• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل :

بیمارستان شهدای هیرمند آماده راه اندازی توریسم درمانی است / تیم تزریق واکسن کرونا سیار برای کارمندان ادارات تشکیل شده است

  • کد خبر : 9400
  • 22 آگوست 2022 - 17:36
بیمارستان شهدای هیرمند آماده راه اندازی توریسم درمانی است / تیم تزریق واکسن کرونا سیار برای کارمندان ادارات تشکیل شده است

سیستان فراموش شده: به مناسبت روز خبرنگار و همچنین هفته دولت نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل با اصحاب رسانه ظهر  ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شد. به گزارش سیستان فراموش شده: در این نشست خبری دکتر هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و همچنین هفته […]


سیستان فراموش شده: به مناسبت روز خبرنگار و همچنین هفته دولت نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل با اصحاب رسانه ظهر  ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شد.

به گزارش سیستان فراموش شده: در این نشست خبری دکتر هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و همچنین هفته دولت گفت: رسانه ها بازوان قدرتمند مدافعان سلامت در امر اطلاع رسانی هستند که تاثیر آن در ایام کرونا به وضوح دیده شد.

وی افزود: از ابتدای آغاز شیوع کرونا تا کنون با وجود جمعیت مهمان و اتباع خارجی در منطقه سیستان خوشبختانه هیچ بیماری بدون تخت بیمارستانی نماند که این امر به وجدان کاری و همچنین زحمات کادر درمان باز می گردد.

رئیس دانشگاه زابل تصریح کرد: خوشبختانه در دوز های اول و دوم واکسن کرونا آمار بسیار خوبی در کشور داریم بطوری که از بین ۶۳ دانشگاه در رتبه هفتم کشوری قرار گرفته ایم اما در دوزهای سوم و چهارم مردم استقبال گذشته را نشان نداده اند که می تواند در روند افزایش بیماری در منطقه تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه باید برای کنترل این بیماری مردم دوزهای سوم و چهارم واکسن کرونا را جدی بگیرند ادامه داد: متاسفانه از اواخر سال ۹۸ تا کنون ۳۸۹ فوتی مثبت کرونا در منطقه سیستان به ثبت رسیده است و آمار کل بیماران مثبت به ۱۵ هزار و ۲۱۶ نفر از ابتدای آغاز کرونا تا کنون رسیده است.

دکتر میرزایی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین عدم استقبال از واکسن کرونا را یکی از مهمترین عوامل در افزایش ویروس کرونا دانست و افزود: در حالی که سال گذشته ۹۸ درصد مردم سیستان از ماسک استفاده می کردند این آمار در سال جاری به ۳۵ درصد رسیده است که این امر باعث افزایش بیماری کرونا در منطقه سیستان شده است.

وی با بیان اینکه تنها ۵۵ درصد مدارس منطقه سیستان تهویه مناسب هوا در کلاس های درس نصب دارند خاطرنشان کرد: با توجه به بازگشایی صددرصدی مدارس از مهرماه، نظارت بر مدارس از روزهای آینده آغاز خواهد شد تا پروتکل های بهداشتی در مدارس زیر نظر بازرسان بهداشت و درمان انجام و رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: با توجه به سهولت در امر تزریق واکسن برای کارمندان منطقه سیستان و با توجه به اینکه اکثر این افراد با ارباب رجوع بسیاری سر و کار دارند تیم تزریق واکسن کرونا سیار در منطقه تشکیل شده است که با مراجعه به محل ادارات، تزریق واکسن را انجام می دهد.

دکتر میرزایی در ادامه همچنین به اهمیت فرزندآوری در کشور اشاره کرد و بیان کرد:  قرارگاه جوانی جمعیت در  دانشگاه علوم پزشکی زابل راه اندازی شده است که در کنار افتتاح بزرگترین مرکز ناباروری جنوب شرق در بیمارستان امیرالمومنین (ع) زابل می تواند کمک بزرگی به افزایش جمیت منطقه بکند.

وی ادامه داد: با افتتاح مرکز ناباروری اوشیدا در زابل بسیاری از هزینه های اضافی مردم که صرف ایاب و ذهاب به شهرهای مشهد یزد و تهران می شد کاسته شده است به طوری که حتی اکنون از شهرهای استان های همجوار نیز برای درمان ناباروری به زابل مراجعه می شود.

دکتر میرزایی گفت:با توجه به یکسان بودن قوانین درمانی در جهان و تمام کشور، برخی از خدمات درمانی سطح بندی دارد که تنها می تواند در مرکز استان انجام شود اما با این حال نیز برای رفاه حال مردم منطقه سیستان ورجاوند  در حال خرید یک دستگاه آنژیوگرافی هستیم که پس از نصب نیازمند چند متخصص و یک جراح قلب است که در حال انجام روند آن برای استفاده از آن هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل به مراکز دیالیز در منطقه سیستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه یکی از بهترین خدمات دیالیز در زابل انجام می شود بیمارانی خارج از منطقه  هم به این شهر می آیند تا از خدمات درمانی ما بهره ببرند.

وی ادامه داد: همچنین بسیاری از افراد فاقد شناسنامه نیز برای دیالیز از کشور همسایه به صورت غیر قانونی به زابل مراجعه می کنند که این امر هزینه های درمانی را بر روی دوش بخش دولتی قرار داده است.

دکتر میرزایی با اشاره به بیمارستان شهدای شهرستان هیرمند گفت: این بیمارستان با وجود تجهیزات بروز و وجود پرسنل درمانی کامل درآمد آنچنانی ندارد که این امر باعث شده است هزینه های سنگینی بر دوش دانشگاه علوم پزشکی زابل بگذارد.

وی ادامه داد:یکی از مهمترین راه هایی که می تواند بیمارستان شهدای هیرمند را از چنین شرایطی خارج کند راه اندازی بحث توریسم درمانی است که این بیمارستان آمادگی کامل پذیرش بیماران کشور همسایه‌را  دارد.

دکتر میرزایی گفت: طوفان های منطقه سیستان علاوه بر ایجاد بیماری در بین مردم باعث خسارات شدیدی نیز به تجهیزات دانشگاه از جمله آمبولانس ها و دستگاه MRI بیمارستان امیرالمومنین (ع) شده است که برآورد اولیه ما از این خسارات چیزی حدود ۲۷ و نیم  میلیارد تومان است.

در ادامه خبرنگاران سئوالات خود را مطرح و در پایان از خبرنگاران تقدیر بعمل آمد.

 


لینک کوتاه : https://forgottensistan.ir/?p=9400

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰