• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9
امام جمعه زابل :

برخی از جریانات به اسم اهل سنت مبانی اصلی انقلاب اسلامی را هدف قرار داده اند

  • کد خبر : 8621
  • 21 فوریه 2021 - 21:19
برخی از جریانات به اسم اهل سنت مبانی اصلی انقلاب اسلامی را هدف قرار داده اند

به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده حجت الاسلام و المسلمین عزیزی شنبه دوم اسفندماه  در نشست خبری با اصحاب رسانه منطقه سیستان اظهار داشت: خبرنگاران چشم و زبان جامعه هستند و هماهنگی بین این دو، ازجایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اصحاب رسانه باید درحوزه اخلاق، صداقت و امانت‌داری را مقدم بر چیزهای دیگربدانند چرا که […]


به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده حجت الاسلام و المسلمین عزیزی شنبه دوم اسفندماه  در نشست خبری با اصحاب رسانه منطقه سیستان اظهار داشت: خبرنگاران چشم و زبان جامعه هستند و هماهنگی بین این دو، ازجایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اصحاب رسانه باید درحوزه اخلاق، صداقت و امانت‌داری را مقدم بر چیزهای دیگربدانند چرا که این دو موضوع عیار رسانه را تعیین می‌کنند.

وی در خصوص کاهش وابستگی آب سیستان به افغانستان تاکید کرد: انتقال آب از دریای عمان به منطقه سیستان می‌تواند آب مورد نیاز منطقه را تامین کند که با پیگیری و جدیت بیشتر مسولین این طرح هر چه سریعتر باید اجرایی شود. این طرح که از سال‌های گذشته مطرح شده باید با تمام تلاش‌ها و به قید فوریت به عنوان یک مطالبه عمومی و فوری از سوی مردم تبدیل شود.

اگر سیستان آب نداشته باشد نمی‌تواند نفس بکشد

امام جمعه زابل گفت: اگر هامون زنده شود سیستان نفس می‌کشد و بهشت خواهد شد، دربحث احیای تالاب هامون باید همه با دلسوزی به شیوه مادرانه ورود کنند، باید نسبت به این موضوع تعصب خاصی داشته باشند تا نتیجه درست حاصل شود. اطلاع رسانی درست از وضعیت خشکسالی تالاب هامون برای زندگی چند میلیون اهالی سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از کرمان و خراسان جنوبی تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: هامون باید حیات داشته باشد و باید آب به هامون بیاید حالا از هر کجا که می‌شود باید آن‌ را تامین کنند، چه اشکالی دارد که آب بصورت ویژه برای هامون خریداری شود، از آن‌طرف دولت افغانستان از ما باید برق، گاز، بنزین و…، بگیرد، این درحالیست که می‌شود همه چیز به شکل حساب شده ارزیابی گردد و برای آن تصمیم‌ درست گرفته شود.

برخی از جریانات به اسم اهل سنت مبانی اصلی انقلاب اسلامی را هدف قرار داده اند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عزیزی با اشاره به خطبه‌های اخیر نمازجمعه زابل افزود: صحبت هایی که در خطبه گذشته گفته شد خطاب به اهل سنت نبود، اهل سنت برای ما عزیز هستند و به هیچ وجه در خطبه‌ها به این عزیزان توهین نشده بلکه چند سوال پرسیده شد و انتظار پاسخ به این سوالها را داریم.

وی افزود: قانون اساسی بر اساس اسلام نوشته شده و هر کشوری قانون اساسی خودش را دارد و این اجماع یک حجت است. به نظر می رسد برخی از جریانات به اسم اهل سنت مبانی اصلی انقلاب اسلامی را هدف قرار داده اند. دشمن امروز از چند لایه عبور می کند و سخنانش را از زبان دیگران می زند لذا باید مراقب جریان نفوذ باشیم.

امام جمعه زابل عنوان کرد: شیعیان و اهل سنت باید هوشیار باشند، نباید اجازه دهیم این خط دهی به اسم اهل سنت تمام شود ما در قانون داریم که اگر امام جمعه ای حاکم اسلامی را نادیده بگیرد دیگر صلاحیت ندارد. امروز باید روشن سازی کنیم که خواسته برآمده از آنسوی آب به اسم اهل سنت تمام نشود و سر آنها کلاه نرود.

 


لینک کوتاه : https://forgottensistan.ir/?p=8621

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. باسلام وتشکر ویژه خدمت حجت السلام عزیزی وتشکر ویژه از گروه سیستان فراموش شده
    حاج اقای عزیزی خواهشا فکری بحال سیستان و قضیه تالاب هامون کنید واقعا اب باشه توسیستان زندگی بهتر ترمیشه تشکر از زحماتتون