• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

نصب 230 بخاری تابشی در مدارس سیستان و بلوچستان آغاز شد

  • کد خبر : 5005
  • 09 ژانویه 2019 - 20:37
نصب 230 بخاری تابشی در مدارس سیستان و بلوچستان آغاز شد

سیستان فراموش شده: دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: نصب 230 دستگاه بخاری تابشی در راستای مجهز کردن مدارس سیستان و بلوچستان به وسایل گرمایشی استاندارد از امروز چهارشنبه در مدارس 2 کلاسه این استان آغاز شد. به گزارش سیستان فراموش شده: محمود رضا پیروی در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان […]


سیستان فراموش شده: دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: نصب 230 دستگاه بخاری تابشی در راستای مجهز کردن مدارس سیستان و بلوچستان به وسایل گرمایشی استاندارد از امروز چهارشنبه در مدارس 2 کلاسه این استان آغاز شد.

به گزارش سیستان فراموش شده: محمود رضا پیروی در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: بعد از حادثه تلخ آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه زاهدان و جان باختن چهار نفر از نوآموزان در آن در 27 آذرماه امسال شورای مرکزی جمعیت هلال احمر تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بروز این گونه حوادث بکار گرفت.

وی افزود: در این راستا ایمن سازی مدارس پیش دبستانی و دبستانی سیستان و بلوچستان به سامانه های گرمایشی ایمن در دستور کار این جمعیت قرار گرفت به طوری که امروز همزمان با مرحله نخست طرح ققنوس نصب 230 دستگاه بخاری تابشی در مدارس 2 کلاسه این استان آغاز شد.
دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: در مجموع 500 کلاس درس سیستان و بلوچستان به این سامانه گرمایشی استاندارد مجهز خواهند شد به طوری که سایر بخاری ها تا هفته آینده به استان می رسد.

پیروی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است مدارس سه تا 6 کلاسه این استان به سیستم پکیج مجهز شوند و برای مدارس 6 کلاسه بیشتر نیز موتورخانه راه اندازی شود تا در 2 سال آینده دانش آموزان این استان در فصل سرد زمستان در مدارس ایمن از نظر گرمایشی به یادگیری مشغول شوند.
وی بر گسترش آموزش تاکید کرد و افزود: ریشه بسیاری از مشکلات عدم آموزش، آگاهی و فرهنگ سازی است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: طرح ققنوس به منظور مجهز کردن مدارس سیستان و بلوچستان به سیستم گرمایشی استاندارد به اجرا در آمده و مردم می توانند از طریق#112 *780 * و از طریق نرم افزار روبیکا به نام دنیای احسان در این طرح مشارکت کنند.

یک واحد آموزشی پیش دبستانی و دبستان غیر انتفاعی در خیابان مصطفی خمینی 23 زاهدان 27 آذرماه طعمه حریق شد که در آن چهار دانش آموز این مدرسه دخترانه به نام های مونا خسروپرست، صبا عربی، مریم نوکندی و یکتا میرشکار بر اثر سوختگی بالای 90 درصد جان خودشان را از دست دادند.

پیروی در بخش دیگری از این گفت و گو به اجرای طرح نذر آب در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: سازمان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی برای کاهش آلام مردم گرفتار در بحران خشکسالی این استان تابستان امسال در قالب طرح نذر آب سه طرح توزیع تانکر آب، سبد غذایی و اعزام کاروان های سلامت را به اجرا در آورد.
وی افزود: در قالب طرح نذر آب در سیستان و بلوچستان 30 میلیارد تومان در این استان برای کاهش مشکلات مردم از سوی این جمعیت هزینه شد.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.
این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، احترام به انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنان است.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیش از 90 سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس تا کنون در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.
سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی افزون بر 20 سال و وزش بادهای موسمی 120 روزه و مونسون (بادهایی که شبیه به نسیم دریاست، اما سرعت وزش در آنها شدیدتر و هماهنگ تر است و در زمان های خاصی از سال نیز جریان دارند) در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار روبه رو است که گاه سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می شود.

ایرنا


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=5005

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰