• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
4

مهمان نواز نیستیم یا مدیرانمان مهمان نوازی بلد نیستند ؟ تغییر رویه داده ایم یا ناامید هستیم ؟

  • کد خبر : 4442
  • 14 اکتبر 2018 - 22:57
مهمان نواز نیستیم یا مدیرانمان مهمان نوازی بلد نیستند ؟ تغییر رویه داده ایم یا ناامید هستیم ؟

سیستان فراموش شده: مهمان نواز نیستیم یا مدیرانمان مهمان نوازی بلد نیستند ؟ تغییر رویه داده ایم یا ناامید هستیم ؟ صبح دیروز عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست از سیستان بازدید داشت ، نکته قابل توجه حضور وی در سیستان این بود که نه بازدید رنگ و بوی یک بازدید برنامه ریزی شده را […]


سیستان فراموش شده: مهمان نواز نیستیم یا مدیرانمان مهمان نوازی بلد نیستند ؟ تغییر رویه داده ایم یا ناامید هستیم ؟
صبح دیروز عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست از سیستان بازدید داشت ، نکته قابل توجه حضور وی در سیستان این بود که نه بازدید رنگ و بوی یک بازدید برنامه ریزی شده را داشت و نه حضور و استقبال مردمی ، رنگ و بوی حضور معاون رئیس جمهور می داد!
حال سوال این است: چرا سیستانی هایی که در مهمان نوازی شهره عام و خاص هستند ، این خصلت گرانبهایشان دراین حضور کمرنگ بود و هیچ رنگ و بویی نداشت.

آیا سیستانی ها تغییر کرده اند و یا اینکه مدیران ما مهمان نوازی بلد نیستند؟

دراینکه سیستان و سیستانی از وعده های توخالی مدیران ارشد کشوری به ستوه آمده ، شکی نیست ، اما تاریخ می گوید حتی اگر سیستانی ها به مهمانشان هیچ امیدی برای رساندن خیر و نیکی هم نداشته باشند ، بازهم در استقبال و مهمان نوازی کم نمی گذارند!
پس چرا دیروز اینچنین شد ؟ و خبری از صف های طولانی استقبال ، پذیرایی و سوغات سیستان نبود ؟ آنهم برای کلانتری که با سیستان بخوبی آشناست و از قدیم الایام درد آنرا می شناسد.
حضور بدون برنامه ریزی وی می تواند از جمله علل اصلی این موضوع باشد ، مدیریت جدید محیط زیست استان ، با کم کاری دیروزش اصالت و مهمان نوازی سیستان اصیل را زیر سوال برده و در ذهن کلانتری و همراهانش نقش بست که مهمان نوازی و خصلت های خوب نیز همراه با آب و روزهای خوب سیستان ، به تاریخ سپرده شده است.
بدون شک اگر این مراسم توسط خود مردم و یا با کمک فعالین محیط زیستی یا سمن های منطقه صورت می گرفت ، علاوه براینکه می توانستیم به شکل خوبی پذیرایی ایشان و هیات همراه باشیم ، می توانستیم بخوبی و در فضایی دور از هیاهو به بهترین شکل ممکن دردهای واقعی منطقه را نیز به سمع و نظر ایشان برسانیم نه اینکه در هر دو بخش بازی را باختیم و این بازدید نه تنها ثمری نداشت که دهها آسیب جدید را متوجه منطقه سیستان و مردمانش کرد.

برگردیم به چند سال قبل و زمانی که دکتر ابتکار و هیات همراهش به سیستان آمدند ، آنروز اما علیرغم اینکه بعد از آن ثمری برای سیستان نداشت , اما سیستانی با علم اینکه این حضور و وعده ها , دردی از او دوا نمی کند ، بخوبی اصالت خود را به رخ کشید و به بهترین شکل ممکن از هیات های ایرانی و خارجی استقبال کرد.
در پایان لازم است به مدیرکل محترم و جدید محیط زیست یادآور شویم که نباید از حضور مردم ، نقد مردم و درد دل های آنان هراس داشته باشد و بهترین راه برای عبور از بحران امروز همراهی و همسویی با همین مردم است.

تصاویری از بازدید اردیبهشت 95 سرکار خانم دکتر ابتکار و بازدید مهر 97 جناب آقای دکتر کلانتری را به نمایش میگذاریم ، برداشت خود را بصورت کامنت در زیر پست ارسال کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=4442

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. با توجه به شرایط معیشتی مردم سیستان هیچ دلیل دنداشته که هزینه های زیادی برای میزابنی از ایشون انجام بشه

    این آقا پول می گیره که بیاد مشکل ها رو برطرف کنه نه این که بیاد و مردم با دست خالی جیب و شکمش رو پر کنند

    اتفاقا نشستنش روی زمین رو نداشتن تشریفات اداری اتفاق خوبی بود

    مردم سیستان شرایط خوبی ندارند که از ایشون با گل و بلبل استقبال کنند

  2. گویا شما موافق بریز بپاش و خرج بیت المال برای مسئولین هستین تواضع را در مسئولین نمی توانید تاب بیاورید متاسفم

    • خیر،اینطور نیست دوست عزیز، سیستانی ها تنها دارایی خود را همیشه برای میهمان صرف میکنند