• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
7

چرا نتوانستیم سرمایه گذاران سیستانی را از مشهد و مازندران و تهران به سمت منطقه و ایجاد کارگاه های تولیدی سوق بدهیم / حادثه کور تروریستی چابهار یک حرکت مذبوحانه و ناجوانمردانه بود

  • کد خبر : 4712
  • 07 دسامبر 2018 - 13:43
چرا نتوانستیم سرمایه گذاران سیستانی را از مشهد و مازندران و تهران به سمت منطقه و ایجاد کارگاه های تولیدی سوق بدهیم / حادثه کور تروریستی چابهار یک حرکت مذبوحانه و ناجوانمردانه بود

به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده حجت الاسلام و المسلمین اشرفیان در خطبه های نماز جمعه شهر علی اکبر بیان کرد: شانزدهم آذر ماه یادآور اقدام انقلابی و خودجوش دانشجویان آرمانگرا برای مقابله با انحراف اساسی در سیاست‌های کلان کشور است و برای رساندن صدای حقانیت خود شهدایی از جنس دانشجو را تقدیم انقلاب […]


به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده حجت الاسلام و المسلمین اشرفیان در خطبه های نماز جمعه شهر علی اکبر بیان کرد: شانزدهم آذر ماه یادآور اقدام انقلابی و خودجوش دانشجویان آرمانگرا برای مقابله با انحراف اساسی در سیاست‌های کلان کشور است و برای رساندن صدای حقانیت خود شهدایی از جنس دانشجو را تقدیم انقلاب کردند. ۱۶ آذر نماد دانشجوی ضد استکباری ضدسلطه و عدالت خواه است امروز دشمنان نظام اسلامی با ابزارهای مختلف به دنبال تصرف ذهن و اندیشه و تربیت و تزلزل ایمان جوان دانشجوی ماست که با ایمان الهی و بینش سیاسی این توطئه ها خنثی می شود دانشجو نمی‌تواند به اوضاع شرایط جامعه خود بی تفاوت باشد.

وی در ادامه افزود: دانشجو باید مطالبه گر و دانشگاه محل بررسی راهکارهای معضلات جامعه باشد دانشجو حق دارد سوال کند بعد از گذشت ۹ ماه از سالی که امام امروز انقلاب نامگذاری کرد به سال حمایت از تولید ایرانی چه اقدامات جدی در این زمینه انجام شده است یکی از لوازم حمایت از کالای ایرانی توسعه صادرات آن به ‌ویژه به کشورهای همسایه است چرا با وجود مرز و همسایگی با کشوری که غالب اقلام مصرفی خود را وارد کننده است صادرات ماقوت نگرفته و صنایع تولیدی و بسته بندی در خودمنطقه مرزایجاد نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین اشرفیان عنوان کرد: چرا نتوانستیم سرمایه گذاران سیستانی را از مشهد و مازندران و تهران به سمت منطقه و ایجاد کارگاه های تولیدی سوق بدهیم.
دانشجو حق دارد سوال کند سیاست خارجی و روابط دیپلماتیک ما بر چه مبنایی حرکت می‌کند آیا توانسته است عزت را به پاسپورت ایرانی برگرداند؟ آیا باقی ماندن در برجام با عدم پایبندی و نقض صریح برجام از طرف مقابل و الزام ایران به تعهد یک طرفه چه ضرورتی دارد ؟ و گره زدن اقتصاد کشور به برجام چه توجیهی دارد ؟ در اوج فشار FATF به کشور ، نظام را متهم به پولشویی کردن چه دلیلی دارد ؟ دانشجو باید سوال کند چه قدر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در میدان عمل اجرائی شده است ؟ چرا نظارتی بر بازار نیست همه اجناس از ۳ برابر تا ۱۰ برابر افزایش قیمت پیدا کرده است به بهانه افزایش قیمت ارز .

در ادامه ایشان افزود: همه کالاهای اساسی مردم حتی چیزهایی که تولید داخل هستند و هیچ ربطی به ارز ندارد افزایش قیمت بی دلیل پیدا کرده و با کاهش قیمت ارز هیچ تغییری در قیمت های بالا رفته ایجاد نمی‌شود ؟
دانشگاه باید نسبت به مشکلات و معضلات جامعه ورود کند و خودش برنامه داشته باشد و به دور از جناح بندی سیاسی بازویی برای مسئولین اجرایی منطقه باشد در طرح ها و پروژه هایی که در منطقه سیستان برنامه‌ریزی می‌شود باید دانشگاه صاحب نظر باشد ، باید جلوی طرح های بی نتیجه و هدر رفت بیت المال بایستد؟در موضوع بحران آب شرب ، در بحث بوی بد آب مصرفی مردم ، در طرح آبیاری دشت سیستان با لوله ، در بحث اشتغال زایی و دهها موضوع دیگر باید موضع دانشگاه جدی‌تر باشد .

امام جمعه شهر علی اکبر تصریح کرد: موضوعی که این روزها دامنگیر مردم شده مشکل تأمین گاز مصرفی مردم است که هفته قبل این مشکل مطرح شد و صف های طولانی برای مردم و بازار سیاه برای بعضی از سودجویان و فروش به چند برابری قیمت مردم را کلافه کرده و با توجه به اینکه با افزایش قیمت سوخت مردم سهمیه نفت خود را برای تامین معاش فروختند و همه هجوم آوردند به سمت کپسول های گاز ، گازی که رئیس جمهور محترم وعده آن را تا مهرماه ۹۷ داده بودند فقط بنر های تبلیغاتی آن تهران و رسانه‌ها را پر کرد اما برای مردم یک کپسول نرسیده باید فرمانداری زابل که معاونت استانداری و در رأس نظارت هست نظارت بیشتری داشته باشد تا نه تنها برای زابل بلکه برای هیچ شهرستانی بحران آفرینی نشود. چرا برای هر موضوعی نیاز به ورود دادستانی باشد پس دستگاه‌های نظارتی مثل تعزیرات ، صنعت و معدن و ادارات مربوطه چه می‌کند البته اقدامات خوبی انجام شده و اعلام شده از فردا ۲۰۰ تن گاز بیشتر برای تامین گاز مردم تزریق می شود اما نیاز به همت مضاعف در بحث نظارت است.

در پایان اشرفیان افزود: حادثه کور تروریستی چابهار یک حرکت مذبوحانه و ناجوانمردانه بود که نشانه ضعف و استیصال دشمنان کوردل است که مردم وعابرین پیاده زن و کودک بیگناه و نیروهای مردمی حافظ امنیت را هدف عملیات انتحاری قرار می دهد. این گونه اقدامات پست در هر دین و مذهب عملیاتی به شدت محکوم است ضمن تقدیر و تشکر فراوان از عزیزان فداکار نیروی انتظامی با همکاری نیروهای امنیتی و اطلاعاتی مردم خواستار تعقیب و محاکمه این جنایتکار شرور و بزدل و معرفی اربابان و حاکمان آنها هستند که با دلارهای آلوده مغز و فکر این ها خریداری شده باید به جامعه جهانی اربابان آنها را معرفی کرد در این حادثه تروریستی برای چندمین بار خون شیعه و سنی کنار هم ریخته شد و این یعنی اینکه دشمن همه ما یکی است برای دشمن شیعه وسنی و فارس و بلوچ معناندارد استقلال و مقاومت و پیشرفت استان ما را هدف قرار دادند هدف دشمن از این عملیات تروریستی ناامن جلوه دادن استان ما است تا اجازه ندهند استان ما در موضوعات اقتصادی و سیاسی و صادرات جهانی رشد کند اما این بار هم شکست خوردند چون همزمان با این حادثه چندین پروژه بزرگ اقتصای با سرمایه گذاری بیش از ۱۷۰۰ میلیارد ریال در چابهار کلید خورد.


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=4712

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰