• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

تشریح ضوابط برگزاری مراسم محرم در سیستان و بلوچستان/ رویکرد متفاوت ایستگاه‌های صلواتی

  • کد خبر : 7245
  • 17 آگوست 2020 - 12:53
تشریح ضوابط برگزاری مراسم محرم در سیستان و بلوچستان/ رویکرد متفاوت ایستگاه‌های صلواتی

به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ضمن تشریح ضوابط برگزاری مراسم محرم بر برگزاری مراسم در اماکن مجاز صرفا با رعایت اصول کاهش زمان مراسم، تراکم حداقلی، آلودگی زدایی منظم، رعایت فاصله یک و نیم متر و استفاده مستمر و همگانی از ماسک تاکید کرد. حجت الاسلام […]


به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان ضمن تشریح ضوابط برگزاری مراسم محرم بر برگزاری مراسم در اماکن مجاز صرفا با رعایت اصول کاهش زمان مراسم، تراکم حداقلی، آلودگی زدایی منظم، رعایت فاصله یک و نیم متر و استفاده مستمر و همگانی از ماسک تاکید کرد.

حجت الاسلام عیسی بزمانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: هیچ گونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری و پس از آن انجام نمی‌شود و اطعام و نذورات صرفا مطابق دستورالعمل های بهداشتی در پخت و پز بسته بندی به صورت بیرون بر و در ظروف غیر مشترک و یک بار مصرف توزیع می‌شود.

وی افزود: جابجایی هیئت‌ها و دسته روی در برگزاری محرم مجاز نیست اما دسته عزاداری در مکان ثابت مثل محوطه شهرک‌ها بدون تماشاچی می‌تواند اجرای برنامه داشته باشد.

وی ادامه داد: استقرار همیاران سلامت هیئت در ورودی محل برگزاری مراسم شامل تب سنجی، شست و شو و ضدعفونی دست‌ها، کنترل و اهداء ماسک و استقرار ظروف حاوی مواد ضدعفونی کننده دست ها به تعداد و فاصله مناسب در محل برگزاری مراسم، میکروب‌زدایی مستمر محل برگزاری مراسم با محلول های مجاز، پرهیز از برهنه شدن و رعایت فاصله اجتماعی هنگام سینه زنی، علامت گذاری مکان استقرار افراد در هیئت برای حفظ فاصله مکانی نیز از دیگر ضوابط مد نظر برای برگزاری مراسم محرم امسال است.

بزمانی گفت: فعالیت ایستگاه صلواتی با پخش صوت و توزیع فقط اقلام بهداشتی بلامانع است.

مدیرکل تبلیغات سیستان و بلوچستان در زمینه ضوابط پذیرایی در هیئت و طبخ و توزیع غذای نذری نیز گفت: تاکید بر توزیع غذا درب منازل، توصیه به دوخت و دوز ماسک و مواد ضدعفونی کننده  نذری، استفاده از ظروف یکبار یکبار مصرف (ترجیا گیاهی) یک نفره در صورت توزیع مواد غذایی گرم و پخته، ممنوعیت ذبح و قربانی احشام در جلوی هیئت عزاداری و یا تکایا و مساجد نیز از ضوابط برگزاری مراسم محرم در امسال خواهد بود.

وی گفت: امسال نیز بحث دیگری که پیگیری شده طرح های جدید را در دستور کار مبلغان قرار داده‌ایم که از این فضا استفاده کنیم  مثل ایستگاه سلامت ،راه اندازی و تقویت هیات خانگی، خیمه کودکان  حسینی، سفیر حسینی، نذر فرهنگی، کاروان عزا  نیز از طرح های جدید است که سازمان با توجه به شیوع بیماری کرونا برای  مخاطبان در نظر گرفته است.

بزمانی ادامه داد: باتوجه به شرایط ابلاغی ستاد ملی کرونا و برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان برای برگزاری عزای حسینی (ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی جمعی، لازم است تمامی مسئولان هیئات مذهبی با مراجعه به سامانه بیرق، فرم‌ها و تعهدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر محرم طبق شیوه نامه‌ها را تکمیل و یا به ادارات تبلیغات اسلامی سراسر استان مراجعه کنند.
وی  بیان داشت: برای درخواست مجوز برگزاری مراسم محرم امسال، لازم است مسئول هیأت یا بصورت حضوری به شعب ادارات تبلیغات اسلامی مراجعه کند و یا وارد سایت بیرق به نشانی www.beyragh.mobi شود.

مدیرکل تبلیغات سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه 800 هیئت مذهبی در استان فعال است گفت: تا کنون 50 هیئت در سامانه بیرق ثبت نام کرده که پیش بینی می کنیم بیشتر آمار ثبت نامی در روزهای نزدیک به محرم صورت گیرد.فارس


لینک کوتاه : https://forgottensistan.ir/?p=7245

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰