• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

گفتگوی اختصاصی با دکتر دهمرده در خصوص منطقه آزاد، اتفاقات اخیر شهرداری، آبهای ژرف

  • کد خبر : 3919
  • 22 آگوست 2018 - 12:43
گفتگوی اختصاصی با دکتر دهمرده در خصوص منطقه آزاد، اتفاقات اخیر شهرداری، آبهای ژرف

سیستان فراموش شده: پایگاه خبری سیستان فراموش شده درخصوص مسائل اخیر منطقه سیستان گفتگوی با دکتر دهمرده نماینده فعال مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی انجام داده است.   جناب آقای دکتر دهمرده نظر جنابعالی در خصوص اتفاقات اخیر در شهرداری زابل چیست؟ وقتی نگاه قومیتی و قبیله ای باشد قطعا انتخابی بهتر از این […]


سیستان فراموش شده: پایگاه خبری سیستان فراموش شده درخصوص مسائل اخیر منطقه سیستان گفتگوی با دکتر دهمرده نماینده فعال مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی انجام داده است.

 

جناب آقای دکتر دهمرده نظر جنابعالی در خصوص اتفاقات اخیر در شهرداری زابل چیست؟

وقتی نگاه قومیتی و قبیله ای باشد قطعا انتخابی بهتر از این نخواهیم داشت،مردم به صورت مستقیم در انتخاب سرنوشت خود با دادن رای خود به افراد دخیل هستند و اگر فردی قوی و کارآمد سرکار بیاید در تک تک فعالیتهای مثبت و عام المنفعه ای که انجام میشود شریک خواهند بود همانطور که اگر فرد ضعیفی را انتخاب کنند همین اتفاق نیز برعکسش تکرار خواهد شد و باید در پیشگاه خداوند پاسخگو رای و انتخاب خود باشند.

امروز مردم باید به لیاقت و تخصص و تعهد رای دهند نه قوم و قبیله و آشنا و فامیل ،زیرا عاقبتش میشود این که امروز می بینید و باعث سرافکندگی سیستان با فرهنگ و تاریخ غنی در تمام کشور می شود،در ثانی شورا نیز که منتخب مردم است باید ملاک انتخابش افراد با تخصص و تعهد باشد و از گذشته درس بگیرند تا امروز با این مشکلات دست و پنجه نرم نکنیم و مشکلی بر صدها مشکلمان اضافه نشود. بنده از سیستم قضایی و اجرایی کشور میخواهم با حساسیت تمام با حرام خواران برخورد و دستشان را از بیت المال کوتاه کند.

در خصوص تصویب منطقه آزاد تجاری سیستان و زمان رفتن لایحه به صحن علنی اگر مطلبی هست بفرمایید

بنده از جناب رییس جمهور گلایمندم که چرا منطقه آزاد سیستان را با توجه به مشکلات ریز و درشتی که از آن مطلع بودند بصورت جداگانه مطرح نکردند، چون لایحه مناطق آزاد را دولت ارائه میدهد و دولت میتوانست به مانند دوره های گذشته مثل منطقه آزاد کیش،قشم و ….. رفتار کند و سیستان را نیز جداگانه مطرح کند.

بنده و تعدادی از عزیزان در مجلس تمام تلاشمان بر این هست که از ظرفیت ها استفاده کنیم و بتوانیم منطقه آزاد سیستان که جزئی از چندین منطقه آزاد مطرح شده در لایحه دولت است را به تصویب برسانیم ، که اگر خواست خدا بود و ترافیک کاریه مجلس شورای اسلامی اجازه دهد در هفته آینده جهت رای به صحن مجلس خواهد آمد ، اگرچه ایجاد مناطق آزاد جدید مخالفین بسیاری دارد که امیدواریم هرچه سریعتر این مورد به نتیجه مطلوب برسد.

ایجاد مناطق آزاد 3 مرحله دارد که در مرحله اول مجلس به کلیات رای میدهد و در مرحله دوم طرح وارد کمیسیون های تخصصی میشود که در این دو مرحله خوشبختانه منطقه آزاد سیستان نتیجه مثبتی گرفته و در مرحله سوم مجلس رای نهایی به ایجاد یا عدم ایجاد همه مناطق آزاد و ویژه را میدهد، یعنی یا همه مناطق رای می آورند یا هیچکدام ،که امیدواریم اینگونه نشود و رای بیاورد.

آخرین تحولات و اقدامات در خصوص پروژه چاه ژرف را بفرمایید.

چاه ژرف ایجاد شده در سیستان تحقیقاتی بوده و مراحل پایانی و نهایی خود را طی کرده و تاکنون همه نتایج و آزمایشاتی که به بنده  گزارش شده خوب و مثبت است و خوشبختانه متقاضیان بسیاری از بخش خصوصی داخلی و خارجی ورود کرده اند و تمایل دارند که کار را ادامه دهند و بنده تلاش میکنم که در نقاط مختلف سیستان از اینگونه چاه ها ایجاد و حفر شود تا همه نقاط از آن بهره ببرند و در این بین  دولت مکلف است یا خود ورود کند یا راه رای برای ورود بخش خصوصی هموار سازد تا مشکل آب شرب سیستان اندکی برطرف شود و بنده همچنان پیگیر ادامه کار چه در بحث انتقال آب از دریای عمان چه آبهای ژرف و حقابه هستم.

 

سخن شما با افرادی که در فضای مجازی وحقیقی جنابعالی را تخریب میکنند چیست؟

بزرگترین گناه دهمرده از نگاه این افراد این است که در طول تاریخ با عزت و شرف زندگی کرده و سرسوزنی وام دار کسی نبوده و نیست این هنر من است.

این افراد همان هایی هستند که با امیر المومنین نیز مشکل داشتند و میگفتند مگر امیرالمومنین نماز هم میخواند.

نکته اصلی این تخریب ها این است که دهمرده دست عده ای حرام خوار را قطع کرده و آنهایی که منافع شخصی داشته اند دیگر این منافع را ندارند پس راهی جز تخریب و ناسزا گفتن به دهمرده را ندارند.

شعار همیشگی من این است که خدا میداند پدر چه کسی را بیامرزد و هرچه خوب است مال شماست و هرچه بد است مال من،تخریب کنید ایرادی ندارد به ولله قسم مشکلی از مشکلاتتان کم که نمیشود هیچ ،به مشکلاتتان نیز اضافه خواهد شد.


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=3919

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. درود به شرف دکتر دهمرده سردارسرافراز ولایت سیستان مرحبا برمردخستگی ناپذیرسیستان

  2. سلام.خداوند به اولاد خلف سیستان که برای نجات سیستان قدم بر میدارند عزت دهد..

  3. درود بر شرف امير كبير سيستان
    خدا قوت

  4. سلام خیلی بزرگی دکتر خدا شمارو واسه ما داشته باشه

  5. درود بر شرف و غیرت دکتر دهمرده

  6. آقای دهمرده، امیرکبیر سبستان خدا پدر و مادر شما را بیامرزد