• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
6

در کشور هیچ کس دانش آبهای ژرف را ندارد / مردم نباید به نظرات غیرکارشناسی برخی در فضای مجازی اعتماد کنند

  • کد خبر : 4086
  • 06 سپتامبر 2018 - 13:18
در کشور هیچ کس دانش آبهای ژرف را ندارد / مردم نباید به نظرات غیرکارشناسی برخی در فضای مجازی اعتماد کنند

سیستان فراموش شده: حبیب الله دهمرده با اشاره به برخی مطالب منتشر شده در شبکه های فضای مجازی، افزود: در ایران هیچ کس دانش آبهای ژرف را ندارد و براین اساس از توان خارجی برای حفر چاه آبهای ژرف استفاده کردیم و خوشبختانه چندین هفته است که به آب رسیده است. به گزارش سیستان فراموش […]


سیستان فراموش شده: حبیب الله دهمرده با اشاره به برخی مطالب منتشر شده در شبکه های فضای مجازی، افزود: در ایران هیچ کس دانش آبهای ژرف را ندارد و براین اساس از توان خارجی برای حفر چاه آبهای ژرف استفاده کردیم و خوشبختانه چندین هفته است که به آب رسیده است.
به گزارش سیستان فراموش شده به نقل از عصرهامون: نماینده مردم سیستان تاکید کرد: در خصوص آب های ژرف افراد زیادی اظهار نظر کرده اند که باید اعلام کنم تمامی این حرف ها باطل و فاقد سند علمی بوده و در این خصوص تنها تیم کارشناسی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور که متشکل از نخبگان و متخصصان داخلی و خارجی است می توانند اظهار نظر کارشناسی داشته باشند و چون این دانش هنوز در ایران فراگیر نشده پس نظرات دیگران مورد تایید نمی باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واحد آبهای ژرف برخلاف آبهای چاه نیمه که میلیون متر مکعب است، میلیارد متر مکعب می باشد، تاکید کرد: باید در دیگر نقاط استان و کشور نمونه این چاه ها اجرا شود و امیدوارم جنس خاک این چاه ها، آرتزین باشد و به مثل چاه زابل از زمین فواره بزند.
وی ادامه داد: این آب از عمق بیش از 2هزار متری به بیرون می آید و در حال حاضر نمونه گیری و آزمایشاتی بر روی آن در حال انجام است چرا که این کار برای اولین بار در ایران و بنا بر گفته برخی کارشناسان در خاورمیانه و جهان اجرا شده است.دهمرده اضافه کرد: در حال حاضر این چاه در حال طی مراحل اولیه خود است، هر از چند متری و قبل از ورود به لایه جدید خاک نمونه گیری هایی انجام و در آزمایشگاه های داخل و خارج کشور آزمایش و مورد آنالیز قرار می گیرد و پس از گرفتن پاسخ لازم، ورود به عمق بیشتر آغاز می شود.
وی گفت: با اجرای این چاه، قدرت مانور کشور در حوزه خارجی افزایش یافته است و اگر طرح انتقال آب از دریای عمان نیز اجرایی شود، دیگر حرفی برای گفتن توسط دیگران باقی نخواهد ماند.
شایان ذکر است: برخی در فضای مجازی وقوع زلزله در زاهدان و برخی شهرهای اطراف را ناشی از چاه آب ژرف در سیستان عنوان کرده بودند.


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=4086

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. اگه قراره دیگه هم حفر بشه چطور امروز دکلشو جمع کردن؟