• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
رئیس فراکسیون مقابله با خشکسالی مجلس:

دولت دیپلماسی آب با کشورهای همسایه را پیگیری کند

  • کد خبر : 9011
  • 06 اکتبر 2021 - 17:04
دولت دیپلماسی آب با کشورهای همسایه را پیگیری کند
رئیس فراکسیون مقابله با خشکسالی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود دولت سیزدهم‌ دیپلماسی آب را به طور جدی‌تری نسبت به دولت‌های قبل در دستور کار قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری سیستان فراموش شده،  مصطفی نخعی رئیس فراکسیون مقابله با خشکسالی مجلس صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به اینکه در بسیاری از نقاط مرزی چالش‌هایی در این خصوص وجود دارد، دولت جدید باید دیپلماسی آب را در تمامی حوزه‌ها با اولویت مرزهای شرقی در دستور کار قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به انتشار خبری ناقص در یکی از رسانه‌های جمعی و گروهی از قول وی که باعث جریحه‌دار شدن احساسات برخی از ساکنان سیستان و بلوچستان شده است، ادامه داد: حق آبه هامون و رودخانه هیرمند یکی از مسائلی است که دولت جدید می‌بایست به صورت جدی پیگیری  نماید، قطعا حل این مشکل که در برخی دیگر از نقاط مرزی کشور نیز وجود دارد نیازمند عزمی جدی توسط دولت است.

رئیس فراکسیون مقابله با خشکسالی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: بنده متولد استان سیستان و بلوچستان بوده و طبیعتا عِرق و علاقه خاصی به این استان دارم و دغدغه‌ها و مشکلات این خطه همیشه دغدغه و مشغله فکریم بوده و هست.

نخعی با بیان اینکه قبل از مسئولیت نمایندگی مردم، در استان دارای مسئولیت بوده، اضافه کرد: بسیاری از مشکلات سیستان و بلوچستان با خراسان‌جنوبی مشترک است و با توجه به وجود دغدغه‌های مشترک به صورت هماهنگ و همدل مسائل و مشکلات دو استان را به همراه دیگر نمایندگان استان مورد پیگیری قرار داده‌ایم که از نمونه‌های آن می‌توان به طرح انتقال آب دریای عمان، تسریع در گازرسانی و پیگیری مشکلات ناشی از خشکسالی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه با نمایندگان سیستان و بلوچستان برای حل مشکلات و چالش‌های اشاره شده همراه هستیم و تلاش می‌کنیم با خردجمعی و هم‌افزایی مشکلات را پیگیری کنیم، خاطرنشان کرد: در راستای پیگیری بهتر مشکلات و رفع دغدغه‌ها، امسال فراکسیون مقابله با خشکسالی را در مجلس شورای اسلامی پایه‌گذاری کردیم که نمایندگان عضو فراکسیون عنایت داشته و مسئولیت این فراکسیون را به عهده بنده گذاشتند و هم‌اکنون دکتر سرگزی و دکتر درخشان که از نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس هستند، عضو هئیت رئیسه این فراکسیون هستند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو فراکسیون مقابله با خشکسالی هستند، گفت: مسائل زیادی که حاصل پدیده خشکسالی است در این فراکسیون پیگیری می‌شود که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به کمبود نهاده‌های دامی و رسیدگی به مشکلات عشایر و دامداران، مشکلات مربوط به مجتمع‌های آبرسانی روستایی، انتقال آب به استان‌های شرقی، احیای تالاب‌ها با اولویت تالاب هامون و غیره اشاره کرد.

نخعی در نهایت اظهار امیدواری کرد احیای دریاچه هامون با یک دید ملی و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و بر این اساس همه با تعامل و همدلی دست در دست هم داده و احیای آن را پیگیری نماییم.


لینک کوتاه : https://forgottensistan.ir/?p=9011

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰