• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

پرنده اسکوتر برای نخستین بار در زهک دیده شد

  • کد خبر : 9062
  • 14 نوامبر 2021 - 17:41
پرنده اسکوتر برای نخستین بار در زهک دیده شد

پرنده اسکوتر برای نخستین بار در زهک دیده شد به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده به نقل از ایرنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: تیم پرنده‌ نگری و سرشماری اداره حفاظت محیط زیست زهک برای نخستین بار پرنده اسکوتر بال سفید را در این شهرستان شناسایی کرد. وحید پورمردان روز شنبه در […]


پرنده اسکوتر برای نخستین بار در زهک دیده شد

به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده به نقل از ایرنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: تیم پرنده‌ نگری و سرشماری اداره حفاظت محیط زیست زهک برای نخستین بار پرنده اسکوتر بال سفید را در این شهرستان شناسایی کرد.

وحید پورمردان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با شروع فصل سرد در قسمت های شمالی کره زمین و مهاجرت گونه های پرندگان به بخش های گرم و جنوبی، تیم های مختلف کارشناسی و محیط بانی به منظور سرشماری و پرنده نگری در سایت ها و زیستگاه های سطح استان مستقر می شوند.

وی گفت: تیم های پرنده نگری و سرشماری در شهرستان زهک موفق به شناسایی و مشاهده پرنده اسکوتر بال سفید شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: پرنده اسکوتر بال سفید یا اردک سیاه مخملی، از گونه‌های کمیاب است که در گذشته زمستان‌ها به تعداد خیلی کم در سواحل دریای خزر دیده می شده است.

وی بیان کرد: اندازه تقریبی طول بدن اسکوتر بال سفید (اردک سیاه مخملی) ۵۵ سانتی‌متر، جثه فربه و منقاری بادکرده دارد و هر ۲ جنس اسکوتر بال سفید از اسکوتر سیاه به‌ وسیله آینه‌ بالی سفید که در حالت بال‌ بسته اغلب ناپیدا است، مشخص می شود.

پورمردان گفت: این پرنده هنگام شیرجه پاهای قرمزش دیده می شود و نوع نر آن لکه سفید کوچکی در زیر چشم دارد و طرفین منقار سیاهش زرد رنگ است.

وی افزود: پرنده ماده با ۲ لکه بزرگ تقریبا سفید در هر طرف سر از اسکوتر سیاه تمیز داده می شود و این لکه‌ها در پرنده نابالغ مشخص‌تر است که در صورت نبودن این لکه‌ها، سفیدی بال برای شناختن آن کافی است و معمولا به صورت دسته‌های کوچک و یا تک‌تک در نزدیکی ساحل دیده می شوند.


لینک کوتاه : https://forgottensistan.ir/?p=9062

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰