• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
6

خطبه های نماز جمعه زهک

  • کد خبر : 4019
  • 31 آگوست 2018 - 17:35
خطبه های نماز جمعه زهک

به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده حجت الاسلام والمسلمین خدری امام جمعه زهک در خطبه های نماز جمعه ضمن تبریک عید غدیر خم عید ولایت و امامت  بیان کرد: روز دوشنبه روز مبارزه با استعمار پیر انگلیس مصادف با شهادت رئیس علی دلواری است؛ ایشان در مقابل استعمارگران انگلیسی شجاعانه ایستاد و نام خودش را […]


به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده حجت الاسلام والمسلمین خدری امام جمعه زهک در خطبه های نماز جمعه ضمن تبریک عید غدیر خم عید ولایت و امامت  بیان کرد: روز دوشنبه روز مبارزه با استعمار پیر انگلیس مصادف با شهادت رئیس علی دلواری است؛ ایشان در مقابل استعمارگران انگلیسی شجاعانه ایستاد و نام خودش را برای همیشه در تاریخ جاودانه کرد و به همه ثابت کرد یک مسلمان پیرو مکتب اهل بیت (ع) به هیچ وجه زیر بار ظلم و تعدی نمی‌رود این درسی که شهید دلواری به همه ما توجه داده است که این گفتار پیر انگلیس قابل اعتماد نیست لذا باید دولت مردان ما توجه کنند و از این شهید بزرگوار درس بگیرند که در آن زمان متوجه شدند که اینها قابل اعتماد نیستند.

وی ضمن گرامیداشت۲۴ذی الحجه روز مباهله گفت: در رابطه با اینکه در مجلس شورای اسلامی سؤالهای از رئیس جمهور شد تشکر می‌کنیم هم از نمایندگان محترم مجلس و هم از رئیس جمهور ؛در نظام جمهوری اسلامی باید این اتفاق بیافتد وقتی این اتفاق رخ می‌دهد این یعنی نشانه اقتدار نظام اسلامی ؛ هرچند جوابهای آقای روحانی اصلأ به موضوع سوالهای که پرسیده شد ربط نداشت و حرفهای غیر مربوط زدند در زمانی که همه مردم آگاهند و میدانند چطور قضاوت کنند ولی در عین حال این یعنی اقتدار که قوه مقننه از قوه مجریه دعوت میکند تا جوابگوی سؤالهای نمایندگان مجلس باشد .

در ادامه خدری افزود: مجلس شورای اسلامی چند مؤلفه دارد :۱-تذکر ۲-سؤال۳-استیضاح۴-تحقیق و تفحص ؛این مؤلفها قدرتی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به اینها داده است.
از آقای روحانی پنج سؤال پرسیده شد که نمایندگان محترم مجلس در رابطه با چهار سؤال قانع نشدند که به اعتقاد بنده جواب آقای روحانی در رابطه با سؤال پنجمی قانع کننده نبود وقتی تیم خود آقای رئیس جمهور هم از حرفهایی که آقای رئیس جمهور گفتند قانع نشدند لذا باید حتمأ در عملکرد خودش تجدید نظر کند که اگر این اتفاق نیافتد قطعأ نه مردم و نه خداوند متعال ونه شهدا و امام شهدا می‌بخشند و باید جوابگو عملکردخود باشد.

امام جمعه زهک عنوان کرد: حضرت آقا در جلسه‌ای که با هئیت دولت داشتند فرمودند: رئیس جمهور باید برای خودش واجب و تکلیف بداند که گشایش اقتصادی و انتقال فرهنگ را در جامعه ایجاد کند . وقتی مشکلات اقتصادی کمر مردم را میشکند رئیس‌جمهور وظیفه اش این است که با تیم خود به داد مردم برسند؛ وقتی حضرت آقا می فرمایند:که آقای رئیس جمهور توجیهاتش درباره ارز و سکه فرمود؛این یعنی اینکه این حرفها بی حساب و کتاب است و این اشکال و ضعف مدیریتی بود که این اتفاق در رابطه با ارز و سکه افتاده و إلا چرا باید صدرصد افزایش قیمت داشته باشیم وقتی که ای افزایش قیمت با هیچ معیاری سازگار نیست.

حجت الاسلام والمسلمین خدری در رابطه با اینکه با مفسدین اقتصادی برخورد میشود گفت:عزیزان ما در دستگاه قضایی همه مدیران متوجه بشوند که وقتی حضرت آقا میفرمایند:حکومت علوی چند شاخصه دارد؛ یکی از شاخص‌های اساسی حکومت علوی برخورد با انسان های فاسد است.
وقتی به حضرت علی (ع)خبر داده شد که ناظر بازار اهواز خیانت کرده است امیرالمومنین علیه السلام به فرماندار اهواز نامه نوشتند :که فورأ ناظر بازار اهواز را عزل کنید و اورا به مردم معرفی کنید و سپس به زندان اورا بیاندازید؛ در نامه به فرماندار خود امیرالمومنین علیه السلام نوشتند در مورد این آقا نبینم که افراط یا تفریط شود که اگر این اتفاق بیافتد به بدترین و خارترین روش شما را عزل خواهم کرد.
ایشان به فرماندار خود نوشتند در مورد ناظر اهواز او را روز جمعه از زندان بیرون بیاورید و ۳۵ضربه شلاق بین نماز گزاران بزنید و او را بین بازاریان بچرخانید و اگر کسی از او طلب دارد با آوردن شاهد طلب او را از اموالش بپردازید. این است حکومت علوی لذا در حکومت علوی اینطور باید با مفسدین اقتصادی برخورد شود .
در رابطه با نانوایی‌ها ایشان افزود:ربعضی کارهایی دوستان انجام دادند و قرار است از این کارها گزارشی بدهند که در مورد نانوایی‌هایی که کم کاری کردند سهمیه آنها قطع شود و نانوایی‌هایی که خوب کار میکنند تشویق شوند لذا امیدواریم نتیجه عمل گزارش را ببینیم و در مورد افرادی که خیانت کردند بدون ملاحظات و افراط و تفریط برخورد کنند.
در پایان خدری از کبدی کاران بانوان و آقایان این منطقه که در پیروزی در بازیهای آسیایی نقش داشتند تقدیر و تشکر کردند. و همچنین ایشان از آقای هادی اشترک نماینده محترم مردم شهرستان زهک که نقش کلیدی در پیروزی کبدی کاران در بازیهای آسیایی داشتند تشکر کردند.


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=4019

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰