• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
10

نماینده آیت الله سیستانی:بیمارستان خیریه الزهرا با بروزترین لوازم پزشکی در حال خدمت رسانیست

  • کد خبر : 6015
  • 27 دسامبر 2019 - 15:10
نماینده آیت الله سیستانی:بیمارستان خیریه الزهرا با بروزترین لوازم پزشکی در حال خدمت رسانیست

سیستان فراموش شده: روز گذشته نشست خبری با حجت الاسلام لطفی نماینده محترم حضرت آیت الله سیستانی با حضور جمعی از اصحاب رسانه سیستان در محل بیمارستان خیریه الزهرا برگزار شد. به گزارش #سیستان_فراموش_شده حاج آقای لطفی در گفتگو با خبرنگاران گفت: بیمارستان الزهرا با بهترین کیفیت و لوازم پزشکی آماده خدمت رسانی به مردم […]


سیستان فراموش شده: روز گذشته نشست خبری با حجت الاسلام لطفی نماینده محترم حضرت آیت الله سیستانی با حضور جمعی از اصحاب رسانه سیستان در محل بیمارستان خیریه الزهرا برگزار شد.

به گزارش #سیستان_فراموش_شده حاج آقای لطفی در گفتگو با خبرنگاران گفت: بیمارستان الزهرا با بهترین کیفیت و لوازم پزشکی آماده خدمت رسانی به مردم عزیز سیستان و سایر استانهاست.

 

ایشان در ادامه به مجموعه فرهنگی دارالمومنین اشاره کردو  گفت این موسسه توسط مرحوم آیت الله روحانی نماینده تام الاختیار آیت الله سیستانی تاسیس شد و هدف از تاسیس آن خدمت به محرومین در زمینه های مختلف بود که یکی از آنها در زمینه فرهنگی و اقتصادیست این موسسه در 3 زمینه فعالیت عمده دارد که میتوان به موضوعات فرهنگی مذهبی ،حمایت های معیشتی از اقشار کم درآمد و در بحث درمان اشاره کرد در این بین در تابستان سال گذشته 700 نفر در این موسسه آموزش دیدند و همچنین 5 وعده توزیع سبد غذایی که در هر وعده 2500 بسته توسط رابطین توزیع شد.

 

در بحث درمان از سال 86 درمانگاه احداث شد که هم اکنون تبدیل به یک بیمارستان 64 تخت خوابی شده و کاملا فعال است.ساخت مدارس در روستاها و کمک به تحصیل دانش آموزاش از جمله خدمات دیگر این موسسه است که با توکل بر خدا تلاش داریم دو مدرسه دیگر نیز در روستاهای سیستان استارت زده و تکمیل کنیم اگر چه تمایلی به تبلیغ نداریم و تک به تک این کارها را در باب انجام وظیفه می دانیم.

تشخیص احداث مجموعه درمانی خیریه الزهرا در زمانی که ضرورت آن در منطقه ایجاد شد با بروزترین امکانات زیرساختی شروع به ساخت شد و با امکانات فراوانی درمانی از جمله دستگاه تشخیص تراکم استخوان که جزو اولین ها در منطقه سیستان است یکی از این امکانات بروز است.

در بحث چشم پزشکی مجموعه درمانی همه امکانات فراهم است و حتی از استاهای همجوار نیز مراجعه کننده داریم.بخش های گوش و حلق و بینی و جراحی های مختلف نیز در این مجموعه انجام میگیرد.

 

در زمینه درمانی ارولوژی،قلب،سزارین،ارتوپدی،سی تی اسکن(جدید) نیز در این بیمارستان خدمات قابل توجه ای ارائه میشود.

ایشان افزود دستگاه سی تی اسکن خریداری شده بعد از طی پروسه 13 ماهه به زابل رسید و در یک ماه آینده نصب و راه اندازی میشود و این دومین دستگاه سی تی اسکن بعد از بیمارستان حضرت امیر است که در منطقه سیستان مورد بهره برداری قرار میگیرد.

دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص تلاشهای بسیاری انجام داد که جا دارد از ریاست اسبق و فعلی این دانشگاه تشکر کنیم.در این بین مسئولین زیادی قول همکاری دادند که متاسفانه به قولهای خود عمل نکردند.

 

ایشان در خصوص تعرفه  های این مرکز درمانی گفت ما پایین ترین تعرفه ها را نسبت به دیگر مراکز خیریه در کشور را با توجه به ضرورت منطقه داریم بطور مثال عمل آب مروارید چشم با دفترچه بیمه روستایی در این مرکز با هزینه تقریبی 200 هزار تومان انجام میشود که تفاوت بسیاری با دیگر بیمارستان ها در استان دارد.

بزودی بخش زنان و زایمان نیز راه اندازی میشود

 

ما همچنان همکاری مسئولین را بیشتر می طلبیم تا مجموعه توسعه پیدا کند.

عمده مشکل ما با بیمه سلامت است که متاسفانه سقف تعریف شده خدماتش در این بیمارستان بسیار ناچیز است و باعث بالا رفتن مقدار پرداختی بیماران از هزینه شخصی خود می شود،در این خصوص مسئولین استانی نیز مطلع شدند اما همچنان مشکل پابرجاست.

در پایان ایشان به مشکل کمبود پزشک متخصص در این مرکز اشاره کرد و آن را نیز حاصل مشکل کمبود پزشک در استان و کشور دانست.

 


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=6015

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰