• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
6

موهبتی:پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ظرفیتی ویژه برای سرمایه‌گذاری است

  • کد خبر : 8375
  • 10 ژانویه 2021 - 14:59
موهبتی:پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ظرفیتی ویژه برای سرمایه‌گذاری است

به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده احمدعلی موهبتی در نشست کار ویژه مرز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پایانه‌های مرزی فرصتی است تا همه فعالان اقتصادی بتوانند از ظرفیت این پایانه‌ها استفاده کنند. استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پایانه‌های صادراتی باید برای ساکنان منفعت به دنبال داشته باشد، افزود: اگر امتیازات داده شده […]


به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده احمدعلی موهبتی در نشست کار ویژه مرز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پایانه‌های مرزی فرصتی است تا همه فعالان اقتصادی بتوانند از ظرفیت این پایانه‌ها استفاده کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پایانه‌های صادراتی باید برای ساکنان منفعت به دنبال داشته باشد، افزود: اگر امتیازات داده شده در این زمینه تسهیل کننده نباشد، حتماً باید باطل شوند. مرز “ریمدان” در هفته‌های گذشته راه‌اندازی شده و به زودی مرز “پیشین” نیز راه‌اندازی می‌شود. مرزهای “کوهک و گمشاد” و همچنین مرز هوایی چابهار به زابل به جهت ضرورتی که برای بحث‌های توسعه وجود دارد، راه‌اندازی خواهند شد.

وی بیان کرد: تصمیمات و اقدامات حوزه مرز باید از سوءاستفاده افراد سودجو، جلوگیری کند و برای مرزنشینان منافع و معافیت‌های متفاوتی دیده شود. تغییر نگاه انسدادی به نگاه توسعه‌ای در سیستان و بلوچستان یکی از اتفاقات خوب در استان است که امیدوارم این رویکرد تقویت شده و ادامه یابد.

پایانه‌های صادراتی به صورت فراخوان واگذار می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: پایانه‌های صادراتی بر اساس اهلیت سرمایه‌گذار به صورت فراخوان واگذار می‌شود. با پیگیری‌های انجام شده توسط نهادهای متولی به ویژه سازمان صمت، خوشبختانه منطقه ویژه میرجاوه در شورای پژوهشی مطرح شده که زمینه اجرایی شدن این طرح را فراهم می‌کند.

ماندانا زنگنه افزود: در مورد منطقه ویژه اقتصادی “رامشار” هم اصلاح محدوده انجام شده و اقدامات لازم برای شروع عملیات اجرایی را انجام دادیم که از این هفته عملیات اجرایی آن انجام می‌شود. با وجود شیوع کرونا، مرزهای اقتصادی این استان فعال بودند که این نشان دهنده ظرفیت بسیار خوب تجارت و مبادلات مرزی با دو کشور افغانستان و پاکستان است.

وی با اشاره به اینکه افغانستان پنجمین شریک تجاری ایران و پاکستان به عنوان تنها کشور هم مرز سیستان و بلوچستان است، افزود: برای رسیدن به اهدافی که در ارتباط با تجارت با این دو کشور داریم تلاش می‌کنیم.

فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: 138 نماینده از استان‌های مرزی در مجلس حضور دارند که این یک قدرت بزرگی است و باید اقدامات جدی انجام و موانع و مشکلات مشخص شود چرا که برخی موانع از جانب خود ما ایجاد می‌شود و بخشی از جانب کشورهای همسایه است. قوانین مزاحم، تعارض قوانین و همه موارد را به وزارتخانه‌های مربوط اعلام کردیم تا روان‌سازی در سطح کشور فراهم شود.

 


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=8375

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰