• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

با بهره برداری دو حلقه چاه جدید در شهر زاهدان، ظرفیت تولید آب ۵۰ لیتر در ثانیه افزایش یافت.

  • کد خبر : 7195
  • 13 آگوست 2020 - 15:56
با بهره برداری دو حلقه چاه جدید در شهر زاهدان، ظرفیت تولید آب ۵۰ لیتر در ثانیه افزایش یافت.

با بهره برداری دو حلقه چاه جدید در شهر زاهدان، ظرفیت تولید آب ۵۰ لیتر در ثانیه افزایش یافت. به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده :‌علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از حفر دو حلقه چاه آب جدید در شهر زاهدان خبرداد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان سیستان […]


با بهره برداری دو حلقه چاه جدید در شهر زاهدان، ظرفیت تولید آب ۵۰ لیتر در ثانیه افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده :‌علیرضا قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از حفر دو حلقه چاه آب جدید در شهر زاهدان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان، مهندس قاسمی مدیرعامل این شرکت، ضمن بیان این خبر افزود: با بهره‌برداری از دو حلقه چاه جدید ظرفیت تولید آب در شهر زاهدان در مجموع ۵۰ لیتر در ثانیه افزایش یافت‌.

قاسمی گفت: این افزایش ظرفیت که جزء طرح‌های اضطراری تأمین آب در تابستان جاری بوده و هفته اول مرداد ماه وارد مدار بهره برداری قرار گرفته است، با وارد مدار شدن تأسیسات جدید حدود ۱۰ درصد از کمبود آب شهر زاهدان کاهش یافته و شرایط افت فشار در برخی مناطق بهبود یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ضمن پوزش از شهروندان زاهدان، از تأخیر پیش آمده در راه اندازی فاز چهارم آب‌شیرین کن زاهدان، افزود: متأسفانه بروز مشکلاتی در واردات تجهیزات آب‌شیرین کن زاهدان، بهره برداری از این پروژه را با اخلال روبرو نمود که شرکت آب و فاضلاب استان با پیگیریها و همکاری استاندار محترم و نمایندگان محترم مردم شریف زاهدان در مجلس شورای اسلامی مشکل ترخیص تجهیزات آب‌شیرین کن زاهدان از گمرک را مرتفع نمود.

قاسمی بیان کرد: بخشی از تجهیزات کارخانه آب‌شیرین کن، به زاهدان انتقال داده شده است که انشاا… با تلاش پرسنل خدوم شرکت آب و فاضلاب استان در کمترین زمان ممکن، وارد مدار بهره برداری قرار میگردد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان خاطر نشان کرد: شهر زاهدان پیش از راه اندازی این تأسیسات، ۵۵۰ لیتر در ثانیه کمبود شدید آب داشته که امید است علاوه بر این دو حلقه چاه با راه اندازی فاز جدید آب‌شیرین کن، حدود نیمی از این کمبود شدید، جبران شود.

گفتنی است در حال حاضر شهر زاهدان با۱۷۰۰ کیلومتر شبکه، به ۸ زون فشار اصلی تقسیم گردیده که با مانور بر روی شبکه، سعی در توزیع عادلانه‌ی آب در سطح شهر داشته و به منظور حل مشکل در کوتاه مدت، پروژه فاز چهارم کارخانه آب‌شیرین کن به ظرفیت ۱۵ هزار متر مکعب در حال انجام است که بخش اول آن به ظرفیت ۷۵۰۰ مترمکعب به زودی وارد مدار بهره برداری خواهد گرفت و کل ظرفیت ۱۵ هزار مترمکعب در شبانه روز با فاصله ای یک ماهه به پایان خواهد رسید.

امید است با راه اندازی فاز چهارم کارخانه آبشیرین کن ، مشکلات موجود، کاهش چشمگیری داشته و در پایان خواهشمندیم با توجه به شرایط فعلی که با ۲۰ درصد افزایش مصرف ناشی از کرونا مواجه هستیم علاوه بر اقدامات شرکت آبفا استان، شهروندان عزیز زاهدانی با مدیریت مصرف و اجتناب از مصارف غیرضروری ما را در ارائه خدمات یاری نمایند.


لینک کوتاه : https://forgottensistan.ir/?p=7195

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰