• امروز : شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع ثاني - 1446
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
6

شرایط امروز کشور ما در تقابل با تهدیدات و تحریم ها روحیه و تفکر بسیجی می خواهد / همین تفکر بسیجی باعث می‌شود مردم ، فعالین اجتماعی و نخبگان منطقه با روحیه مطالبه گری از مسئولین خود شفافیت و پاسخ بخواهند چرا امروز سیستان تبدیل خرابه ای از آثار باستانی منازل مدفون زیرخاک و محل آزمون و خطاهای بعضی افراد شود؟

  • کد خبر : 4628
  • 23 نوامبر 2018 - 14:21
شرایط امروز کشور ما در تقابل با تهدیدات و تحریم ها روحیه و تفکر بسیجی می خواهد / همین تفکر بسیجی باعث می‌شود مردم ، فعالین اجتماعی و نخبگان منطقه با روحیه مطالبه گری از مسئولین خود شفافیت و پاسخ بخواهند چرا امروز سیستان تبدیل خرابه ای از آثار باستانی منازل مدفون زیرخاک و محل آزمون و خطاهای بعضی افراد شود؟

به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده حجت الاسلام و المسلمین اشرفیان در خطبه های نماز جمعه شهر علی اکبر بیان کرد: بسیج یک نهاد و شجره طیبه است که ثمره آن وحدت عزت مقاومت و پیروزی است گذشت ۴۰ سال از حیات پربرکت انقلاب اسلامی ملت ایران درستی و صحت این دغدغه امام راحل […]


به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده حجت الاسلام و المسلمین اشرفیان در خطبه های نماز جمعه شهر علی اکبر بیان کرد: بسیج یک نهاد و شجره طیبه است که ثمره آن وحدت عزت مقاومت و پیروزی است گذشت ۴۰ سال از حیات پربرکت انقلاب اسلامی ملت ایران درستی و صحت این دغدغه امام راحل را نشان میدهد که معتقد بود حفظ پیروزی انقلاب از اصل پیروزی آن مهمتر است و تنها راه دستیابی به این هدف را مردمی کردن حفاظت از انقلاب می دانست به همین دلیل فرمان تشکیل بسیج را در پنجم آذر ۵۸ صادر فرمایید.

وی افزود: مهمترین علل و عوامل توانمندی و توفیق و بسیج عبارت است از اخلاص و بصیرت ولایت پذیری آرمان خواهی و تفکر بسیجی دربخش نرم‌افزاری این نهاد ارزشمند حاکمیت این تفکر و نیروهای بسیجی است تفکر بسیجی یعنی کار جهادی و انقلابی بر مدار و ملاک خدامحوری تفکر بسیجی یعنی ترجیح منافع جمعی بر فردی و شخصی تفکر بسیجی یعنی ساده‌زیست و فساد صدی ستیز بسیجی آرمان گرا است و به دنبال تحقق آرمان های الهی در جامعه است.

ایشان ادامه داد: بسیجی به وضع موجود قانون نیست و تلاش می‌کند تا با حرکت اصلاحی در جامعه سیاسی و محیط اجتماعی خود را اصلاح کنند بسیجی مسئولیت‌ پذیر و دردمند است که کمبودها و تبعیض‌ها خواب راحت را از او میگیرد و او را به میدان مبارزه و تلاش میکند برای رسیدن مردم به شرایط مناسب وامی‌دارد همانطور که در هشت سال جنگ تحمیلی با همان انگیزه و توان به میدان آمدند.

امام جمعه شهر علی اکبر عنوان کرد: امروز هم شرایط کشور ما در تقابل با تهدیدات و تحریم ها روحیه و تفکر بسیجی می خواهد و دشمن به دنبال این است که تفکر بسیجی و جهادی را از مردم و مسئولین ما بگیرد ، بسیجی اجازه نمی‌دهد طرح های بی مطالعه و اشتباه و بی تدبیری بعضی مسئولین بلای جان مردم منطقه شود چرا بعضی افراد با تک روی و کارهای غیر کارشناسی شده بیت المال را حیف و میل می کنند و به مردم ظلم می کنند.

در ادامه ایشان گفت: بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای نیم لوله ها هزینه شد که بعد گفتند با این شرایط تبخیر آب و طوفانهای مهیب سیستان مناسب نیست همه چیز به حال خودش رها شد و رفت.
دیوار مرزی که بدون در نظر گرفتن آثار اجتماعی آن ایجاد شد و الان عامل فقر و بدبختی و قاچاق و آسیب‌های اخلاقی شده می گویند اصل دیوارکشی اشتباه بوده است.
دایکی که داخل تالاب هامون بنا کردند میلیاردها تومان برایش هزینه کردند که جلوی سیل را بگیرد و الان اگرهم آبی بیاید که باسدهای متعددافغانستان نمی آیدمی رود افغانستان و این باعث مشکلات و درگیری مردم شد.

اشرفیان افزود: چاه نیمه چهارم مکان و جانمایی آن نه علمی و کارشناسی بوده و نه مفید به صلاح مردم و باعث تبخیر شدید و شور شدن آب است و امروز این حجم زیاد آب با سنگینی و ای سی حدود ۳۲۰۰ نه به درد آب شرب می خورد و نه به درد آب کشاورزی و زمین کشاورزی را شور میکند که قرار هست از این آب بخاطر تست لوله ها برای کشت پائیزه به بخشی از مردم آب بدهند که بنده مخالفم چون به بخشی از مردم میدهند باعث نارضایتی عمومی در شهرهای دیگر سیستان میشود و مهمتر اینکه وقتی با بحران آب شرب مواجه هستیم میتوان بانصب دستگاههای تصفیه آن رابرای استفاده مردم مدیریت بحران کرد امروز که سیستم های زهکشی و فاضلاب تصفیه میشکد. چرا ما با بیشترین ذخایرآبی بیشترین کمبود آب رادرحوزه شرب مردم داشته باشیم؟

وی ادامه داد: طرح آبیاری دشت سیستان که تا حالا موفق نبوده و ثمری برای بهره برداری نداشته و هیچ کسی نمی داند کی قرار است این طرح به اتمام برسد و وقتی نتوانستید آب تامین کنید و دیپلماسی آب فعال نشده و وقتی اجرای غیر اصولی این طرح جزء بدتر کردن شرایط ریزگردها هیچ منفعتی برای مردم نداشته باید در نحوه عملکرد آن نظارت بیشتری انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین اشرفیان بیان کرد: بسیجی واقعی کسی است که با درد مردم و برای مردم بسوزد نه آن کسی که مردم را پله خود کنند و بعد که مسئولیت گرفت سالی یک بار هم به طرف مردم برنگردد ، همین تفکر بسیجی باعث می‌شود مردم ، فعالین اجتماعی و نخبگان منطقه با روحیه مطالبه گری از مسئولین خود شفافیت و پاسخ بخواهند چرا امروز سیستان تبدیل خرابه ای از آثار باستانی منازل مدفون زیرخاک و محل آزمون و خطاهای بعضی افراد شود؟

وی در پایان افزود: باید مسئولین وقت ، نمایندگان سابق و فعلی پاسخگو باشند چرا سند جامعی برای منطقه سیستان وجود ندارد؟ چرا کسانی به اسم سرمایه گذار بیایند کلنگی بزنند و امیدی در دل مردم ایجاد کنند اما بعد از گرفتن تسهیلات همه چیز را رها کنند و بروند ، مردم انتظار دارند مجمع نمایندگان استان با همراهی استاندار محترم و دیگر دستگاه‌ها با احیای سازمان عمران سیستان جلوی سوء استفاده ها و تضییع بیت المال و حقوق مردم گرفته شود.


لینک کوتاه : http://forgottensistan.ir/?p=4628

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰