گروه : اجتماعی » اخبار زابل » اخبار سیستان » اخبار ویژه
ساعت : 18:52
شناسه : 4912
تاریخ : 03 ژانویه 2019
یونس دهمرده ی خان هشتم برای جوانان همان یونس دهمرده ی مطالبه گرست یونس دهمرده ی خان هشتم برای جوانان همان یونس دهمرده ی مطالبه گرست

سیستان فراموش شده: در پی تعلیق موسسه فرهنگی خان هشتم در زابل دکتر ابوالقاسم صفدری مدیر روابط عمومی اسبق و عضو هیات علمی دانشگاه زابل و از فعالین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان متنی در واکنش به این موضوع منتشر کردند: بنام منشا تفکر و دانش مزه تراژدی تعلیق خان هشتم هر چه به دهان […]


سیستان فراموش شده: در پی تعلیق موسسه فرهنگی خان هشتم در زابل دکتر ابوالقاسم صفدری مدیر روابط عمومی اسبق و عضو هیات علمی دانشگاه زابل و از فعالین اجتماعی استان سیستان و بلوچستان متنی در واکنش به این موضوع منتشر کردند:

بنام منشا تفکر و دانش

مزه تراژدی تعلیق خان هشتم هر چه به دهان جوانان سیستانی زهرتر از زهر شد، در دهان بعضی های مدعی پیشرفت سیستان حلوایی شیرین تر از عسل جلوه نمود.

با کمال شگفتی خبر تعلیق موسسه خان هشتم که به ضرس قاطع می توان گفت افتتاح این موسسه ،شاهکار و خلاقیتی ستودنی و سترگ در فرهنگ سیستان شده بود، در فضای مجازی مانند بمبی که براحتى فهمید ساعتی بوده ، منفجر شد.

خان هشتم که با بازوی توانای مطالبه گر جوان سیستان “یونس دهمرده” شروع طوفانی و هدفمند در روزهای پر استرس فرهنگ سیستان، خیل عظیم جوانان این خطه فراموش شده را جذب خود نمود و با سلسله جلسات فرهنگی و آموزشی که برگزار می کرد نوید آینده پر امید و نشاط با چاشنی مطالعه، تعقل برای جوانان سیستان میداد. ولی….

ولی به یمن لجاجت های تعصب آمیز و نگاه نازل به مقوله فرهنگ و نادیده گرفتن آن برای قشر جوان سیستانی با اغراق ، حسادت و اطلاعات نادرست به مسئولین بدون در نظر گرفتن دفاعیه موسسه، بدون ارشاد، تذکر شفاهی یا کتبی حکم تعلیق به سرعت فراتر از نور صادر شد و جوانانی با هزار امید و آرزو را نا امید کرد.

آن چه مسلم است حال امروز فرهنگ سیستان اصلا مساعد نیست و گویی نفس های آخرش را می کشد. شکی نیست این بیمار نیاز به نگهداری، مراقبت و درمان دارد… عشق میخواهد…محبت… دلمان به حال این روزهای فرهنگ سیستان می سوزد… دلش را به که خوش کند و از تنهایی به چه کسی پناه ببرد!؟؟؟

سوای الزامات، قانون ها و اقتضای دستورالعمل های اداره ارشاد، کاش برای برون رفت از چالش های فرهنگی سیستان با سعه صدر به این قضیه نگاه می شد و با عطوفت در بهار چهل سالگی انقلاب اسلامی اعمال قانون می نمودند.
موضوع وقتی تلخ تر و دردناک می شود که عده ای سریع دست به قلم می شوند و با سوءاستفاده از این فضا، فاز عجیب حمله به” یونس دهمرده “را در اتاق فکرشان استارت می زنند…ولی غافل از اینند که برای جوانان سیستانی، یونس دهمرده بذر محبت و عشق را در طول این چند سال فعالیت های مطالبه گرانه اش در دلشان کاشت و با تاسیس موسسه فرهنگی “خان هشتم” همه را دور هم جمع نمود و با درایت نشان داد تنها راه برون رفت سیستان از مشکلات تفکر،تعقل، نشاط و یکدلیست… موضوعی که به مذاق خیلی ها خوش نیامد…

صاحب این قلم ضمن احترام به حس مسئولیت پذیری و تعهد کاری مدیران اداره ارشاد خواهشمنداست در حکم صادره، تجدید نظر نمایند تا مدیران موسسه ضمن برنامه ریزی برای برپایی جشن بهار انقلاب، با امید به فردای بهتر سیستان و ایران اسلامی، جوانان را با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی بیشتر آشنا سازند.

“دکتر ابوالقاسم صفدری”