• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
نماینده مردم سیستان در مجلس:

انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان نقطه عطفی در حل مشکلات استان است

  • کد خبر : 9186
  • 04 مارس 2022 - 21:36
انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان نقطه عطفی در حل مشکلات استان است
نماینده مردم سیستان در مجلس با اشاره به ابلاغ قانون انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان به دولت، گفت: اجرایی شدن این پروژه بزرگ می‌تواند تأمین آب پایدار و رفع معضل بی‌آبی مناطق مختلف استان را محقق کند.

سیستان فراموش شده: حبیب‌الله دهمرده اظهار داشت: خوشبختانه در روزهای اخیر شاهد بودیم شورای نگهبان قانون انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان را تأیید کرد و این قانون از طریق مجلس به دولت ابلاغ شده که به عبارتی تحقق آن نقطه عطفی در حل مشکلات استان است.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی افزود: انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان به عنوان استانی که به ویژه در سال‌های اخیر به طور جدی با مشکل خشکسالی و بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند، اتفاقی بسیار مهم است و اجرایی شدن این پروژه بزرگ می‌تواند تأمین آب پایدار و رفع معضل بی‌آبی مناطق مختلف استان را محقق کند.

وی خاطرنشان کرد: معضل بی‌آبی به ویژه در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال استان که شغل عمده مردم آن وابسته به آب بوده و بیش از دو دهه است که خشکسالی و عدم پرداخت حق‌آبه منطقه از سوی کشور افغانستان آنها را به ستوه آورده، بسیار جدی است و تحقق انتقال آب عمان می‌تواند نقطه امیدی برای مردم و عاملی برای جلوگیری از مهاجرت‌های روزافزون از منطقه باشد.

دهمرده گفت: متأسفانه در دو دهه اخیر تلاش‌های زیادی از جانب بدخواهان ملت ایران صورت گرفت تا حق‌آبه ایران از رودخانه هیرمند روز به روز کاهش یابد و در نهایت این تلاش‌ها با اتمام بند “کمال خان” تکمیل شد اما تحقق پروژه انتقال آب دریای عمان در کنار حفر چاه‌های ژرف متعدد می‌تواند این تلاش بدخواهان را خنثی کند.


لینک کوتاه : https://forgottensistan.ir/?p=9186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰