• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

آمار تکان دهنده مهاجرت از سیستان به دیگر نقاط ایران

  • کد خبر : 9358
  • 21 جولای 2022 - 16:53
آمار تکان دهنده مهاجرت از سیستان به دیگر نقاط ایران

به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده موج شدید خشکسالی و بیکاری در منطقه سیستان و ناامیدی مردم در چند سال اخیر گزینه مهاجرت  را که به گفته نماینده مردم سیستان در مجلس به سایه شوم حاشیه نشینی در دیگر شهرهای بزرگ ختم خواهد شد  رقم زده است و در نتیجه به آمار و ارقام […]


به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده

موج شدید خشکسالی و بیکاری در منطقه سیستان و ناامیدی مردم در چند سال اخیر گزینه مهاجرت  را که به گفته نماینده مردم سیستان در مجلس به سایه شوم حاشیه نشینی در دیگر شهرهای بزرگ ختم خواهد شد  رقم زده است و در نتیجه به آمار و ارقام بحرانی نزدیک خواهد شد و اگر بزودی برای آن تدبیری اندیشیده نشود مشخص نیست که مردم مرزبان شرق کشور تکلیفشان چه خواهد شد.

ترک دیار آبا و اجدادی یا ماندن و سوختن

در سالهای اخیر اقدامات زیربنایی و بلند مدت اعم از انتقال آب از دریای عمان و استفاده از آبهای ژرف برای کاهش وابستگی به آب کشور افغانستان استارت خورده که با تلاش دکتر دهمرده نماینده فعال سیستان در حال پیگیریست اما باز هم نا امیدی به عناوین مختلف اعم از جو نابسامان شهری و نبود امکانات رفاهی برای خانواده ها،گرمای هوا و طوفان ها و…. به این ناامیدی دامن زده است.

حال به آمار حمل اثاث منزل یکی از ۴ باربری فعال در منطقه سیستان اگر سری بزنیم با عدد ۲۱۱ کامیون از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون و عدد ۶۷۸ بار در سال ۱۴۰۰ روبرو خواهیم شد که در این آمار تقریبا به تمام شهرهای ایران مهاجرت صورت گرفته است.ناگفته نماند این آمار صرفا آمار یک باربری فعال سیستان است.

حال عزیزان و مسئولین خدمتگزار در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید با طرح ها و مشوق های زود بازده مثل اجرای فوری طرح رزاق دلگرمی و ماندگاری مردم را در شهر و دیارشان و دفاع از مرزهای شرقی کشور تشویق کنند .

امید داریم این امر نیز بزودی محقق شود و شاهد مهاجرت معکوس شویم.

 


لینک کوتاه : https://forgottensistan.ir/?p=9358

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. این آمار نسبی هست خیلی ها بدلیل نداشتن کرایه حمل مقدار اثاثیه منزل خودشون رو می فروشن و در اون شهر که مستقر میشن از سمساری کم کم خرید میکنن.بعضی هم با وانت بار حمل میشن که بدلیل نبود قوانین کافی بارنامه گرفته نمیشه تا در آمار مربوطه بیاد.بماند که سه باربری فعال حوزه سیستان چند تا کامیون اثاثیه منزل فرستاده باشند.