• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

بیمارستان “دوستی” هلال‌احمر ایران در افغانستان افتتاح می‌شود.

  • کد خبر : 8991
  • 08 سپتامبر 2021 - 21:01
بیمارستان “دوستی” هلال‌احمر ایران در افغانستان افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی هلال احمر؛ دکتر کریم همتی صبح امروز برای بازدید از اجرای طرح نذرآب ۴ به سیستان و بلوچستان سفر کرده بود؛ برای قدردانی از تلاش امدادگران هلال‌احمر در پایانه مرزی میلک، شهرستان هیرمند به ایستگاه غربالگری کرونا در مرز ایران و افغانستان رفت. […]


به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی هلال احمر؛ دکتر کریم همتی صبح امروز برای بازدید از اجرای طرح نذرآب ۴ به سیستان و بلوچستان سفر کرده بود؛ برای قدردانی از تلاش امدادگران هلال‌احمر در پایانه مرزی میلک، شهرستان هیرمند به ایستگاه غربالگری کرونا در مرز ایران و افغانستان رفت.

همتی در ایستگاه غربالگری پایانه میلک در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: بیمارستان دوستی ایران در شهر کابل به همت جمعیت هلال‌احمر آماده افتتاح بود که با ورود طالبان به شهر، راه‌اندازی آن از سوی این جمعیت متوقف شد.

او افزود: البته هلال‌احمر ایران سال‌هاست که در شهر مرزی زرنج در ولایت نیمروز، کلینیک و مرکز درمانی دارد و این مرکز همچنان فعال است و به مردم افغانستان خدمات درمانی و پزشکی ارائه می‌کند.

همتی غربالگری کرونا و انجام تست‌های فوری و پی‌سی‌آر در مبادی مرزی کشور توسط هلال‌احمر را کار بزرگی دانست و گفت: همکاران من از اسفند ۱۳۹۹ تاکنون در همین پایانه مرزی که اکنون در آن ایستاده‌ایم، بیش از ۳۳ هزار تست کرونا انجام داده‌ و مبتلایان به این بیماری را به قرنطینه‌ فرستاده‌اند.


لینک کوتاه : https://forgottensistan.ir/?p=8991

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰