبه هامون به‌عهده وزارت امور خارجه است و آن‌ها نیز به شدت دنبال حل این موضوع هستند

 سیستان فراموش شده :باقر کُرد با اشاره به آخرین وضعیت اقدامات برای مهار طوفان شن در منطقه سیستان بیان داشت: طوفان در مدت اخیر با فاصله‌های کوتاهی در منطقه سیستان وزیده است؛ امروز (یکشنبه) و روز گذشته طوفان شدیدی در منطقه سیستان وزید. وی ادامه داد: سرعت طوفان در یکی – دو روز اخیر به […]


 سیستان فراموش شده :باقر کُرد با اشاره به آخرین وضعیت اقدامات برای مهار طوفان شن در منطقه سیستان بیان داشت: طوفان در مدت اخیر با فاصله‌های کوتاهی در منطقه سیستان وزیده است؛ امروز (یکشنبه) و روز گذشته طوفان شدیدی در منطقه سیستان وزید.
وی ادامه داد: سرعت طوفان در یکی – دو روز اخیر به نزدیک ۱۲۰ کیلومتر در ساعت رسید که میزان ذرات معلق گرد و خاک در هوا، به چند برابر حد طبیعی رسید.
کُرد اضافه کرد: طوفان در مسیر خود شن‌های روان بسیاری به‌جای می‌گذارد. طوفان شن در مناطق روستایی که دیوار‌ها کوتاه هستند به سیستم‌های سرمایشی آسیب می‌زند و در تنفس شهروندان نیز اخلال ایجاد کرده است.
معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: روز گذشته مسیر نهبندان به زابل چند بار به علت کم شدن شعاع دید و گرد و غبار بسته شد که هر بار با کمک نیروهای مرتبط این راه‌ها باز شد. البته طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی، امروز شدت وزش باد در منطقه سیستان کاهش می‌یابد.
وی تصریح کرد: هفته گذشته بخاطر وضعیت نامساعدی که وزش باد ایجاد کرد، مجبور شدیم ۲ روز ادارات دولتی را تعطیل کنیم. البته به موازات وزش طوفان شن، دستگاه‌های وابسته در ستاد بحران شامل هلال احمر، اورژانس، راهداری، آتش نشانی و بیمارستان‌ها به حالت آماده باش هستند.
کُرد تاکید داشت: همزمان با وزش طوفان در منطقه سیستان، ظرفیت و کارکرد بیمارستان‌ها تقویت شده و ماسک اکسیژن بین مردم تقسیم می‌شود، همچنین هلال احمر هم برنامه توزیع بسته‌های غذایی را در سطح منطقه انجام می‌دهد.
معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دستگاه‌های خدمت رسان در منطقه سیستان، آماده به کار هستند. متاسفانه وزش طوفان‌های اخیر در کشاورزی و شرایط زندگی مردم موثرند، اما جلوگیری از این گرد و غبار‌ها اجتناب ناپذیر است، زیرا تالاب بین المللی هامون خشک شده و آبی نیست.
وی اضافه کرد: زمانی که تالاب هامون آب داشت، وزش باد باعث می‌شد تا نسیم خنکی برای مردم منطقه سیستان بوزد اما با خشک شدن آن، باد ذرات معلق در هوا را فعال می‌کند و متاسفانه وزش این باد‌ها، زندگی در منطقه سیستان را سخت کرده است.
کُرد  یادآور شد: مذاکره برای دریافت سهم حق‌آبه هامون به‌عهده وزارت امور خارجه است و آن‌ها نیز به شدت دنبال حل این موضوع هستند. هر ماه در تهران، دو جلسه برای حل این موضوع برگزار می‌شود. وزارتخانه‌های خارجه و کشور به شدت پای کار هستند.
معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: تامین حق آبه سیستان یک موضوع بین المللی است و از حوزه اختیارات استانداری خارج است، اما در استان همه تلاش خود را به کار گرفته ایم تا آلام و مشکلات مردم را با تدابیر مدیریتی به حداقل برسانیم.
وی ادامه داد: به رغم همه سختی‌ها و شرایط موجود، دولت آنچه در توان داشته بکار گرفته است. هر روز خانه‌ها و راه‌های روستایی به صورت روزمره باز می‌شود. البته طی ماه جاری از شدت وزش بادها کاسته می‌شود.
میزان

لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=3936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰